Mijn meisje is zó vaak verkouden! Het lijkt wel of ze alles, maar dan ook alles op pikt op het KDV. Had 7 weken zomervakantie en ze was 5 weken thuis, niks geen last. Nu de derde week gehad en ze is al bijna 2 weken weer verkouden met verstopte neus en roggelen/hoesten. ben inmiddels 2 keer bij de dokter geweest, maar die was niet zo onder de indruk. Ook op het bureau niet. 'Krijgt ze een goede weerstand van'....zou dat echt zo zijn? Zelf heeft ze er niet zoveel last van, slaapt goed, is erg vrolijk. Alleen het eten en drinken gaat wat lastig met een verstopte neus, dus, neusspray. Maar, wijs als ze is, herkent ze inmiddels de neusspray en draait haar hoofd al weg. Krijg het er niet meer in, zonder dat het een heel groot drama wordt (met alleen maar meer snot ). Dus, hoestdrankje en babyluuf en dan proberen we het maar weer door te komen. Niet echt een vraag voor antwoord, maar misschien meer een vraag om herkenning?! Groetjes Annelies.
Oh heel herkenbaar. Totdat Iris ongeveer 11 mnd was is ze heel veel verkouden geweest als ze naar t kdv was gegaan (1 dag id week). Daarna eigenlijk bijna nooit meer; hoor van meer mensen dat dit lijkt om te slaan rond 1 jaar. Er is dus hoop...even doorbikkelen
heel herkenbaar hoor. Zeker de eerste paar maanden was het drama, omde 5 weken was hij ook echt ziek, koorts enzo. Nu gaat het langzaam beter, klop het even voor mijzelf af nu
Ohja, heeeeel herkenbaar, sinds onze dochter naar het kdv gaat is het continue raak! Ik heb bij de Etos eucalyptus voor in het babybadje gekocht, dit lijkt hier (een klein beetje) te helpen. Ik smeer hier ook nog steeds met baby luuf en verder loop ik de hele dag achter haar aan te rennen met toetenpoetsers .
Ja hier ook. Vanaf dat ze 6 maanden is, loopt ze van de 4 weken 3 weken met een snotneus. Ik ben toen met 9 maanden mee naar de ha gegaan, want ze hoesste en rochelde er toen ook bij, hij zei ook dat het erbij hoorde en dat het met het verbeteren van het weer (toen maart) wel beter zou gaan. Nou... ook met 30 graden loopt het snot eruit. Ik moet morgen naar het cb en ga het nogmaals navragen. Ik vind het erg rot voor d'r, want ik loop alleen maar met een zakdoek achter haar aan, heel irritant. Ze hoest er gelukkig niet bij, maar een permanente snotterbel lijkt me ook niet normaal.
Heel herkenbaar helaas.... Ook mijn dochtertje is continue verkouden, snotterig, aan het hoesten, enz. Zo sneu... maar ook ik krijg steeds te horen dat het er nou eenmaal bij hoort...
En ook hier hetzelfde... ik zeg altijd: ze is verkouden, verkouden aan het worden of net verkouden geweest! Hoorde van een kennisje dat op een KDV werkt dat je ervan uit kunt gaan dat ze zo goed als het hele eerste jaar verkouden zijn... Gelukkig heeft mijn meisje er weinig last van (lees: geen koorts en speelt en eet rustig verder), maar een rotgeluid en -gezicht vind ik het wel hoor! Dus.. maar weer aan de babyluuf en Bisolvon en hopen dat het volgend jaar minder is!
Heel herkenbaar, Eva ging vanaf 5 maanden naar het kdv. Echt heel irritant! Rond 1 jaar was het in 1 keer over! Ze heeft nu voor het eerst sinds máánden weer eens een snotneus, maar is verder niet verkouden.
ach 1 oppepper: Kindjes die niet naar het kdv gaan, krijgen dit allemaal als ze 4 zijn op de kleuterschool. Kindjes die naar het kdv gaan hebben het allemaal al achter de rug.... maar het klinkt inderdaad wel zielig allemaal... Hier een meisje met diarree, afgelopen nacht 3 poepluiers verschoont en vanavond ook al weer 1. Hopelijk mogen we vanacht slapen en heeft ze er niet zoveel last van. Op het kdv vorige week de ene helft van een tweeling ziek, deze week de ander van de 2, dus daar zal mijn dochter het ook wel van opgepikt hebben.
En ja ook hier was het drama! En toen ze een maand of 14 was, was het eindelijk over. Precies zoals de dokter iedere keer weer zei..... En nu met 20 maanden heeft ze weer voor het eerst een snotneus. Maar idd het is allemaal weerstand opbouwen!
Heel herkenbaar en Kylian ging niet eens naar een kdv, maar elke keer als er een tand door kwam was meneertje ook verkouden . Op het cb vertelden ze me toen dat als er een tand door kwam je weerstand ook wat minder was. Gelukkig wilde Kylian wel neusspray maar die werd helemaal hysterisch als de snotzuiger in zicht kwam. Groetjes Anita