Hier vandaag de waterpokken geconstateerd bij mijn zoontje. Iemand nog tips? Ik lees zoveel verschillende dingen op internet.
Kidsclin (in de koelkast bewaren) en zemelen-badjes. Mijn kind heeft waterpokken - Zwangerschapspagina Hoop dat hij er niet ziek van is. Beterschap!
Hier is de oudste er net van af; KidsClin gebruikt, havermoutbadje (havermout in een pantysokje, knoop erin en dat in bad), en paracetamol voor 's nachts.
Havermout in het bad is hetzelfde als zemelen toch? Dat heb ik al wel gehaald en gister in het bad gedaan. Tot hoeveel dagen komen er eigenlijk nieuwe pokken bij? De 1e donderdagavond gespot, gister enkele bij gekomen en vandaag ook weer. Maar ze zijn nog aardig te overzien. Of kan het nog tot een uitbarsting komen? Ik gebruik ook zetpillen voor 's nachts, maar ondanks dat wordt hij toch wel wakker. Hij is er ook weer verkouden bij en hoesten.
Zinkoxideschudsel bij de apotheek hebben ze dat. Dat stip je op de waterpokken en die drogen dan in. Werkt echt perfect!
Mijn zoontje heeft heel jong waterpokken gehad en met een havermoutbadje was het echt binnen een paar dagen helemaal verdwenen, dit droogt de blaasjes uit en mijn zoontje heeft niet eens gekrabd. Kreeg dit advies van de oppas, had wel ak dure schuim gehaald maar is een onnodig dure oplossing. Havermout kost een lpaar cent bij de AH. Gewoon in een washandje doen en in laten werken in het badje en met het washandje met de havermout erin deppen op het lichaampje.
A-derma cream vocht inbrengende droog makende cream. Zoiets cytelium uitdrogende lotion geïrriteerde huid a-derma | A-DERMA Maar van andere merken heb je dat ook vraag in apotheek Bij erge jeuk anti hystamine voor nacht In principe moet het droog zijn zodat het snel afvalt. Dus droog houden. Vinamine e ook bijv
Kidsclin kon onze dochter niet tegen, mijn advies is daarin ook om het eerst alleen op 1 plek te gebruiken om te zien of je kindje er tegen kan, Na een kleine 5 minuten begon het te prikken en te branden bij onze dochter, bij haar hielp calendulan emulsie en lauwe baden met havermout Onze zoon kon wel goed tegen kidsclin
Hier begon het op donderdag en kwamen er tot zondag nieuwe waterpokken, vanaf woensdag waren alle waterpokken ingedroogd. Nu vanaf zaterdag - dus 9 dagen na het begin - vallen langzaam de korstjes er af. Ze werd ook vaak wakker 's nachts, ze had veel last van de waterpokken op haar billen en in haar mond, verder ook koorts en gewoon niet lekker. Ze heeft een week slecht geslapen.
Vanavond toen ik hem in bad deed zag ik dat er toch best behoorlijk wat bijgekomen zijn. Met name op zijn romp. Maar weer zemelen in het bad gedaan. Hij is er sinds einde vd middag niet echt lekker in orde van. Dus maar naar bed gedaan weer met een zetpil en heb de pokken met mentholpoeder ingesmeerd. Hopelijk kan hij een beetje slapen. Het is nu rustig dus hopelijk wordt hij niet steeds wakker vanavond/ vannacht en kan hij een beetje uitrusten. Kan niet wachten tot we er weer vanaf zijn. Zo sneu als je zo'n kleintje dan ziet zo slecht in orde.