Hoi! Ik heb een idee voor een eigen bedrijfje, maar ik zie nog niet echt hoe Ik daar geld mee kan verdienen. Misschien hebben jullie een idee... In deze tijden zitten heel veel mensen tot de nek in de schulden. Vaal veroorzaakt doordat hun administratie een zootje is. Nu is het mijn idee om deze mensen te helpen (beetje als "een dubbeltje op zn kant). Dus orde in de chaos scheppen, betalingsregelingen afspreken, ideeën aandragen voor bezuinigingen of juist meer geld verdienen. Ik heb het in het verleden al eens gedaan voor een collega die diep in de sh*t zat. Mijn gedachte er achter is dat de instanties die mensen in de schuldsanering zetten wachtlijsten hebben en voor de bedrijven is het ook beter. Zo krijgen ze namelijk wel al het geld wat men ze schuldig is. Win-win toch??? Maar ik wil er eigenlijk ook beter van worden. Dus is er iemand die een idee heeft wat ik hiermee kan?
Naast de schuldsanering bestaat er ook nog zoiets als een minnelijk schuldtraject. Het vervelende is dat jijzelf als schuldenaar vaak niets gedaan krijgt. Op het moment dat je een minnelijk schuldtraject in gaat, heb je een organisatie die alles namens jouw regelt en die het vervolgens wel lukt om afspraken te maken en dan vaak ook nog tegen finale kwijting van het restbedrag. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik denk dat jij alleen zonder een organisatie of naam achter tegen dezelfde problemen zult aanlopen als mensen die jouw hulp zo hard zouden kunnen gebruiken.
Mijn zus wilde dit bij haar juridisch adviesbureau erbij gaan doen, maar dat mag niet van de instantie die daar toestemming voor moet geven. Er schijnen op dit moment heel veel bedrijfjes/organisaties te zijn die dit doen en daar is een stop op gezet.
Ow das jammer... naja, snap het wel. Zijn natuurlijk ook een hoop mensen die er misbruik van maken dat veel mensen problemen hebben. Ik ben werkloos, en het is heel moeilijk werk te vinden. En ik dacht als ik nou mmijn problemen op kan lossen door anderen te helpen met het oplossen van hun problemen... Zal es kijken naar vacatures bij bestaande organisaties. Bedankt voor de info dames!!!