hallo dames. heb even een vraagje. ik heb BI en ik wil graag die kleine na de bevalling in een draagdoek gaan dragen! welke raden jullie me aan! het liefst 1 die je goed om je lichaam heen kunt wikkelen groetjes
Draagdoek.nl - ByKay Grijs mlee Baby draagdoek. Bestel nu! Dit zijn hele fijne draagdoeken... ze kosten wat meer maar dat zijn ze wel waard... Met deze doek kun je je kindje van baby tot dreumes blijven dragen in verschillende lig en zit standen...
Een geweven doek! Die kun je heel strak knopen en dat geeft veel steun. Ze zijn meestal iets duurder dan rekbare doeken (zoals ByKay) maar je kunt er veel langer mee doen en ze zijn redelijk waardevast. Ze zijn tweedehands nog heel goed te verkopen. Bekende merken zijn o.a. Hoppediz, Girasol en Didymos.
Dat wist ik niet... Ik krijg zelf echte afrikaanse geweven draagdoeken maar van wat ik in mn omgeving heb gehoord en gezien dacht ik dat die tricot ook sterk aan te raden zijn...
Ik vind ze wel fijn hoor, maar ze zijn rekbaar en dat merk je, dat zakt wat uit. Daardoor wordt het dragen zwaarder. Met een geweven doek heb je daar geen last van, dat zakt niet uit en dus zit je kindje strakker tegen je aan wat het dragen prettiger maakt. Ik heb zelf ook een bykay voor het begin hoor! En daarna kijk ik wel verder. Heb ook nog een ergonomische drager die vanaf de geboorte gebruikt kan worden.
Mijn advies: boek een draagconsult. Die mensen hebben er meer verstand van en nemen verschillende ergonomische dragers mee om te proberen incl een nep-baby. Ze hebben draagdoeken, soft structured carriers, mei tai's en noem maar op, bij zich. Kun je fijn alles proberen en zelf voelen wat prettig zit. Bovendien leggen ze alles rustig uit en kun je oefenen.
Ligt eraan, de dikte, de stof ( wol, zijde, katoen hennep, bamboe, ramie ) en eigenlijk gewoon je smaak en de prijs ; ) Ik vind de standaard Hopp te dik voor een pasgeboren baby, ik vind dat niet fijn knopen, maar sommigen zweren erbij, het is vooral wat jij zelf graag wil. Er zijn vele merken, de één vindt dit fijn en de andere dat merk, zoveel mensen zoveel meningen.