zucht...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Puck, 8 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Ik vraag me weer iets af. Ik weet 99% zeker dat ik rond 21november mijn eisprong had: libido door het dak, helder slijm en pijn die ik herken van de vorige keer. Ik heb gisteren en vandaag getest, negatief. Ook niet ongesteld. Mijn vraag is nu: kan het ook langer dan twee weken na de eisprong duren voor je ongesteld wordt of positief test? Ben wel ndt gestopt met de pil. Vorige keer direct daarna zwanger, dus kan niet vergelijken.. Zucht!! Wie herkent dit? En hoe liep het af?

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Mijn LF duurt meestal 16 of 17 dagen dus het kan wel :) Of je ei is misschien toch een dagje later gesprongen dan je verwachtte.

3. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, dank voor je reactie! Misschien wel inderdaad. Baal ervan! Mijn verstand zegt dat ik ongesteld moet worden, maar mijn gevoel hoopt op een positieve test zolang ik niet ongesteld wordt. Grr.... Wil nu gewoon ongesteld worden. Dan kan ik tenminste opnieuw beginnen.

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ken het gevoel, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt :)

5. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie jou onderstaande info ineens.. Dan heb ik niks te klagen.. :)
    Succes met alles!

6. Emma77

Emma77 Lid

6 dec 2013
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    LF meestal 16 tot 17 dagen?
    IK geloof eerder gemiddeld 14 dagen?

7. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gemiddeld 14 dagen, maar bij haar is het dus 16 of 17 dagen ;).

8. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net naar de wc geweest, nog steeds niets.. Kan ik nog steeds een postitieve test in handen krijgen of is dat wishfull thinking?

9. lovieyou

lovieyou Niet meer actief

Tuurlijk kan dat! Sommige mensen hebben pas een paar dagen na hun NOD een positieve test. Het ligt eraan hoe snel jou lichaam het zwangerschapshormoon aanmaakt. Het hormoon verdubbelt iedere 2 dagen, dus zou over 2 dagen nog eens testen als je niet ongesteld word.

Hoop het voor je! ;)

10. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh... hier word ik helemaal kriebelig van zeg!! Daar stijgt mijn hoop weer de lucht in! Wat een gedoe! Toch wel lekker, dat regelmatige van de pil, hahah! Gewoon weten wanneer je ongesteld moet worden (of niet eigenlijk..) Nou, dan wacht ik nog maar weer af! Dank voor je hoopvolle reactie Lovieyou. En jij ook succes!

11. lovieyou

haha lastig hé altijd dat afwachten.. Heb er ook een hekel aan. Vanaf wanneer ben je gestopt met de pil?

12. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeel vervelend! Ben het ook niet gewend, vorige keer in een keer raak, keurig twee dagen overtijd positief getest. Helaas mk, maar direct daarna weer raak. Ook op tijd kunnen testen. Nu is het van allebei niets.. Ben net vorige maand gestopt met de pil, dus het is geen ramp als het niet raak is, maar dan word ik liever nu gewoon ongesteld, zodat we opnieuw kunnen proberen.
    Dit wachten is echt heel vervelend ja!

10 november dus niet opnieuw begonnen met de pil. Strip daarvoor was wel rommelig, aantal keer vergeten in eerste week. Dus toen was eigenlijk al spannend, dus voelt nu beetje als tweede ronde al ;).

13. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Dus dan is het ook nog even afwachten wat je cyclus doet ja.. spannend! Maarre geen bloed geeft moed zeggen we dan he ;)

14. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies meiske80, dat vin ik ook!

Bedacht ook ineens dat ik de vorige keer op de 32 of 33e dag pas voor het eerst getest had en toen was het positief. Dus dan zou ik woensdag of donderdag pas moeten testen. Ik blijf toch hopen! Succes allemaal!!

15. lovieyou

Wil je zeker niet de moed in je schoenen praten hoor Puch! maar kan het niet zo zijn dat je cyclus gewoon in de war is? Ik heb ook wel eens slijm, maar geen ei.. dat zelfde slijm heb ik ook wel eens 1 à 2 dagen voor mijn menstruatie. Ik zeg dit omdat je zei dat de maand ervoor je de pil rommelig geslikt hebt.. en nu de 1e maand pilloos is. Het kan best zijn dat je eigen cyclus even op gang moet komen.. Maar ook dat je een late eisprong hebt gehad en het misschien nu toch raak is! En je daarom geen positieve test hebt. Misschien nog iets te vroeg om te testen..
    Het kan van alles zijn! haha.. het ergste is nog: HET WACHTEN!! jeetje.. konden we maar in onze buik kijken hihi :p

16. Emma77

Emma77 Lid

6 dec 2013
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh oke ;) haha

17. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Hoop dat je snel duidelijkheid hebt.... ik weet nog van toen ik stopte met de pil dat ik er heilig van overtuigd was mn eisprong op cd 17 te hebben gehad en uiteindelijk pas op dag 74 ongesteld geworden en was echt niet zwanger.
    Je lichaam kan je zo verschrikkelijk stom voor de gek houden.
    Hoop dus dat je snel duidelijkheid hebt!
    Succes!!

18. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou lieve mensen, ik ben eergisteren (dinsdag) ongesteld geworden. Weinig bloed (bruinrood) en het is nu alweer over volgens mij.. Ging ik zoeken op internet.. kom ik op pseudo-menstruatie, wat je kan hebben de eerste maand als je toch zwanger bent.

Pseudo-menstruatie

En pseudo-menstruatie vindt plaats als de normale menstruatie zou moeten plaatsvinden. Dit bloedverlies is veel minder en duurt korter dan de gewone menstruatie. Een pseudo-menstruatie komt omdat het kleine vruchtje in de aanvang van de zwangerschap nog niet voldoende hoeveelheid van het hormoon HCG produceert om de hersenen het signaal te geven dat er een zwangerschap is. Omdat de aanmaak van hormonen in de eierstokken afneemt, zoals normaal gesproken altijd gebeurt aan het einde van de cyclus, ontstaat er een afstoting van baarmoederslijmvlies. Maar vrij snel hierna zal de productie van HCG hormoon door het vruchtje toenemen en krijgt de eierstok een signaal dat er sprake is van een zwangerschap, waarna de bloeding stopt. Er is sprake van een pseudo-menstruatie omdat dit proces plaats vindt op het moment dat er normaal gesproken sprake zou zijn van een normale menstruatie. De pseudo-menstruatie onderscheidt zich duidelijk van een normale ongesteldheid, omdat de bloeding veel korter duurt en ook de hoeveelheid bloedverlies veel kleiner is dan gebruikelijk. Bij het vaststellen van de vermoedelijke datum van de bevalling mag niet worden uitgegaan van de pseudo-menstruatie omdat deze feitelijk vier weken na de laatste menstruatie optreedt.

Zwanger en toch ongesteld? | Mens en Gezondheid: Zwangerschap

Zucht.... nu weet ik het dus nog niet!! Voel verder niets, alleen gisteren en vanochtend wel misselijk en hoofdpijn. Moe, vervelend. Maar dat heb ik ook als ik ongesteld ben..
    Wat vermoeiend is dit zeg!! En ben nog maar net begonnen, haha!

Deel Deze Pagina