zucht...wat moet ik nou?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dani27, 12 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Ik heb zo n chicco projector liggen, misschien nu maar eens proberen. Nog niet gedaan omdat ik dacht dat het teveel prikkels zou geven.

morgrnochtend ga ik ff de.deur uit, paar uurtjes. Mijn moeder past op.

Gister ging mw gelukkig om 1900 uur slapen tot 2100 uur en daarna.van 2200 tot 0630, heeerrlijkl.

Fijn dat zoveel dames het herkennen. Bedankt ook voor jullie begrip

2. alicia1

alicia1 Actief lid

30 dec 2015
    174
    36
    28
    Ik zit ook een btje in hetzelfde schuitje..
    Kleine van mij slaapt na z'n laatste fles van 1930 goed , maar wordt rond 0100 snachts wakker. Sinds ruim een week nu.
    Hij valt dan alleen in slaap als hij bij me in bed ligt. .
    Weet niet meer wat ik kan doen.

3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Wat betreft het laten huilen: er is een middenweg tussen haar meteen uit bed halen en lang laten huilen ;) Dat lang laten huilen is voor je baby en voor jou echt niet fijn. Onze dochter heeft ook reflux en slapen was daardoor drama, maar nu de reflux een beetje onder controle is zijn we met het slapen aan de gang gegaan en dat gaat echt goed! wat wij doen: Als ze moe is, bedritueel en op bed leggen met de boodschap dat het nu tijd is om te gaan slapen. Als onze dochter dan gaat huilen wacht ik 5 minuten. Soms lost ze het zelf in die 5 minuten op en valt ze in slaap. Als ze na 5 min. nog huilt ga ik even langs om te troosten (in bed!) tot ze rustig word. Als dat niet lukt binnen een paar minuten zeg ik haar dat het tijd is om te gaan slapen en dat ik over 5 minuutjes weer kom kijken. Dan weer troosten en evt de 5 minuten wachten en dan terugkomen weer herhalen. Als ze echt hard gaat krijsen of als ze na 30 minuten nog jammert pak ik haar uit bed (ik blijf wel in de kamer) tot ze rustig is, en leg haar dan weer in bed met de boodschap dat het tijd is om te gaan slapen etc. En dan begint de '5 minuten wachten, dan troosten' etc weer opnieuw. Het werkt echt supergoed! Tegenwoordig valt ze vaak binnen die eerste 5 minuten al in slaap (zonder huilen) en anders moeten we 1 of 2 keer troosten. De enkele keren dat het écht niet wil is als er iets dwarszit, maar dat kunnen we nu veel beter herkennen.

4. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Hoi,

@ittakespictures, ik heb dat dus al geprobeerd.

Probleem is hier dat als ik ga troosten mevrouw bijna stikt van woede en als ik haar eruit haal wordt ze zelfs niet stil.
    pas als ik uit de kamer ga met haar (ze weet het donders goed schijnbaar).
    Als ik haar rustig krijg op de gang en weer terug loop en haar instop, krijst ze m'n oren van mijn hoofd.

Ik heb nu het ritme veranderd, ipv om uur of 19:00 uur in bad, om 20:00 uur in bad en 2045 pas naar bed..gister ging het goed ik heb haar vanaf 2100 tot vanmorgen 0630 uur niet meer gehoord..

Hopelijk blijft dat zo.

Deel Deze Pagina