Hallo, Even klagen. Blegh wat zijn de laatste loodjes toch zwaar. We moeten nog 2 weken. En wat zijn mijn kinderen toch bloed chagrijnig. Er is helemaal niks goed. Eten; nee wil ik niet. Naar bed; ben niet moe. Op alles komt toch een chagrijnig antwoord of grote mond. En met dit gedrag zijn ze al 2 weken bezig. Nou ik ben er klaar mee. En het weer zit ook nog niet mee zodat ze naar buiten kunnen. Klaag modus weer uit.
Nog heel even doorbijten. Onze regio heeft nu vakantie, dus hopelijk is het hier morgen weer gezelliger (ik ben hun gastouder, ouders hebben er nog veel meer last van..). En met de herfst ben ik ook allang klaar, wil zomerweer! De afgelopen 2 weken waren de bso kinderen ook zo moe van school. Ze vlogen elkaar in de haren, konden minder van elkaar hebben. Moe en de spanning van de laatste dagen kleuterklas. Jouw oudste gaat van school? Ook een spannende periode. Succes met de laatste weken!
Ja de oudste gaat ook van school. Ze vliegen om het minste elkaar in de haren. Hopelijk heb je morgen ook gezellige kindjes. Dat scheelt al zoveel. En ik ga nog even doorbijten. Ik moet nog 3 weken werken. En dan is het viva la France voor 2 weken.
Bij mij waren ze er allebei nog helemaal niet aan toe (we zijn de 1e) Jongste vandaag zelfs verdrietig want hij verveelde zich al en wil gewoon weer naar school... Voor mijn oudste had t niet lang genoeg kunnen duren (oké ze deden al weken niets meer (groep 8)) maar ze vindt het heel erg dat de basisschool voorbij is Succes met de laatste 2 weken. Als ze aan vakantie toe kan die weken als heel lang aanvoelen
Hier waren ze donderdag zoo blij en lief, laatste schooldag was het. maar helaas door noro virus zijn we allemaal ziek en is het erg gezellig thuis , not! oudste is opgeknapt en gaat morgen naar voetbalweek ( komt elke avond wel thuis) Jongste lijkt ook opgeknapt, hopelijk blijft dat zo en kan ik morgen met haar inkopen doen om leuke dingen te knutselen deze zomer etc…
Hier puber die al vakantie heeft (middelbare) en jongste op basisschool moet nog 2 weken. Voor ons eerste jaar middelbare en best verbaasd over de 8 weken zomervakantie. Deel van de kinderen gaat nog wel om te herkansen e.d. voor wie dat niet aan de orde is heeft dus vakantie. In combi met het EK merk ik dat de slaaptijden hier steeds later worden. Jongste heeft eigenlijk geen kracht meer voor nog 2 weken school en ik ben zelf ook klaar met de ochtendspits. Nog even doorbijten en dan eindelijk vakantie.
Ah nee zo wil je de zomervakantie ook niet starten. Hopelijk knapt iedereen snel op zodat je lekker kan genieten van de vakantie tijd.
Heel herkbaar met de slaaptijden van het EK erbij. Hier ook de kracht er niet meer voor. We zijn er bijna.
Oh ja herkenbaar, hier ook! Wij moeten ook nog 2 weken. En vooral onze zoon van 4 heeft het zwaar, loopt met wallen onder zijn ogen rond en huilt om alles. We hadden afgelopen week een studiedag en hij zei op een gegeven moment uit de grond van zijn hart: aahh wat fijn eindelijk rust! Hij gaat overigens wel gewoon best op tijd naar bed. En onze 2 oudsten hebben continu ruzie. En ik zie door de bomen ook het bos niet meer. Allemaal juffencadeaus, er moet vanalles geknutseld worden daarvoor en tikkies betaald en theezakjes mee en melkpakken om te knutselen en zwemspullen en een spelletje en dan weer verkleed en dan weer wel fruit en dan weer niet whaaahhh. Dus ik ben zelf ook toe aan vakantie haha!
Hier moeten we nog 2 weken (9x naar school). De jongste telt al af vanaf dat het 55 dagen was, dus die is er wel aan toe. Al is ze wel beter te pas nu er vooral gekke dagen zijn. De oudste is drama zodra de structuur eruit is, en de uitdaging is nu ook minimaal. Dat merk je direct. We tellen af en bijten nog even door.
Hier ook nog 2 weken. Het naar bed gaan is hier ook al weken drama. Niet moe, voetbal willen kijken, maar uiteindelijk hakt de minder slaap er wel in. Gelukkig gaan ze nog wel met veel plezier naar school. Zelf nog 5 weken werken en dan vakantie.
Hier ook acht weken vakantie. Alleen nog boeken terugbrengen en rapport ophalen. Ze zijn er ook enorm aan toe. Hopelijk lukt het ook om een beetje bij te slapen.
Het is zo fijn dat je er niet de enige bent met het klaar zijn van het schooljaar. Laten we hopen dat deze weken snel voorbij zijn.
bij ons hoeven ze nog maar 2 dagen, daarna hebben ze studie dagen, en vakantie, maar ik herken het ook hoor. Ze zijn, moe, maken ruzie, huilen opeens, zijn opstandig/bozig, hebben opeens nog allerlei dingen die gedaan moeten worden op school. leuke dingen, sponsorloop, kijken in nieuwe klassen etc. maar kosten wel allemaal extra energie. vind het zelf ook altijd extra vermoeiend die laatste weken, er wordt dan ook aan ouders nog overal hulp voor gevraagd, en dan denk ik, pffff kan dit allemaal niet wat meer verdeeld worden over het jaar. soms heb je weken niets, en dan opeens in 2 weken 8 activiteiten. gek he dat niet iedereen op maandag ochtend kan komen helpen opruimen, dinsdag om 11 uur even op de fiets mee kan naar de speeltuin, en woensdag kan meehelpen met het inschenken van limonade bij de sportdag etc.etc..
Knutsels zijn af. Heb een knutselkind dus dat is geen straf. Hij telt al 3 weken af. Het zijn lange dagen maar waar ze eerder nog tig dingen in 1 week propte hebben ze het nu relatief rustig. Ze zitten in de afrondende fase. Hopelijk nog tijd voor extra vrije tijd. Dan kan hij nog enthousiast worden. De enige reden waarom hij het nog vol kan houden en wij trouwens ook omdat we een weekend weg zijn geweest. Gevoel van vakantie.
Nou, als de hele klas iets gezamenlijke doet, iets knutselen (theezakje van de 1 en 'rapport' van de ander en nog iets anders), dan is het wel vrij gek als wij als enigen niet mee doen toch? Wij doen niet aan individuele cadeaus, alleen het gezamenlijke
Nou idd. Dan word je ook gek aangekeken als je niks hebt. Dus hop daar gaan we weer in de stress modus alles in goede banen leiden en regelen.
Je moet je even voorstellen (om te kunnen relativeren misschien ) dat al die kinderen nog in grote groepen in een klas zaten/zitten en daar net zo moe en ‘gezellig’ zijn. Ik vind de laatste weken voor de vakantie als juf een stuk pittiger dan als moeder