Ik heb zoiets ook laatst bij de intertoys kaartje gaf 19,95 aan en kassa 26.95. Ze wilde het niegeopende aangegeven prijs verkopen. Hun hadden folders op de toonbank liggen (waarvan ik wist dat het daarin stond) En die voor hun geopend op de juiste bladzijde, met de vraag of al die boekjes dan ook fout waren?! Hun antwoord? Ja mevrouw, we kunnen er niets aan doen de kassa geeft altijd de juiste prijs aan! Pfft naar die intertoys ga ik dus nooit meer! De intertoys bij ons in de buurt verkocht het trouwens wel voor die 19,95!
Achteraf gezien was dit misschien wel de juiste optie. Maar ik ben wat dat betreft enorm eigenwijs en van principes. Ik vond op dat moment dat ik dat boekje voor 6,95 mee moest krijgen. Zo niet, dan hoef ik hem niet. Ik heb er op dat moment voor gekozen om niet te luisteren naar het gevoel van mijn kind. Achteraf gezien niet leuk voor hem. Maar toch vind ik dat hij ook moet begrijpen dat soms iets te duur is. Ook al was dit niet de situatie om het juist nu te leren. Blijft lastig!
Ik had dit laatst ook bij de Intertoys, maar dan met een play-doh artikel. Volgens het prijskaartje 19.99 en dus keurig binnen mijn "cadeautje" budget. Kassa gaf echter 26.99 aan. Verkoopster bleef stellig vasthouden aan de kassaprijs (ook na zien van het prijsje op het schap bij het product). Ik heb echter voet bij stuk gehouden en (excuses gemaakt aan de mensen achter mij bij de kassa ) en haar duidelijk uitgelegd hoe dit juridisch zit én haar leidinggevende erbij gevraagd. Dit is een reële prijs voor dit artikel (en geen situatie als een tv die ineens 10 is ipv 1000, dan had je zou zelf ook al moeten snappen dat dit erg onwaarschijnlijk is) en ik mag er gewoon op vertrouwen dat de prijs correct was. Uiteindelijk het artikel meegekregen voor 19.99. Tja, dan hebben ze aan mij echt net de verkeerde. Ik vind Intertoys overigens ook een erg klant onvriendelijke winkel (tenminste, het filiaal bij ons in de wijk).
Wat knap van je! Maar wat zijn je rechten dan in dit opzicht? Wellicht makkelijk voor de volgende keer. Hier vind ik Intertoys ook niet klantvriendelijk. Dit is al het zoveelste wat ik met ze mee maak.
Officieel moeten ze dat voor de prijs kopen wat in de winkel staat. Al die stickers met 'scanprijs is de juiste prijs' zijn wettelijk niet toegestaan. Dan kan de winkelier alles in de winkel afprijzen en dan niet in de kassa.. dat werkt natuurlijk niet zo.
weet niet of t gezegd is maar ze hebben cars vriendenboekjes bij de wibra voor paar euro. mijn zoontje heeft m daarvan! heel slecht van de winkel
Intertoys is trouwens een ontzettend onvriendelijke winkel.. ga daar liever niet heen. Als ik eens een kado moeten hebben, moet ik altijd even advies vragen. Ik heb zelf dus geen kinderen, en dus ook geen kennis. Dat gaat daar nooit echt van harte...
Zij horen de prijs aan te houden die op/bij het artikel staat, mits dit een reële prijs is. Dus waarvan je in alle redelijkheid mag aannemen dat het klopt. Wanneer een splinter nieuw model tv ineens 15 is ipv de gangbare richtprijs/marktprijs van 1599 dan had je zelf ook kunnen weten dat dit fout zou kunnen zijn en kun je je niet zomaar beroepen op de foutieve prijs. Echter zijn er genoeg winkels die in dit soort gevallen toch de klant enigzins tegemoet komen, erg klantvriendelijk maar juridisch gezien hóeft het niet.
Ik werk in een winkel en bij ons bij de kassa staat iets van: De prijs die de kassa aangeeft is altijd doorslaggevend Lullig maar ja
Blijkbaar is dat wettelijk gezien dus niet juist. Misschien net zoiets als de vele webshops die zeggen dat afgeprijsde artikelen niet geruild mogen worden, terwijl je bij koop op afstand altijd een wettelijke bedenktijd hebt of spullen kunt retourneren? Kunnen ze dus wel vermelden, maar wettelijk gezien hebben ze dan geen poot om op te staan.
Ze hadden hem voor 6,95 moeten verkopen. Zolang het redelijk is mag jij dat gewoon eisen. En dit is redelijk. Het staat zo in de winkel, op de webshop....dan mag je aannemen dat die prijs klopt. Als je nu een dure fiets voor 5,- ziet staan die eigenlijk 150,- is, is het een ander verhaal. Maar dat is hier niet het geval. Slechte service ook van Intertoys.
Zo lekker klantvriendelijk seg! Moet zeggen hier in de intertoys in de buurt nooit problemen. Altijd heel vriendelijk. Met sinterklaas wouden de kinderen graag Woody voor infinity, stond niet in de rek maar na opzoeken bleken ze toch nog eentje te hebben. Nou die vrouw heeft werkelijk de hele winkel op zn kop gezet voor Woody te vinden. En dat in drukke sinterklaastijd. Jammer genoeg zat die in zoǹ kado box. maar wel lief dat ze wou zoeken.
Nou naar aanleiding van de topic weten we dus waarom winkels dit doen; omdat ze er mee wegkomen. Ik heb het ook een keer gehad bij de intertoys. Dus je zou ze bijna gaan verdenken dat ze het expres doen. Eigenlijk zou je terug moeten gaan en kijken of het kaartje al aangepast is. Zoniet dan is het gewoon bewust misleiding. Wat TS betreft; ik vind het juist goed dat je het niet betaald hebt! Ik bedoel zijn ze nou helemaal, prijs op het kaartje, daar heb je recht op! En ik vind 4 euro prijsverschil op een artikel van ongeveer 10 euro echt niet weinig hoor. Ik zou het dus ook zeker niet betaald hebben, dan zou ik me echt genaaid voelen. En als het op de webshop ook voor 6,95 staat.... Vind het een beetje stinken allemaal.... Ze kunnen trouwens wel zeggen, kassaprijs is echte prijs. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit juridisch klopt. Zij denken we proberen het gewoon, feit is dat de meeste mensen, eenmaal bij de kassa voor het blok gezet, gewoon alsnog hun pinpas trekken.
Nou hier sluit ik mij bij aan! Ik had hem alleen wel gekocht denk ik maar aan de andere kant heb je bij die toko ook een signaal afgegeven dan niet! Hopelijk vinden jullie vandaag een cars vriendenboekje!