Strijken.....eh wat is dat???.. Als er toch echt iets gestreken moet worden, dan hoor ik dat vanzelf wel en als ik zin heb, dan wil ik het wel doen.
Strijken???? Wat is dat??? Ik strijk echt zelden, alleen de plooirokjes/jurkjes van de meiden eens in de zoveel tijd, soms zijn ze er zelfs al uitgegroeit omdat ik te lang niet strijk. Maar als mijn man wat gestreken moet hebben kan hij dat toch echt mooi zelf doen hoor. Ik doe alles in huis (behalve de kliko's aan de weg zetten en ophalen en de dingen die gereedschap vereisen) dus hij mag dat heus wel zelf doen
Ik heb hier de strijkplank altijd uitgeklapt staan, en als hij weg moet strijkt ie het dan zelf maar. Gewoon kijken wat hij aan wil, zelf even strijken en 's avonds weer in de was. Werkt veel beter, en bespaart me heel wat ergernis!
mijn man gooit alles ook in de hoek van de kamer..dan roep ik hem en zeg dat ie alles wat gewassen moet worden in de wasmand moet gooien !! tis soms zo een bende
Ik heb ook zo'n man die alles op de grond laat liggen. Ik heb het ook een tijd geprobeerd om alles te laten liggen en niet te wassen. Maar dat werkte ook niet want dan irriteerde ik mij aan de rotzooi dus ruim ik het maar op. Elke vrijdag ruim ik de grond bij hem op. Strijken dat verzamel ik. En als ik iets mis in de kast dan bedenk ik mij dat het nog gestreken moet worden en dan strijk ik alles en dan is het weer klaar. Groetjes
oooh ik had al zo,n idee dat die van mij niet de enigste was ik doe het nu ook niet meer (denk ik),maarja anders loopt hij zo voor lul hoor. gaat gerust weg met ongestreken overhemd hoor. en ik heb dan altijd een beetje het idee dat ik er voor aangekeken word. en wat betreft de kleding in een hoekje op de grond,hij laat het gerust een flinke stapel worden hoor,en dan ineens heb ik een wasmand extra staan! want de katten hebben erop gelegen zucht........
Ik vraag me wel eens af of de vrouwen die zoveel strijken niets beters te doen hebben. Ik doe dat dus echt niet, behalve als kleren duidelijk kreukels laten zien. Maar de shirts van mijn man (en die van mij) kreuken echt niet. Zijn spijkerbroeken ook niet trouwens. Ik heb geloof ik 1 broek die kan kreuken, maar de rest doet het ook niet. Dus ik snap uberhaupt niet waarom je strijkt.
Mijn nicht wordt op het werk aangesproken met: O dat is die vrouw die altijd de overhemden van haar man strijkt.. Pff ik vind het heel normaal, en als je dat niet vind, zó absurd lijkt het me ook weer niet..
Wij strijken ieder onze eigen kleding: bij de waslijn staan 2 manden: alles wat gestreken moet worden kan dan meteen verdeeld worden over zijn en mijn mand. Klerenkast zelfde verhaal: we hebben beide 2 deuren van de kast: ik kijk nooit in zijn helft: kan er niet tegen, al die omgevallen en kreukelige stapels. Erg goed voor de sfeer in huis: nooit irritatie over bergen ongestreken kleding etc.
Ligt er aan. Als je niet werkt, oke. Maar ik ga echt niet de overhemden van mijn man strijken (die hij sowieso weinig draagt gelukkig). Dat doet hij lekker zelf. Ik heb dus wel wat beters te doen, net zoals dat hij druk is met zijn werk.
Lakens, slopen, jurken van mijn dochter, blouses van man en mezelf, zakdoeken, theedoeken, hydrofiels, mooie shirts, genoeg te strijken hoor. En iets beters te doen, alles is even belangrijk toch, het is allemaal huishoudelijk werk wat ik doe.
En je gaat echt wel voor hem wassen en eten koken of doe je dat ook allebei voor jezelf.. NIet aanvallend bedoeld hoor maar vind dat zo apart..
Waarom zou je zakdoeken strijken?! Of theedoeken?! Of hydrofielluiers?! Echt hoor: ik vraag me nog steeds af of je niets beters te doen hebt. Met name als vrouwen zeuren dat ze strijken niet leuk vinden. Jeetje, wat maakt het nou uit als er kreukels in een ZAKDOEK zit? Lakens ed strijk ik trouwens ook niet. Boeiend als mijn dekbedovertrek wat kreukt, ik slaap er alleen maar onder hoor.
We hebben de huishoudelijke taken gewoon eerlijk verdeeld. En aangezien ik niet voor mezelf strijk, mag hij het zelf doen. Koken moet ik ook voor mezelf.
Hebben wij dezelfde man? Herkenning herkenning! Alleen met het verschil dat ik dus niks van hem strijk. Nooit gedaan ook. Hij strijkt zijn eigen kleren al sinds zijn 16e, want zijn moeder had het toen ook helemaal met hem gehad, qua troep maken. Dus die traditie heb ik er hier mooi ingehouden Ik zal ook maar niks posten in het 'show je linnenkast' topic, want dan zullen er monden gaan openvallen. Althans...bij zijn kast dan, want die van mij is wel netjes. Als ik moet strijken moet ik eerst de strijkplank ontruimen, en pers ik de hele zooi in zijn kast, die letterlijk van onder tot boven volgestouwd zit met opgepropte kleding (want hij heeft ook nog eens twee keer zoveel als ik). Nou ja, hij is wel heel lief, dat dan weer wel
Ik vind strijken wel leuk hoor Maar anders deed ik het nog wel. Want ik vind het heerlijk om alles schoon en gestreken keurig in de kast te hebben. Dat geeft zoveel voldoening. ik ben best trots als mijn man een keurig gestreken zakdoek uit zijn broekzak haalt hoor
Najaaaa Yukl, mag ik hieruit concluderen dat jij dus ook niet de krant van je man strijkt voordat hij uit zijn werk komt, en niet zijn pantoffels voorverwarmt op de kachel? Schande schande!