Mijn zoontje van 6,5 maand heeft al een hele tijd (misschien al wel 2 maanden) een beetje stinkende oortjes (komt van binnen). Soms een tijdje niet maar dan ineens was t er weer. De dokter zag niets bijzonders. Nu al een tijd dat hij er ook steeds aan zit en aan jeukt met zijn handjes, maar ook twee tandjes doorgekomen dus ik dacht dat het daar dan ook wel mee te maken zou hebben. Vorige week ging hij voor een prik en keken ze ook in z'n oortjes en vertelden ze dat 1 oortje wat rood was van binnen maar dat ik er niet echt wat mee hoefde te doen. Vanmorgen toch maar weer na laten kijken want hij blijft maar aan z'n oortjes zitten en die geur is er ook weer. Nu keek een ander iemand en zei ook dat 1 oortje rood was van binnen en ze gaf ons druppeltjes mee. Betekent het dat ie een oor infectie heeft als het rood is? De druppeltjes zijn voor 3 dagen (3x per dag 3 druppels). Iemand hier ervaring mee?
Stinkende oortjes betekent oorontsteking meestal. Rode oortjes zou nog geen ontsteking zijn, maar veel kinderen hebben er dan al danig last van. Druppels helpen vaak goed.
Het gekke is dat hij al best een tijd zon vies luchtje in z'n oortjes heeft.. De vk zei toen: zolang hij niet huilt of last lijkt te hebben is er niks aan de hand. Maar omdat ie op een gegeven moment echt duidelijk naar zijn oortjes greep, had ik het gevoel dat er wel iets met hem was, ook al slaapt hij prima en is hij verder gewoon goed te pas. Ben nu toch wel blij dat ik die druppeltjes gekregen heb, nu alleen nog zien hoe ik dit het beste in t oortje krijg(het bleef er vandaag een beetje buiten die vloeistof ipv dat het in het gaatje liep en baby bewoog natuurlijk veel). Moet ik na die drie dagen echt verbetering merken? Ben beneiuwd of hij dan minder z'n oortje wrijft
In eerste instantie zit er nog zoveel prut vaak in het oor, dat de druppels er meer op blijven liggen. Zien dat hij echt even 5 minuten goed op z'n zij blijft liggen, (druppelen op een moment dat hij rustig is, bijvoorbeeld tijdens drinken van de fles?), zodat de druppels wel in kunnen werken op de prut. Die lost door de druppels op en dan kan het steeds verder in gaan werken en moet het met een paar dagen wel flink verbeterd zijn.
Advies vk klopt overigens wel: baby's en kinderen zijn erg gevoelig voor oorontstekingen, maar die gaan meestal ook vanzelf wel weer over. Niet bij alle kinderen dus helaas, maar dat heb je zelf wel gemerkt en dan kun je gewoon actie ondernemen dus
Een geurtje en een beetje rood is geen binnenooronsteking. Dan komt er prut uit en/of hebben ze koorts etc. Kan een 'uitwendige' ontsteking zijn. Dl had pas zoiets en het was na 2 dagen weg. Niks aan gedaan iov huisarts.
Ik heb wel eens een klein beetje kleverig doorzichtig spul gezien aan z'n oorlelletje maar dat was vrijwel niets en heel af en toe. Hij heeft geen koorts en is ook gewoon vrolijk. Alleen al zo lang die geur die komt en gaat, en daarnaast zoveel aan z'n oortje wrijven. Idd tijdens het voeden is t beter om te doen denk ik (als manlief dan thuis is..).