*Zucht* momentjes (mbt het hebben van kinderen).

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Oh mijn zoontje is nog erger! Die zegt op alles heeeeee? Als hij me zogenaamd niet gehoord heeft. Ik vind dat zo aso klinken. Eerst verbeterde ik hem nog met: wat zeg je mama? Hij weet het nu best, dus als hij nu nog he zegt negeer ik hem maar, waarna heel snel wat zeg je volgt.;)

Waar hij ook een handje van heeft.. Zit ik na een drukke dag ein-de-lijk eens op mijn kont, en dan 2 sec later: maaaaaam mag ik wat drinken?! *zucht* Ja hoor lieverd.. :D

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahah zo herkenbaar..

'pak je jas even'

- 'he?'

'Pak je..' - 'wat zeg je?'

aaaargggh

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Oh je hebt heel wat om naar uit te kijken haha.
    Maar je wordt er door je kindje gelukkig goed op voorbereid hoor: Hij laat je het 1e jaar een chronisch slaaptekort opbouwen, zodat je de jaren erna extra van dit soort momenten kan genieten. :p

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Oh, en waar ik ook altijd zoo van moet zuchten...

Wil ze perse nog een spelletje, verhaaltje oid dergelijks doen. Nou ok dan.. en geef ik van te voren héél duidelijk aan dat we t echt maar 1x (of een x aantal keer doen). Ja, écht, ok, 1x dan. Ja, dus niet na afloop gaan zeuren voor nog een keer he? Nee nee, 1 keertje..

En dan na afloop, zeuuuuuuuuuuuuuren, zeuuuuuuuren, janken etc voor nog een keertje. ZUCHT!!

Hihi.

5. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Heerlijk topic.... zo herkenbaar!!!

Hier een dochter van 6...
    en hier is t altijd wanneer ik iets moet doen..(afwassen, was opvpuwen etc..) wil zij een broodje..of wat drinken..of nou ze verzint wel wat..
    Dan moet ze wachten..en gaat ze beledigd op de bank zitten..(elke dag weer hetzelfde)...zucht

Of als ik en mn vriend aan het praten zijn..komt zij er doorheen
    dan zeg ik...je moet nu echt ff wachten!
    "ja maar..ik wil alleen maar wat zeggen.."
    Ja..je wacht maar even...
    Dus wij praten weer verder..en dan onderbreekt ze ons weer.
    "ja maar ik was eerst mama...mag ik nu vertellen?"
    Zucht...

Ook als ze dan wat gaat vertellen..heeft dat een ongelooflijk lange aanloop..ze komt pas na 5 keer haar eerste zin te hebben herhaald tot haar punt...daar kan ik dan zo geirriteerd van worden..zeker als ik ergens mee bezig ben.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ja, zit je net 2 tellen op je kont 'Mama, mag ik wat drinken?'
    Dat kan je zelf ook wel pakken lieverd. Oh ja....
    Maar mag ik er dan een rijstwafel bij? *zucht* Tuurlijk lieverd :)
    Zit ik weer, 'Mama, waar zijn mijn schoenen? ' Waar je ze hebt uitgedaan. 4 seconden zoeken, ' Mam, ik kan ze niet vinden '
    *hijs mezelf uit de bank* staan ze gewoon waar ze horen te staan.
    Zit ik weer, komt de andere kleine dat hij moet poepen. En daar gaan we weer.

Hahaha ik vind het over het algemeen heerlijk, maar soms...... Diepe zucht.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha, ja en dat tussen door willen praten.
    Vooral de jongste, die het nog wat moet leren, zit dan. ' mamamamamamamamamamamamama'
    Even wachten lieverd.
    ' oh........ Mamamamamamamamamama'
    Nu echt even stil zijn.
    'Oke' .
    Even later, vraag ik wat hij wilde zeggen, is zijn antwoord .... ' wat.....? ' met een verdwaasde blik.
    Zucht.

8. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Allemaal erg herkenbaar :). Mijn zuchtmoment deze winter... Met dikke buik twee kinders ijs- en sneeuwproof maken: majootje onder broekje, jas, sjaal, muts, handschoenen, laarzen aangeworsteld. Dat twee keer en moeizaam bewegend door dikke buik... Kwartiertje aan het sleeën en dan " mama, ik moet plassen" ZUCHT!!!!! Wat vroeg ik je nou net! Afijn, hele circus weer van voor af aan... ;)

9. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Wat een heeeerlijk topic :D
    Krijg er echt heel veel zin in door jullie prachtige verhalen! (en nee da's niet sarcastisch want ik lees heus wel jullie liefdevolle ondertoon tussen de regels door ;))

10. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Wat een heerlijk topic dit :D lig bij sommige helemaal dubbel ;)
    Kan nie wachten totdat ik van die grote zucht momenten mag hebben hihihi ;)

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    OOHHH neee..... denk ik er aan te ontkomen vanavond.... lees ik het hier.... "Wat zeg je?"

Ik word 's nachts zwetend wakker met die woorden in mijn hoofd, haha. Echt vreselijk....

12. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    er is zo een filmpje van twee ouders die na een spervuur aan vragen hun zoontje de mond snoeren en zeggen komaan jongen nu is het tijd om je verjaardag verder te vieren en ze zingen "lang zal hij leven..."voor hem en dan vraagt dat zoontje:"de gloria,wat is dat nu eigenlijk?" ::D

goeie vraag,dat wel...breek er mijn hoofd ook over sindsdien ;)

13. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier een oudste dochter die het woordje "Waarom?" heeft uitgevonden...

...en een jongste dochter met favoriete vragen: "Mama, wat doe je?" en "Mama, waar ben je? Als ik dan antwoord geef, is haar antwoord standaard: "Oh!"

tiseenfasetiseenfasetiseenfase...

14. Aloe

Aloe Niet meer actief

Soms......dan doe ik net als die vrouw uit de reclame.
    Dan zit ik aan tafel en nog voordat alles gebeurd zeg ik:

S. dooreten, dooreten, dooreten, dooreten, dooreten, niet knoeien en spelen met het eten, kijk uit je beker, blijf zitten, blijf zitten, blijf zitten, blijf zitten, blijf zitten, houd je mond en ga eten, kijk uit je haar, nu niet staan maar eten, nog een hapje, nog 5 happen, enz.....

Zo en dan nu ga ik rustig eten........

Zit ze altijd erg beteuterd te kijken hihi.

15. Aloe

Aloe Niet meer actief

Oh ja hier ook.
    Mijn steevaste antwoord op het 'waaaaaaat'; 'wat? Klap voor je gat dan heb je wat'!

Of als zei 'wat' zegt dan zeg ik; wat wat?
    Dat gaat dan ongeveer zo;

S; wat?
    Ik; wat wat?
    S; wat is dat?
    Ik; wat is wat?
    S; nou dat?
    Ik; wat dat?
    S; dat (wijzend)
    Ik; wat dat?
    S; nou dat, dat boek
    Ik; ooooooooh dus je weet wel wat dat is?:)

16. Aloe

Aloe Niet meer actief

Heeeeeee je hebt her over mijn dochter. Precies hetzelfde hier.

17. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Gloria is Latijn en betekent meerdere dingen, o.a: Heerlijkheid, trots, vreugde. En dat is dus wat je de jarige toewenst als je dat zingt.

Het kan ook 'eer' betekenen trouwens, dat zou ook nog kunnen als je zo'n liedje voor iemand zingt.
    Niet meer van wakker liggen hoor! :p
    *stiefelt topic uit want heeft hier niets te zoeken verder*

18. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Hahaha... heerlijk momentje van relativeren hier :D Wat een herkenning weer.

's Morgens wakker worden. Dan probeer je aan te leren dat het ook wat zachter kan om half zeven 's morgens en dat wij niet altijd het directe aanspreekpunt hoeven te zijn. So far so good. Ze gaat zelf een plas doen (natuurlijk luister je met een half oor wel mee), doet een lampje aan in haar kamer, om dan vervolgens heel hard te gaan schreeuwen "GOEIEMORGEN GOEIEMORGEN GOEIEMORGEN..." Net zo lang tot je wel móet reageren (daar is de eerste zucht dus al).
    "E, dat kan ook zachtjes, wij hoeven niet wakker te worden!".
    Waarop je dan te horen krijgt "ik praat niet tegen jullie! Ik zeg GOEIEMORGEN" tegen poes (haar knuffel), maar die zegt niets terug".
    Zucht... ja, goedemorgen schat....

19. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hier het eerste zucht moment ook alweer gehad. Ik ben ziek, en natuurlijk juist vandaag besluit zoon om nog vroeger dan normaal wakker te worden. Ik probeerde hem nog te verleiden met even tv kijken in mijn bed, maar hij was duidelijk met z'n verkeerde been uit bed gestapt. Huilen, huilen, huilen om alles en niks, met reden zonder reden.. *zucht*. Het lijkt wel alsof ze het er om doen soms. Het ging echt nergens over. Op den duur werd ik een beetje boos (ziek en dus ook een beetje aangebrand;)). Kijkt mijn zoontje (hij is net 3) me vernietigend aan en zegt: "ik ga ergens anders wonen"
    Ik: "oh? Waar ga je wonen dan"?
    Hij: "heel ver weg!"
    Ik: "Nou zeg, waarom dan?"
    Hij: "Omdat jij altijd boos doet" (Nou nou, overdrijven is ook een vak:p)

Achteraf is het natuurlijk grappig dat een jongentje van 3 al zo kan overdrijven en dramatisch kan doen. Maar ik voelde me op dat moment toch knap lullig. We hebben het inmiddels met heel veel knuffels al weer bij gelegd:)

20. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Haha! Geweldig, helpt te relativeren dit!

Gister en vanmorgen ook heel wat zucht momenten gehad...

Alles en iedereen was lekker tevreden, dochter was lief tijdens het eten, zoon zit lekker te spelen in de box, ook met een volle buik. Genieten, totdat je hoort, KNETTERDEKNETTER.....was dat zoon? Pak ik hem uit de box, zijn hele kleren nat, zat hij helemaal onder de poep. Het was net grove mosterd, helemaal boven de luier uit.
    oh ik moest echt kokhalzen. :)
    Tot overmaat van ramp graait hij meteen in zijn kruis, slaat met zijn hak in de poep en bij het uittrekken van de vieze romper bleef er een heerlijk stuk poep achter in zijn haar....
    Dag lekkere maaltijd, hallo douche...

Vanmorgen een rozige baby op schoot, lekker flesje gehad. Valt er een stukje brood verkeerd kennelijk. Blughhhhh de hele fles er weer uit. Over mij heen, over zichzelf en over de nieuwe bank en het nieuwe kleed.

Mijn dochter gaat de hele dag met mij in discussie, op alles is het "ja maar mamaaaaaaa...." Ze wil ook elke dag hetzelfde boekje lezen...(herhalen herhalen, is goed voor kinderen, zucht!)

"Mamaaaaa, ik ben tinkerbell toch? Wie ben jij?" "roodkapje" "neer IK ben roodkapje" "mamaa, ik ben tinky winky toch?!" "Wie ben jij!?" "Lala" " neeeeee ik ben lalaaaa"
    En als ze heel verdrietig of boos is (als iets niet mag bijvoorbeeld) roept ze heel dramatisch: "ik ben niks meer!!!" Eerst schrok ik daarvan, maar ik weet nu dat ze bedoelt dat haar eindeloze rollenspel ten einde is. Wat jammer nou:p

Zzzzzucht haha

Deel Deze Pagina