Zucht.....

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Savannah, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113

dit schreef zij al eerder..

2. Savannah

Savannah Lid

10 aug 2008
    33
    0
    0
    Ik zou het heel erg fijn vinden als je eerst alles leest. Ikzelf ben al vrijwillig naar jeugdzorg gegaan en die vonden dat heel goed aangezien niet iedere moeder die problemen heeft dat doet en er 9 van de 10 keer voor wegloopt. Ik doe dat niet. Ik heb die angsten maar die angsten worden gewoon absoluut geen waarheid omdat ik dat zelf niet wil.

Ik gun mijn kind niet zo een jeugd als dat ik heb gehad.

Je begon over mijn ex. Die valt bij mij heel erg fout omeerlijk te zijn. Mijn ex negeert me al vanaf het begin. Wou dat ik het weg liet halen e.d. dus hij moet gewoon echt niks flikken want als ik dan doordraai halen ze mijn kind wel terecht weg. Dus ik raad hem heel verstandig aan om afstand van mij te houden en geen dingen te gaan zeggen die niet waar zijn.

Ik vind dat veel mensen wel heel erg kort door de bocht reageren hoor sorry dat ik het zeg maar ik uit mijn angste liever wel als niet en ja mensen lezen dat op internet maar ik ben misschien ook een voorbeeld voor veel andere meisjes/vrouwen die dat niet durven. Mensen met problemen hoeven zich niet te schamen.

3. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Dankjewel :)
    En mensen bedoelen het niet altijd verkeerd, en willen zich er niet mee bemoeien maar soms komt het (helaas) gewoon verkeerd over.
    Van mijn kant naar hen, en van de andere kant weer op mij.

Amen! :D
    Beter had ik het niet kunnen zeggen.

4. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

op een forum kun je positieve en minder positieve reacties verwachten he.. niet iedereen zal het eens zijn met je verhaal..
    dat moet je ook kunnen hebben als je zoiets verteld... ;)

sterkte ermee..

5. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik vind deze emoties niet meer dan logisch. Ik ben zelf ook ontzettend bang dat ik het net zo fout ga doen als mijn ouders.

6. Savannah

Savannah Lid

10 aug 2008
    33
    0
    0
    Sommige mensen snappen dat helaas niet en dat is heel erg jammer.

Ik kom er tenminste eerlijk voor uit en blijf er niet alleen mee rond lopen wat veel vrouwen dus wel doen!

7. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik vind het knap van je dat je er zo open over bent ;). Dat vind ik een hele grote stap in de goede richting.
    Logisch dat je bang bent om hetzelfde te doen als je vader, maar bedenk wel dat je daarin een KEUZE hebt. Ik vind namelijk dat mijn vader ervoor heeft gekozen om mij te misbruiken. Daarom ben ik boos op hem. Hij had er ook voor kunnen kiezen om hulp te zoeken.
    Ik heb ervoor gekozen om eerst in therapie te gaan, en dan pas voor kinderen te kiezen. Ik wil mijn kinderen niet hetzelfde aandoen. Maar inderdaad, de angst blijft.
    Ik denk dat je met jouw openheid al een heel eind komt. Jammer dat sommigen dat niet begrijpen, maar so be it.

Veel sterkte in ieder geval met alles!

8. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Wat n zwaar verhaal.. Ik vind wel dat je iets te vrij bent geweest met je *open* op stellen... In deze wereld zijn TEVEEL mensen die misbruik maken van jou zwakheden. Dus ook wanneer je zulke dingen schrijft word dat altijd nog tegen je gebruikt. De angsten die je hebt had je beter met iemand kunnen bespreken die het wel begrijpt of met de psych. Ookal zou je het nog willen delen.

Ik heb een hele zware jeugd gehad. Alcoholistische vader, grotere broer met losse handjes, misbruik etc
    Zelfs in t ziekenhuis gelegen.
    Maar dat gaf mij juist voorbeelden van hoe mijn kind het juist NOOIT zou krijgen! Ik werd tegen mn 20ste al moeder, ik heb geen moment getwijfeld of ik mijn kind wat zou aandoen.. Wel of ik een goede moeder zou zijn omdat ik geen liefde en warmte heb mee gekregen.. En die twijfels zijn vaak normaal als je moeder word voor t eerst... Je emoties zijn veel heftiger vaak... Maar ik doe mijn werk als moeder prima, beter dan ik had gedacht na zo een jeugd.
    En ik heb een prachtkind nu die elke dag vrolijk is.

Als je twijfels hebt over wat jij gaat aandoen bij je kind
    dan is voorzorg idd nodig want dan zit er iets niet goed. De dingen die je meld zijn echt wel zorgelijk.
    Als je niet zeker van jezelf kan zijn zit er iets niet goed, zorg dat je die hulp dus echt krijgt, je weet nooit wat de hormonen in je lijf met je doen als je nu al zo denkt.

En als je bang bent dat je je kind wat aan doet, is t ergens anders dan niet veiliger?

9. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

27 mei 2008
    475
    0
    0
    Ik vind jouw verhaal ook erg verontrustend! En ik moet er eerlijk bij zeggen, ik kom ook uit een verknipt gezin, en al toen ik zwanger was heb ik gezegd, no way dat mijn kind dezelfde jeugd krijgt als ik. Je weet hoe het niet moet, je weet hoe het is om als kind te ervaring, hoe durf je het zelf dan nog in je hoofd te halen dat je bang bent om dat te gaan doen? En dan kun je wel zeggen, ja maar ik kom er eerlijk vooruit. Nee die gedachte hoor je gewoon NIET te hebben! Stomme vraag misschien, maar heb je borderline?

10. Savannah

Savannah Lid

10 aug 2008
    33
    0
    0
    Oke nu ben ik het wel een beetje zat dat jullie denken dat ik dat ook ga doen.

1 ding ik raak mijn kind op zo een manier absoluut niet aan. ABSOLUUT NIET ZELFS! Ik denk dat ik eerder bang ben dat ik weer een vent tref die dat doet als dat ik het zelf doe (word al misselijk van het idee). Dit is 1x een gedachte geweest nadat ik behoorlijk onzeker was gemaakt door iemand waar ik veel om gaf....

Zucht, jullielezen alleen dit bericht.

Jammer dat jullie hier al op oordelen en zoals eerder gezegd heb ik zelf al jeugdzorg in geschakelt en hulp gezocht dus hou nou is op asjeblieft.

11. GhitaThakoerdin

maar meid je zegt in je verhaal wel dat je bang bent dat je je kindje gaat misbruiken of mishandelen.. ik ben ook van mening dat je deze gedachtes niet hoort te hebben.. ookal heb je zulke nare dingen moeten meemaken..
    je moet een beetje oppassen in hoeverre jij hiermee vrij om gaat.. en vooral zo op het internet.. wees je er wel bewust van dat dit jaren op het internet zal staan.. en idd mensen kunnen hierdoor je aanvallen op je zwakheden omdat jij die open en bloot zet hier...
    dat je hulp bent gaan zoeken is heel verstandig..
    want omdat je zelf uit een gezin komt waar dit soort dingen aan te pas kwamen betekent niet dat jij hetzelfde hoeft te gaan doen..
    Mijn biologische vader had vroeger erg losse handjes naar mij toe en heb veel te verduren gehad door die man..
    Ik heb nu een prachtige vrolijke dochter, en ik kan het nieteens in mn hoofd halen om haar te slaan..
    zal niet in me opkomen..
    dus dat wil ik er mee zeggen..
    er is dan echt wel wat mis bij je en ik zou als ik jou was jezelf heel serieus nemen er er gau wat aan doen...!

12. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Lezen jullie dan niet wat ze schrijft? Ze is toch hulp aan het zoeken en dat is al meer dan wat sommige andere moeders of vaders doen. Die verhalen hoor je dan op het nieuws als er weer een babylijkje gevonden is.. Ik vind het hartstikke goed dat ze hier al mee aan de slag is. Door mensen zoals jullie (sommige dan he?) durven onzekere moeders geen hulp te vragen. Ze worden gelijk veroordeeld en hun verhaal wordt niet verder gelezen. Mensen hebben hun oordeel al klaar. JZ haalt niet alleen kinderen weg, maar wil juist graag dat kinderen en ouders bij elkaar blijven, zij het met wat hulp. Hartstikke goed en veel succes hiermee! Laat je door deze mensen niet uit het veld slaan, maar alleen maar sterker maken!

13. GhitaThakoerdin

ja jeugdzorg wil dat ouders en kinderen bij elkaar blijven, en helaas soms met als gevolg dat een kindje dood is omdat de hulpverleners niet goed op de hoogte waren van elkaar..

heeft niks met de TS haar verhaal te maken dit maar las hierboven wat je schreef over de JZ... die zijn ook niet altijd strikt hoor! je kent het verhaal met de peuter vast wel! en zo zijn er meerdere zaken die in de doofpot komen...

14. Savannah

Savannah Lid

10 aug 2008
    33
    0
    0
    Sommige mensen lezen niet en dat was mij al duidelijk. ik kom hier ook niet meer. Mensen moeten is leren om verder te kijken dan hun eigen neus lang is. Ben het echt een beetje zat.

Jeugdzorg maakt ook fouten door kinderen bij moeders weg te halen die er wel goed voor zorgen en er alles voor over hebben en de "slechte" moeders laten ze dan aan hun lot over en die zaken zie je vaak in het nieuws. Ik heb het helaas van dichtbij meegemaakt met iemand die ik ken die totaal geen verantwoording neemt voor der kind maar wel haar kind mag blijven zien... bah

Ik kom hier dus niet meer.

15. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

27 mei 2008
    475
    0
    0
    Je vraagt toch om een mening? Dan krijg je die, moet je alleen niet zeuren als het een reactie is die niet in jouw straatje past.

16. Savannah

Savannah Lid

10 aug 2008
    33
    0
    0
    NEE IK VRAAG ADVIES GEEN MENING!

17. randi

randi Niet meer actief

Ben ik hierdoor een slechte moeder? Omdat ik open en eerlijk mijn angsten uit? Ik ben zo verschrikkelijk bang dat mijn kind naar mijn ex gaat:S

je vraagt wel duidelijk om een mening hoor en meid het heeft geen zin om je zo op te winden ( wss de hormonen ;) ) als je zoiets op het forum plaatst dan heb je voor en tegen reacties, zo is dat nu eenmaal op een forum. vind je het moeilijk om daarmee om te gaan of trek je je het teveel aan, concentreer je dan alleen op de possitieve. tenslote weet jijzelf toch het best hoe je je voelt en hoe je met je kindje gaat omgaan. al de andere zijn eigenlijk vreemde voor jou dus als die ene wat typt dat je niet zo bevalt ga je dan niet zo verdedigen maar laat het overwaaien.
    het is door zo in grote letters te typen dat je juist mensen over je heen krijgt dus laten die boel en probeer een beetje te genieten van je zw, de hulp die zoek je al en zal je ook wel krijgen. succes!

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Bah bah en nog eens bah hoe sommige mensen hun gevoelens verwoorden, meiden dit is internet hoor.. Hier zien we geen lichaamstaal, dus er kan niet gezien worden hoe het bedoeld word !

TS, ik vind het knap dat je zo open over je gevoelens durft te zijn en je fouten herkent en erkent ! Ook vind ik het erg goed dat je hulp hebt gezocht.
    Dat je zulke gedachtes even had dat je er bang voor zou zijn, vind ik opzich best wel logisch en niet verknipt ofzo !

Je hoort vaak genoeg van die verhalen dat mensen die misbruikt zijn het vaak ook bij hun eigen kinders doen, al willen ze dat niet.
    Dus ik kan enigzins best wel die angsten van jou begrijpen.

Voor de mensen hierzo die jou verknipt vinden of iets in die richting.. Ik heb echt geen woorden voor jullie, gaan jullie zelf schamen zeg. Leer een beetje begrijpelijk te lezen *zucht*.

Ze weet dat ze dr kindje nooit zoiets aan zal doen en dat ze de beste mama wilt zijn voor dr kindje.
    Maar soms hè, heb je gewoon even van die momenten dat je het allemaal niet meer weet, dat alle angsten op dat moment even weg geschreven moet worden. En zij had zo een moment.

En zoals iemand anders al zei niemand is heilig, iedereen zal wel iets gedaan hebben wat niet door de beugel kan. Maar goed spelen jullie verder maar voor een heilige, daar is het tenslotte bijna kerst voor hè :rolleyes:

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hey meid, ik snap je wel een beetje hoor! ik denk dat iedereen wel zn angsten heeft. en dat niet iedereen hetzelfde als jou heeft meegemaakt is natuurlijk ook logisch! dus daarom misschien ook de negatieve reacties...

mensen bij wie bijv. het ergste is wat ze hebben meegemaakt dat ze geen ijsje kregen in de dierentuin...zullen misschien hun kindje wel verwennen (en ik zeg nu zomaar wat hoor! niet gelijk allemaal in de bres springen!)

ik bedoel hier mee dat niet iedereen jou achtergrond kan begrijpen!

heel veel succes en sterkte! en ik denk dat iemand die zelf al zulke initiatieven neemt er wel komt!

ow en nog een tip: maak je hyves alleen zichtbaar voor vrienden ;) bij mij kunnen alleen mensen die ik ken en heb aangemeld kijken! geen vreemden dus!

20. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Hoezo zegt dat ze haar kindje gaat misbruiken? Ze zegt dat ze BANG is daarvoor, niet dat ze dat van plan is. En ik vind het wel logisch. Ik ben ook bang dat mijn ouders opvoedideeen terug komen in mij. Je kunt heel goed proberen om dat tegen te houden, maar sommige dingen komen toch door. Logisch dat zij dus ook bang is daarvoor. Maar ik vind haar wijs genoeg overkomen dat ze dat soort dingen niet gaat doen, omdat ze het door heeft.
    Ze zoekt al hulp, ze is ermee bezig. Kleine kans dat het zich dus gaat herhalen in haar.

Beetje oppervlakkige reacties hoor meiden, even verder denken dan je neus lang is a.u.b

Deel Deze Pagina