Zucht... provocatietest

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door daantjedubbel, 10 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Thanks voor de linkjes Averlhach!

Hmm, lastig Roln. Ik weet dat HA zou kunnen helpen om kma te voorkomen. Wij hebben vanaf S z'n geboorte HA gebruikt tot aan dat ie 2 weken oud was. Toen gestopt omdat het cb zei dat het onzin was. Echter begonnen daarna de heftige krampen. Dus tja, vraag me nog steeds af wat er was gebeurd als we bij HA waren gebleven.

Als je dochter nog steeds kma zou hebben, dan is HA natuurlijk nutteloos. Hoe het echter zit met HA nádat ze over de kma is geen gegroeid, weet ik niet. Maar ik weet zeker dat Averlhach daar wel iets zinnigs over kan zeggen ;)

Bedoel je dat het cb zei dat ze na de provocatietest later weer klachten kan krijgen door de HA? Dat lijkt me namelijk erg stug. Ik blijf ook bij gewone voeding als hij over z'n kma heen zou zijn. Tegen Pepti kon hij ook al niet, dus dan zou HA ook niks uitmaken, mocht hij er toch niet overheen zijn. Dan blijft het Nutramigen voor ons.

Spannende dag vandaag, eerste fles hele Nutrilon is vanochtend naar binnen gewerkt. Als hij niet voor 12 uur reageert (dan is het nl. alweer 4 uur geleden, en reactie kwam altijd uiterlijk 1 uur voor de volgende fles), dan komt het ook niet meer. Zou hij dus volgens ons cb over z'n kma heen zijn. Ik durf echter pas te juichen als hij 4 flessen gewone voeding per dag krijgt en dan na een week daarvan nog steeds niet gereageerd heeft ;). Denk trouwens dat bij het uitblijven van reactie, ik de fles van 12 uur ook met gewone voeding doe. En dan morgen nummer 3 ook, en woensdag nummer 4. Eens kijken wat dat doet...

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Lees zo even wat je nu precies bedoelt hoor :D
    begrijp je niet helemaal geloof ik.

En nog reactie?

In de flesjes die wij gaan geven zit geen pepti meer.
    Het gaat nog steeds goed!

Ik ben er blij om!

3. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Geeft niet, nu ik het terug lees snap ik ook niet wat ik daar nou zeg :p

Wat goed zeg! Duimen dat het zo blijft! Hier ook nog geen reactie :( Wel een beetje uitslag op z'n wang, maar dat kan van alles zijn. Langzaam maar zeker... ;)

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Krijg je er een heel klein beetje vertrouwen in!

Als ze na het weekend nog geen diarree heeft geloof ik het pas echt denk Ik :D

Ik wil haar heel graag nog wat anders te eten gaan geven. Kan me voorstellen dat de broccoli en worteltjesprut haar haar neusje uit komt. :)
    Ook pas na het weekend gaan proberen? Wanneer jij?

Kan mogelijk ook even mailen met mijn cb-arts (ze doet mee aan een kma-project). Ze zal er toch wel iets van weten? :)

5. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ik geloof het ook pas over heel lang hoor! Ben erg tevreden over het resultaat tot nu toe, maar ook nog steeds erg wantrouwend. Het vertrouwen duurt nog wel ff ;)

Ik vond het gistermiddag wel gezegend en heb iets nieuws gegeven: zoete aardappel. Ik had doperwtjes gemaakt voor een paar dagen, maar meneer blieft dat ineens niet meer :D dus gistermiddag weigerde hij het voor de tweede dag op rij, uitspugen en kokhalzen. En omdat ik het ook belangrijk vind dat hij eten niet als iets vervelends gaat zien, heb ik hem maar iets gegeven waarvan ik zeker wist dat ie het wel lekker vond, en inderdaad. Want de worteltjes komen in elk geval bij mij ook m'n neus uit :) dus ik ga nu maar langzaamaan beginnen met nieuwe groenten. Fruit wacht ik nog wel even mee tot ik wat meer vertrouwen heb in het kma-gedoe...

Zou gewoon even je cb-arts mailen idd! Mag je dan wel vanuit gaan dat die er iets van weet ;)

6. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Nou, ook vandaag met alle 4 de flessen gewone voeding: geen reactie. Overleg gehad met het cb en de provocatietest is hiermee negatief: geen kma meer dus ;) nog steeds vol ongeloof hierzo, maar ja, het gaat zo gewoon goed nu. Heel bizar, 2 maanden geleden nog een gillend, krijsend, kronkelend kind wat niet eens normaal kon slapen van de pijn, en nu een vrolijk mannetje wat probleemloos standaardvoeding opdrinkt :D gek hoor. Maar wel heel, heel fijn! Desondanks blijven de 6 blikken Nutramigen die ik nog in de kast heb staan nog eventjes op hun plek ;)

7. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik wacht ook nog af hoor.
    Darmklachten kunnen ook later weer terugkomen las ik. Ik ben dus ook nog niet overtuigd :D

Ik heb mijn pepti ook nog even in de kast.

Jij moet ook haast over Op opvolgmelk hè?

Ik ga toch is vragen of het wijs is dat zo al direct te doen of even afwachten. Dat gewissel met die melk steeds lijkt me ook zo wat. .

8. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ojee, nou, ik hoop toch echt van niet. Ach ja, we kunnen toch niets anders dan afwachten :D

Ja, eigenlijk moeten we al over op opvolgmelk, want hij is de 6 maanden al gepasseerd. Begonnen ze op het KDV ook al over vandaag (niet dat ze vonden dat ik moest, maar dat het misschien beter was gezien z'n leeftijd). Zat net nog te dubben of ik idd ook de vraag zou stellen over de opvolgmelk nu dat we net weer over zijn op gewone melk. Sowieso heb ik m'n twijfels over opvolgmelk, heb soms het gevoel dat het een marketingideetje is ;). Maar de kwaliteit van Nederlandse melkpoeder is gewoon prima, en qua prijs scheelt het niks, dus slechter zal het er niet op worden. Denk dat ik het huidige pak Nutrilon opmaak en dan overstap op nummer 2. Lijkt mij idd ook niet handig zo snel en vaak van melk te wisselen :)

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja nou lijkt ze een buikgriepje te hebben. Begin vanmiddag na de fles ineens te spugen. Net heb ik haar water gegeven en ook dat kwam er uit. Haar temp is iets verhoogd. Maar niet zo veel.

Bah. .

10. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Wat balen! Zo sneu altijd :( en ook voor je moederhart niet fijn :) er heerst weer van alles, dus wie weet... Hier ook weer een verkouden ventje.

Geen diarree? En gaat het verder ogenschijnlijk nog steeds goed met de voeding?

11. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nee geen diarree. In tegenstelling juist. Ik denk dat de banaan zorgt voor wat hardere ontlasting.

Och ze slaapt en is af en toe even wakker en dan best vrolijk.
    Ik geef haar ze tussendoor wat slokjes water en dat vindt ze prima.

Ja je moederhart idd!
    Jouw mannetje snottebellen dus?

12. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ja, banaan werkt constiperend :) Sam had vorige week banaan gehad op KDV, ik heb het geweten :)

Fijn dat ze nog wel vrolijk is :) dat stelt mij altijd weer gerust, dan weet je dat er niks ernstigs aan de hand is. In de zin van super ziek zijn.

Jaaa, hier is het weer snotterfestijn. Lang leve KDV :D vanaf dat hij daar naartoe gaat (inmiddels al 4 maanden), is hij non stop verkouden geweest. Was ie er net een beetje overheen, dan kwam de nieuwe verkoudheid weer aanzetten. Vorige maand is hij 4 weken niet geweest, toen niks aan de hand. Sinds vorige week weer naar KDV en hup, de verkoudheid is weer present :D Ach ja, hij is er niet minder vrolijk om.

Vandaag had ik hem pompoen meegegeven naar KDV, eerste keer overigens, meneer moest er niks van weten :D gek, want dat is hartstikke zoet. Denk dat het te dik was of zo. Kon het niet checken, want t was vanochtend nog bevroren, haha. Morgen nog maar eens.
    Ga van t weekend trouwens maar eens langzaamaan fruit introduceren. Wat krijgt jouw meisje nu?

13. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Weet beter! Joepie!

Hoe gaat het bij jou?

Ik heb net een peertje gestoomd en gepureerd.
    Wilde er ongeveer 1a2 eetlepels van geven.. Maar ik denk dat ik er 2 theelepels in gekregen heb. . Heb was jakkie blegh! :D

14. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Hier gaat het nog steeds goed! Nog wel steeds snotverkouden, veel hoesten en zo. Zielig! En jammer genoeg lopen we weer tegen hetzelfde probleem aan als toen hij hiervoor aan de Nutrilon zat: hij zit verstopt. Voordat we met Nutramigen startten had ie om de dag een poepbroek, met Nutramigen minimaal 1, maar meestal 2 à 3 per dag. Ging dan ook moeiteloos. Nu is het weer om de dag, en meeega veel persen zonder al te veel resultaat. Hij huilt er niet bij, dus denk niet dat het ook zeer doet, maar het lijkt me beter voor zo'n kleintje als het wat vaker gebeurt. Maar misschien gaat het vanzelf beter als er fruit op het menu komt :D

Dopewrten, pompoen en verse wortel zijn inmiddels afgeschreven. Dat was ook heel erg jakkie bah :p wortel uit potje gaat wel goed, gister pastinaak gegeven en ook die ging er redelijk goed in. Gister ook een broodkorst gegeven, maar hij snapte niet wat hij ermee moest doen, haha. Naast het heen en weer zwaaien alsof het een rammelaar was, ging ie al kokhalzen als het ook maar enigszins in de buurt van z'n mond kwam :D desondanks ga ik het hem gewoon elke dag spelenderwijs blijven aanbieden. Zometeen krijgt hij peer, ben benieuwd hoe dat gaat. Wel uit een potje, want tot dusver heeft hij alles geweigerd wat ik vers gemaakt heb dus ik test het liever eerst met een potje dan dat ik voor niks uren bezig ben geweest haha.

Deel Deze Pagina