ik heb een beetje een vreemde vraag. Mijn oma ligt op sterven. Nu heb ik de afgelopen 3 jaar alleen maar zwangerschapskleding gedragen. En dat heb ik na me zwangerschap allemaal weggedaan. Nu wil ik dus een outfit hebben voor als mijn oma overlijd maar wat trek ik in hemelsnaam aan. Het is niet heel traditioneel Arne heeft een mooi overhemd met spijkerbroek aan. En Lisa een mooi donker paars jurkje (als ze al gaat) Maar wat ik aan moet ik heb werkelijk geen idee. Misschien raar dat ik daar nu al over nadenk maar wil niet op de laatste minuut nog een keer de stad in moeten want dan staat mijn hoofd er al helemaal niet naar.
Misschien een nette zwarte/donkergrijze pantalon/jeans met pumps, een blouse en/of blazer? Of anders een nette rok/jurk? Is ook net waar je je fijn in voelt natuurlijk! Sterkte trouwens!
Ik denk dat het het belangrijkste is, dat jij je er prettig in voelt. Voor zover dat gaat bij zo'n gelegenheid. Dus gewoon een mooie jeans, met een blouse zou prima kunnen.
(weet niet of dat nog gaat om het haar te vragen) maar misschien heeft je oma wel wensen hoe ze het wil dat jullie en haar begrafenis eruit zien?
En als je probeert na te gaan hoe ze zelf vroeger was? Was ze iemand die echt wel voorkeur gaf aan degelijk (bijvoorbeeld op familiefeestjes en verjaardagen), of vond ze het allemaal wel prima en ging het gewoon om de gezelligheid en maakte het niet uit wat voor kleding iemand droeg? Daar zou ik het een beetje op baseren.. Veel sterkte!
Ik heb een pak aangeschaft voor begrafenissen via Marktplaats. Ik weet niet of meer mensen dit hebben, maar als ik kleding heb gedragen voor een begrafenis, voel ik me er eigenlijk niet meer zo fijn in als ik het 'gewoon' draag. Maar ik weet natuurlijk niet of dat te formeel is voor je oma..