erg knap dat je er hier zo over durf te praten en ook voor de dame die werkt bij jeugdzorg petje af! TO heb je toevallig contact gehad met iemand van jeugdzorg in jou omgeving? want IK weet uit eigen ervaring dat er niet alleen maar mensen komen die zo gezegt slechte moeders zijn. mijn zoon staat ook onder toezicht ivm met zijn zaaddonor en ik moet eerlijk zeggen IK vond het dood eng die uitspraak echt nachten wakker gelegen etc.. MAAR mijn ervaring met bjz is alleen maar goed ze kunnen zo veel meer berijken dan wij zelf ze hebben een luisterend oor als je het even neit ziet zitten zijn ze zo bij je eht petje af.. en JA je hoor erg veel negative verhalen over bjz wil je een positief verhaal pb me dan maar en wees niet bang voor alles wat er fout kan gaan in het moederschap er zijn zo veel meer verhalen dat het goed gaat met de juiste begeleiding etc...
Moesje Jolanda, dank je wel, dat raakt mij! Ik ben heel dankbaar voor jouw reactie, dat doet mij goed. en blij dat jij wel een goede ervaring hebt. Heel veel succes
lieve meid, ja je bent eerlijk geweest, soms is praten zilver en zwijgen goud. Ik ben van mening dat alles wat je erkent in het leven, de goede en slechte dingen (eigeschappen) veranderd kunnen worden door de erkenning zodat je herkenning ervaart. Ik ben er niet om te oordelen want ik denk dat je het al moeilijk genoeg hebt met vertrouwen in anderen en misschien op het moment in jezelf. Ik hou zelf daarom mijn hyves neutraal om het zo maar te zeggen. In deze tijden kom je er achter wie echte vrienden zijn en wie niet. Zelf kan jij de beste keuze maken, als je eerlijk en oprecht blijft, misschien wat afstand neemt zodat een heldere blik je weer kan vervullen want al met al hoor je eigelijk te genieten van deze tijd. Ik wens je sterkte en veel steun en liefde! groetjes van mij
Ik snap je helemaal. Ik heb ook niet zo'n fijne jeugd gehad en was ook bang dat ik de fouten van mijn ouders zou gaan herhalen. Daar heb ik het met mijn psycholoog over gehad en die zei mij dat het feit dat je je dat beseft een eerste stap in de goede richting is. Nu is het zaak om die karaktereigeschappen die je hebt, die zouden kunnen zorgen dat je geen goede moeder bent, om te buigen tot karaktereigenschappen die je juist een betere moeder maken. Mij is dat gelukt, ik ben niet meer bang dat ik een slechte moeder zal worden. Een ding wou ik nog wel zeggen, het is misschien niet handig om dit soort zaken wijd en zijd op het internet te zetten (vooral niet in de situatie waar je nu inzit) Later is dat misschien een optie, maar je kan beter nu eerst om jezelf en je kindje denken en voor jezelf zorgen, dan voor anderen een voorbeeldfunctie te willen zijn.
Ze leest nog wel mee, ik kreeg laatst nog een pm van haar. Die ik nog niet beantwoord heb, zie ik nu *schaam*