Hallo, Onze zoon van 6 wkn wil vooral overdag constant zijn speen, ook als hij geen honger heeft want dat verschil is duidelijk merkbaar. De speen hoeft er maar even uit gehaald te worden of eruit te vallen en meneer slaat meteen alarm wat soms erg vermoeiend is. Zeker nu hij wat verkouden is en dus vaker moet hoesten en niezen. Zelfs als hij in slaap is gevallen en de speen valt eruit, dan word hij meteen wakker!! dit word dus soms erg vermoeiend. Ook laten huilen ( varierend van 5 tot 25 mn ) werkt niet want dit hebben we ook geprobeerd maar dan houd hij vol en breekt bijna het huis af. Hopelijk weten jullie raad. Is er een manier om dit te minderen want hij heeft echt geen honger. groetjes natascha
Zo'n kleintje heeft nog een grote zuigbehoefte, ook als hij geen honger heeft. Daarom zuigen babies zo graag op een speen, hun knuistjes of op jouw pink. Wordt vanzelf minder als hij groter wordt!
Geen honger, maar idd zuigbehoefte. Is een erkende behoefte. Gewoon aan toegeven, wordt inderdaad vanzelf minder. Wel vervelend met eruit vallen. Als je wilt, kun je kijken of hij ook z'n duimpje wil.
Heel herkenbaar en (volgens mij) iets waar je nu even mee moet dealen en wat op een gegeven moment minder wordt. Bij ons was het ook zo en op een gegeven moment kon ons zoontje gelukkig zelf de speen weer in z'n mond doen (we legden er altijd een stuk of 4 in z'n ledikantje, zodat hij er altijd wel eentje tegenkwam, hihi) Van anderen hoorde ik dat zo'n speendoekje of speenknuffel handig kan zijn, maar dat is denk ik ook pas als hij ietsje ouder is. Het is killing als je nachtrust de hele tijd verstoord wordt doordat je kleintje gaat huilen als de speen uitvalt, maar het is tijdelijk! Sterkte!!
had ik hier ook, maar gelukkig heeft mn mevrouwtje haar handje ondekt, ook een gewild zuig-object! Hier dus geen duimpje, maar de hele knuist verdwijnt zowat in haar mond, haha! Ik denk bij alle vermoeiende dingen, "het is maar tijdelijk"... weet in mn achterhoofd wel dat er ook wel weer andere vermoeiende momenten aan zitten te komen Ik weet niet of het mogelijk is om ipv speen het knuistje aan te bieden? Zou je dat een baby aan kunnen leren??