Mijn waarde was, voor ik begon met injecties, enorm hoog, maar toch had ik enorm veel klachten. Ik moet er wel bij zeggen dat ik, voor de bloedtest, dagelijks B12 slikte, tabletten van het merk bloem. Maar omdat ik het niet kan opnemen bleef het in mijn bloed hangen en ging het niet naar de cellen, waar het naartoe zou moeten gaan. Daarom had ik zo'n hoge, onbetrouwbare waarde. Voor je bloed gaat prikken op B12-tekort mag je minimaal 3 maanden geen enkel supplement o.i.d. genomen hebben; alleen dan kan je een betrouwbare uitslag krijgen. Wat mijn waarde nu is, geen flauw idee, ik hecht daar zelf weinig waarde meer aan. Wat voor mij veel belangrijker is, is dat ik me weer zoveel beter voel en dat ik merk dat ik keihard achteruit ga wanneer ik tijdelijk stop met de zuigtabletten. Wegens geldgebrek moest dat laatst noodgedwongen, ben 2 weken zonder geweest en moet nu weer voor een groot deel opnieuw opbouwen. Ik neem nu 4x per dag een smelttablet methyl van 10.000mcg, zelfde hoeveelheid adenosyl en daarbij telkens een tablet foliumzuur van 800mcg. Op deze dosering gaat het aardig de goede kant op maar als we meer geld zouden hebben zou ik naar 6x per dag willen. Maar met 4 per dag kost het al 100,- per maand dus dat is voorlopig geen optie.
Kies sowieso voor de methylcobalamine variant, je hebt ook de cyanocobalamine. Echter hoeft de methyl niet meer omgezet te worden door je lichaam, terwijl dit bij de cyanoco wel het geval is. Als je dus een probleem hebt met omzetten kan je beter voor de methylvariant kiezen. Deze kan je krijgen in vloeibare variant, en in smelttabletten voor onder de tong. I heb de 1000mg v ariant, 40.000%
Hier werken de tabletten ook niet en krijg ik om de twee maanden een injectie. Waarde was volgens mij toen rond de 130....
Mijn b12 waarde was 190 maar had geen klachten. Mijn ijzer was 5.2 maar had ook nauwelijks klachten. Toch moest ik aan de staalpillen ivm het bloedverlies tijdens de keizersnee. Ik ben zelf meer noten gaan eten en een keer per week spinazie en een keer bietjes. Vlak voor de operatie bleek mijn ijzergehalte genoeg gestegen, anders had ik niet geopereerd mogen worden.
Mijne was laatst 141, samen met vit. D van 22.. Slik nu pillen en de waardes gaan omhoog maar voel me nog het zelfde.
Mijn waarde was rond de 180, maar had al jarenlang veel klachten, vooral neurologisch. Artsen geloofden niet in een tekort, maar toch via via aan injecties begonnen en spuit nu al jaren zelf. Sommige huiddelen zijn blijvend doof, gewoon beschadigd door de B12.