Iemand ervaring met plastische chirurgie? Vandaag bij de open dag geweest van Velthuis Kliniek. Gesproken met een plastisch chirurg, maar niet veel tijd ivm drukte, dus een afspraak gemaakt voor een consult. Ik wil graag een buikwandcorrectie en een borstlift, want na 50 kg afvallen na een gbp, springen de tranen in mijn ogen als ik zo mijn lijf zie..
Dat kan ik me voorstellen. Wordt het ook vergoed, of moet je het zelf allemaal betalen? Ik heb wel ervaring met plastische chirurgie, maar dan met een medisch doeleinde en in het ziekenhuis gedaan. Ben benieuwd, heel veel succes!
Wat is een borstlift? Ik zou ook wel van mijn overtollige huid af willen, maar voor mij geen cosmetische operatie.
Ik ga er van uit dat ik het zelf moet betalen. Alles wat vergoed wordt is mooi meegenomen. Medische doeleinden ken ik, heeft mijn moeder toen ook gehad. Dikke knuff. Bedankt. Hou je wel op de hoogte (wel prive natuurlijk haha) X
Een borstlift is een operatie waarbij uw verzakte of verslapte borsten gelift worden en weer teruggebracht worden naar een natuurlijk goed gevormd model. De verzakking kan verschillende oorzaken hebben waaronder zwangerschap, groot gewichtsverlies en ouderdom. De technieken die de chirurg gebruikt voor een borstlift zijn vergelijkbaar met een borstverkleining. Het grote verschil is dat bij een borstlift alleen overtollige huid verwijderd wordt, maar geen klier- en vetweefsel. Een borstlift kan op twee manieren uitgevoerd worden. Als de verslapping van de borst niet te groot is, kan er huid verwijderd worden rondom de tepel. Er komt dan alleen een littekentje rond de tepel. Is de verslapping flink dan komt er ook een litteken vanaf de tepel naar de plooi onder de borst en horizontaal in de borstplooi zelf. Als een borstlift onvoldoende is om een goed gevormde borst te creëren, kan deze gecombineerd worden met een borstvergroting. De borst krijgt dan een voller aanzicht. Dit kan tegelijkertijd uitgevoerd worden met de borstlift of enkele maanden later.
Ah duidelijk krabje! Lijkt me wel stoer al je dat durft! Volgens mij noemen ze borstlift en buikcorrectie samen een mommy-makeover?
Yep dat klop helemaal! Das dus ook wat ik graag wil. Maar hoorde vandaag al dat ze het dus niet tegelijk doen... Das dan wel weer jammer... Een aangezien in gbp heb gehad doen ze buikwandcorrectie niet in kliniek maar moet ik naar een zkh...
Krabje Ik wilde niet in details treden, maar je weet inderdaad wel wat ik bedoel. Jouw plannen kosten veel geld, maar ik kan me zo goed voorstellen dat je het wilt. Ik kijk vaak naar programma's over afvallen. Zo zonde als je zo je best hebt gedaan op het afvallen en vervolgens opgescheept zit met overtollige huid en daar weer klachten van hebt. Ik hoop voor je dat je het toch (deels) vergoed krijgt. En groot respect dat je het wilt ondergaan, een flinke operatie!
Jawel! Heb dat een keer gezien in een serie plastische chirurgie! Gegoogeld: Gewoon Mooier/Bergmanclinics. Wat jammer dat dat in jouw geval niet kan!
De plastisch chirurg vertelde me dat ze het lieve niet doen omdat je behoorlijk grote wonden hebt en dus een groter kans hebt op infecties. Bij velthuis doen ze het dan niet...
Weet ik lieverd, ik wijd er ook niet teveel over uit. En idd het kost veel geld, manlief zou er zelfs al een pl voor willen afsluiten....Hij is gek (op mij ) We gaan het zien. Eerst in april gesprek met plastisch chirurg. Kijken wat hij zegt...
Bij Bergmanclinics wel. Het ligt aan de ernst van je buikwandcorrectie. Een kennis van mij had heel veel overtollige huid en die is geholpen in het zh, had ook drains voor een week!
Ik ga voor een buikwandcorrectie via de afdeling plastische chirurgie in een ziekenhuis. Wat zou daar het nadeel aan zijn ten aanzien van een kliniek? Een collega van mij gaat het ook doen. Zij heeft net als jij een gbp laten doen. Ze heeft 1 smetplekje en daarom wordt haar behandeling volledig vergoed. Je kunt wel een beetje terug krijgen via de belastingdienst.
Ik heb een borstcorrectie gehad bij een kliniek, maar dan bij Bergman Clinics. Ik vond het een super fijne ervaring, zo ver dat kan natuurlijk, omdat er echt perfecte zorg was en alles heel luxe was, ik werd echt in de watten gelegd, wat heel prettig is als je net zo'n zware operatie gehad hebt. Ik had een hele kundige plastisch chirurg die echt bezig was met het probleem verhelpen, maar ook echt voor het uiterlijk ging. Mijn herstel ging ook heel voorspoedig, maar dat verschilt natuurlijk per persoon/ingreep. Denk wel echt goed na! Zo raakte ik vrij snel zwanger na mijn operatie, waardoor het gewenste resultaat wel een beetje 'verpest' werd door de zwangerschap. Ook is, welke ingreep dan ook, niet zomaar iets en moet je daar echt 1000% achter staan. Vraag eens een consult aan bij de kliniek om 1 op 1 met een plastisch chirurg te praten, deze kan je alles vertellen en je uitgebreid antwoord op je vragen geven.
Oh spannend hoor. En wat knap dat je zoveel kilo kwijt bent. Ik ben een aantal jaar geleden 27kg afgevallen, daarna heb ik nog 1 jaar bv gegeven dus van borsten kon je nieteens meer praten. Ik heb toen een borstlift met implantaten laten doen, Beste keuze uit mn leven. Je zult waarschijnlijk een ankervorm litteken krijgen maar bij mij was hier al snel niet veel meer van te zien, enige jammere van de operatie vind ik dat ik nu nogsteeds niet alle gevoel in mn tepels terug heb.
Zoals je kunt lezen heb ik een afspraak gemaakt voor een consult. En ja ik denk er goed over na, vandaar dit topic. Zwanger worden gaat hier niet meer gebeuren.
Ik heb een lowerbodylift gehad, oftewel een buikwand correctie en tegelijkertijd is de achterkant en de onderkant ook gelift. Heftige operatie van 8 uur lang. Pijnlijk lang herstel maar t was t wel waard. Heb een enorm litteken rondom. Op 3 plekken niet mooi geheeld maar goed,in vergelijk met wat ik had hangen is dat niets. Bij mij is het vergoed door de verzekering. Succes ermee.
Mijn tante heeft een borstlift gehad wat vergoed werd, ze hingen ook wel bijna op de grond. zelf heb ik een borstvergroting gehad en dit uiteraard zelf betaald.
Was dat een borstlift of een borstverkleining? En hoelang duurde je herstel? Wat heb je hiervoor betaald in totaal? Dank je!