draagdoek??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Denim, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denim

Denim Niet meer actief

hallo dames.

heb even een vraagje. ik heb BI en ik wil graag die kleine na de bevalling in een draagdoek gaan dragen!

welke raden jullie me aan! het liefst 1 die je goed om je lichaam heen kunt wikkelen :)

groetjes

2. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
  3. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Een geweven doek! Die kun je heel strak knopen en dat geeft veel steun. Ze zijn meestal iets duurder dan rekbare doeken (zoals ByKay) maar je kunt er veel langer mee doen en ze zijn redelijk waardevast. Ze zijn tweedehands nog heel goed te verkopen. Bekende merken zijn o.a. Hoppediz, Girasol en Didymos.

4. Denim

Denim Niet meer actief

dankjewel ik ga is even kijken :D

5. Denim

Denim Niet meer actief

dus de bykay kan ik beter niet doen? want dat is geen geweven?

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Bykay is voor het begin fijn, maar als ze zwaarder worden is een geweven doek prettiger.

7. Denim

Denim Niet meer actief

ow op die manier... dankjewel :)

8. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Dat wist ik niet...

Ik krijg zelf echte afrikaanse geweven draagdoeken maar van wat ik in mn omgeving heb gehoord en gezien dacht ik dat die tricot ook sterk aan te raden zijn...

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik vind ze wel fijn hoor, maar ze zijn rekbaar en dat merk je, dat zakt wat uit. Daardoor wordt het dragen zwaarder. Met een geweven doek heb je daar geen last van, dat zakt niet uit en dus zit je kindje strakker tegen je aan wat het dragen prettiger maakt.
    Ik heb zelf ook een bykay voor het begin hoor! En daarna kijk ik wel verder. :) Heb ook nog een ergonomische drager die vanaf de geboorte gebruikt kan worden.

10. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Ik ken iemand die zijn vrouw in afrika zit... dus krijg als kraam kadootje een aantal van die doeken :)

11. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Mijn advies: boek een draagconsult. Die mensen hebben er meer verstand van en nemen verschillende ergonomische dragers mee om te proberen incl een nep-baby. :D
    Ze hebben draagdoeken, soft structured carriers, mei tai's en noem maar op, bij zich.
    Kun je fijn alles proberen en zelf voelen wat prettig zit.
    Bovendien leggen ze alles rustig uit en kun je oefenen. :)

12. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ik vroeg mij af wat de verschillen zijn in de geweven doeken. Hoppediz didymos en de rest?

13. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Ligt eraan, de dikte, de stof ( wol, zijde, katoen hennep, bamboe, ramie ) en eigenlijk gewoon je smaak en de prijs ; )

Ik vind de standaard Hopp te dik voor een pasgeboren baby, ik vind dat niet fijn knopen, maar sommigen zweren erbij, het is vooral wat jij zelf graag wil. Er zijn vele merken, de één vindt dit fijn en de andere dat merk, zoveel mensen zoveel meningen.

Deel Deze Pagina