Wanneer vertellen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Madeliefke, Feb 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    He Meiden even een vraagje:

Wanneer hebben jullie je omgeving ingelicht. Vanwege de mmm zijn al een aantal mensen op de hoogte. Aankomende week heeft mijn klas CITO eindtoets. Het leek me zo leuk om dan als leuke afsluiting 's middags te vertellen dat de juf zwanger is! Ben dan 11 weken. Kan toch wel?

Liefs Elke

2. dreedaan

dreedaan Lid

Mar 10, 2008
    21
    0
    0
    gelderland
    hoi hoi

ik heb het al veel mensen verteld en ook al heel vroeg ben nu 8 weken en met 5 weken wisten al veel mensen het.
    ik denk dat je gewoon moet doen wat je gevoel je ingeeft.

gr dreedaan

3. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Het is echt aan jezelf, maar ik zou het met 11 weken wel durven vertellen hoor en zeker aan kinderen in die leeftijd. Is in inderdaad een leuke afsluiting.

4. Elisabet

Elisabet Actief lid

Feb 11, 2008
    494
    0
    0
    ik ben vandaag 11 weken. we hebben woensdag onze baby op de echo gezien en nu we de kleine druktemaker hebben gezien mag de hele wereld het weten. onze ouders, schoonzusje en broertje en wat hechte vrienden wisten het al met 7 a 8 weken. dit is het weekend dat we het onze vrienden vertellen en morgen vertellen we het op het werk. heerlijk om het eindelijk te kunnen vertellen.

5. Elisabet

Elisabet Actief lid

Feb 11, 2008
    494
    0
    0
    oh ja, veel plezier met vertellen Elke!

groetjes Lisa

6. bloem31

bloem31 Actief lid

Jul 10, 2007
    388
    0
    0
    Ik heb komende week ook de CITO met de klas, maar vertel het nog niet.
    Ik ben nu 8 weken zwanger en wacht even tot ik de echo heb gehad (met 10 weken).
    Moet wel zeggen dat mijn broeken niet lekker meer zitten, dus ja ik hoop dat ik mijn mond nog even kan houden.
    Ik zelf had het met 5 weken ook al verteld aan mijn familie hoor! Was veel te blij.

7. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Dankjewel voor jullie reacties.
    We hebben al drie echo's gehad en de laaste afgelopen woensdag.
    Ondanks dat ik toch nog wat onzeker blijf zal het toch een keer de buitenwereld in moeten :D Dit leek me een leuke afsluiting voor de kids en natuurlijk collega's!

Liefs Elke

8. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    is idd an leuke afsluiter toch.

wij doen het pas met 12 wk ook aan ouders

9. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Ik heb het mijn klas verteld toen ik 13 weken was.
    Dat was precies voor de kerstvakantie.
    Heel leuk was het, al die kleine mensjes die echt alles willen weten.
    Ze genieten er net zoveel van als ikzelf! :D

Veel plezier als je het gaat vertellen. 11 Weken kan zeker wel! Ik deed het met 13 omdat dit precies zo uitkwam.

Groetjes Banjabes

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    De vorige keer wistten onze ouders t al met 5 weken.
    Nu wil ik eigenlijk wachten tot na de 1e echo..die heb ik dinsdag over 2 weken.
    Maar vind het zo moelijk om niks tegen mijn moeder te zeggen....en die zie ik dinsdag weer.
    Tot nu toe weet een vriendin t van mij...wij vertellen elkaar alles en hun zijn ook bezig.
    En mijn schoonzus t, mijn man heeft zich verluld;)

11. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Wij zijn van plan over 2 weken de opa's en oma's in te lichten, en de week daarna onze hechtste vrienden. De rest moet even wachten tot na de echo op 9 maart, dus mijn familie zal op een verjaardag op 14 maart worden ingelicht, en de rest... tja, zoals het uitkomt :)

Maar zal wel blij zijn als ik er gewoon over mag praten, hoor! Vind het zó moeilijk! :D

12. Debby191

Debby191 Lid

Dec 9, 2008
    85
    0
    0
    Alblasserdam
    Hey Elke,
    ik ben toen ik 11 weken zwanger was bij de verloskundige geweest en had toen ook al een echo laten maken omdat ik het niet zeker wist.
    Wij hadden bij de echo het hartje zien en horen kloppen en bij de verloskundige weer.
    Toen zei ik dat ik zo blij was als we een weekje verder waren omdat ik het zo graag aan mn zoontje van 9 wou vertellen :D
    Toen zei de verloskundige dat dat nu we het hartje hadden gehoord wel kon omdat de kans dat het daarna nog mis zou gaan wel heel klein was.
    Ik denk dus dat je het wel kan gaan vertellen,
    Genioet ervan!
    Liefs Deb

13. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    dat hadden wij iss met de eerste ook hadden met 9 wk een echo. en die man zei dat het wel erg raar moest gaan mocht het nog misgaan zag er zo super goed uit. toen hebben we het dus ook verteld al.
    met deze gaat het wat anders. aangezien mijn man pas met die 12 wk weer thuis is dus dan wat later vertellen en nu maar kijken of ik het ozlang volhoud en mijn buik niet te hard groeit hihihi.

14. sillie78

sillie78 Actief lid

Nov 13, 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Wij hebben het meteen verteld. Ik kon echt niet wachten. Ik was ZO blij! En ik was zo benieuwd hoe mijn ouders zouden reageren. We hadden een reistasje met babyreisspulletjes ingepakt. Die moesten ze allebei open maken. Je had hun gezichten moeten zien.
    Mijn moeder had ook een heel zware tijd achter de rug, dus ik wilde zo so snel mogelijk iets vertellen waar ze lekker naartoe konden leven. Heerlijk!

Veel plezier met vertellen. Het is echt een prachtig moment.

Share This Page