(dreigende) miskraam tweeling

Discussion in 'Miskraam' started by Kiekeboe4, Jan 25, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Graag wil ik mijn verhaal even kwijt, wellicht dat iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt.

Afgelopen vrijdag begon ik na een zwangerschap van 7 weken te bloeden. Bruin, zonder echte stolsels en alleen bij het toiletbezoek cq. Afvegen. Toen dit eenmalig gebeurde maakte ik mij nog niet heel veel zorgen. Helaas nam het niet af maar toe met kleine beetjes weefsel in de dagen die daarop volgde. Op zondag vervloog mijn hoop dan ook bij ieder toiletbezoek. Al had ik op andere momenten wel weer hoop doordat ik geen kramp heb of grote stolsels verlies..je weet het niet. De verhalen lopen erg uiteen,

Vandaag belde ik in de ochtend toen ze bereikbaar waren mijn verloskundige. Helaas kreeg ik van de assistente te horen "dat het vandaag geen echospreekuur is". Zonder dat ze ook maar iets anders voorstelde. Ik voelde me afgewimpeld alsof ik een loopneus had en de huisarts aan het bellen was. Na wat doorvragen over of er geen andere opties waren voor mij, slaakte ze een zucht en ging ze bij de verloskundige navragen wie eventueel een echo zou kunnen doen. Afijn, ze zou me daarover terugbellen. Na een uur nog geen telefoon.. Dus ik belde terug of ze al iets wist. Ik kon mezelf niet meer groot hoden en inmiddels ook mijn tranen niet langer onderdrukken.

het antwoord dat ik kreeg was dat ze het nog niet gevraagd had en ze mij 'wel terug zou bellen' wat ik nogal een vaag begrip vond aangezien ik het uur daarvoor ook niet gebeld was. Nadat ik dreigde met het opzoeken van een andere praktijk gaf ze een tijdslimiet. Om een lang verhaal wat korter te gaan maken ; ze konden volgens haar niks voor mij betekenen wat mij erg tegenviel.

ik kon bij een andere praktijk direct terecht. Op de echo kregen we een shock, ik ben niet zwanger van 1, maar 2 kindjes. Helaas nog geen hartactie. De vk wilde niet spreken van een miskraam omdat er volgens haar nog te veel opties waren. Nml:

1. Ik ben minder ver dan gedacht (kindjes kunnen ook gepauzeerd hebben) en het bloedverlies komt ergens anders vandaan, zwangerschap kan nog intact zijn
    2. Ik verlies 1 van de twee kindjes
    3. Het is een beginnende miskraam van beide kindjes.

Ze vond het een vreemde echo en kon dus niks vertellen. Over 1,5 week kom ik terug en dan zou er wel iets te zien moeten zijn anders is het foute boel.

Ik ben er behoorlijk verdrietig van:( ik hoop zo dat er bij de volgende echo wel wat te zien is....

2. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Kiekeboe wat een moeilijke tijd heb jij zeg! Wanneer testte je positief? Zou het kunnen dat je eisprong veel later was? Want je zou inderdaad nu wel hartactie verwachten.

Ik heb in juli ook zoiets meegemaakt, helaas alleen geen succes verhaal.
    Net 5+6 kreeg ik een helderrode bloeding, vrij veel. S avonds krampen en ik verloor een stolsel van ong 1cm.
    Dag erna raakte ik in paniek. Ik belde de vk, die wilde mij geen echo geven. Toen belde ik de huisarts en ik mocht komen. Hij overlegde met de gyn in het ziekenhuis en daar mocht ik heen. Ze zagen een vruchtje met trage hartactie (opstartend?) en een tussenschot, waaruit bleek dat er twee vruchtjes hadden gezeten. Ik mocht na twee weken terugkomen. Ik heb daarna geen bloed meer verloren.
    Met 7+5 was op de echo te zien dat een vruchtje verder was gegroeid maar nu geen hartactie meer had.
    Miskraam is toen opgewekt met cytotec.

Als het klopt dat je nu 7+3 bent dan ziet het er niet zo goed uit. Mocht je een dag of 10 later je eisprong hebben gehad dan je zelf dacht dan is er zekermog hoop. Ik duim voor je vrouw, wat een ellende!

3. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Heeft ze de vruchtjes trouwens gemeten? Want daaruit kunnen ze ook termijn bepalen toch?

4. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

May 2, 2013
    1,497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Net je verhaal gelezen en wat vervelend dat ze je zo behandelen bij de vk, groot gelijk dat je naar een andere praktijk bent gegaan. Hopelijk zie je over 1,5 week tenminste één mooi hartje kloppen. Wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen de komende tijd!

5. Kiekeboe4

Nee ze heeft het niet opgemeten. Ik zou bijna niet minder ver kunnen zijn, tenzij ik later een ei heb gehad dat gedacht.. dat is niet onmogelijk maar wel gissen.

vervelend dat het bij jou niet goed is afgelopen,:( ik hoop nu een heele mooie zwangerschap voor jou!

6. Kiekeboe4

Bedankt! Ik hoop het ook echt

7. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Wat een nare ervaring zo. Ik heb dit keer nog geen bloedverlies, ik ben ook zwanger van 2, waarvan eentje het niet gered heeft. Gelukkig de ander vorige week bij 2e echo een knipperlichtje. Bij de eerste echo heeft ze expres niet gekeken naar de hartactie, omdat ik totaal in shock was. Volgens gyn komt het best vaak voor dat er een tweeling in wording een eenling blijft... alleen merk je dit vaak niet omdat je niet zo vroeg een echo maakt of dat je geen bloedverlies merkt. Ik vind het zelf wel een eng idee en ben bang dat die ene een miskraam word waarbij de ander meekomt... Misschien is jouw bloedverlies wel 1 van de 2 en niet allebei?
    Er kan zoveel verschil zitten in een weekje. Hier leek ik bij de eerste echo ook niet zo ver als zou moeten, bij de tweede echo precies een week later zat er opeens 1,5 week bij. Ik duim voor je...word een lange week voor je!

8. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Kiekeboe ik geb even gerekend, maar ik denk niet dat je minder ver kan zijn. Want je had op 30 december een positieve test en dat wad als het goed is op 10dpo toch, als je 9 september bent uitgerekend. De kans dat je eerder dan 10dpo test is heel erg klein en voor 8dpo test eigenlijk niemand positief.
    Dus daarmee zou de hypothese latere eisprong al komen te vervallen. Dan hoop ik dat de ontwikkeling even gestopt is en daarna verder ging, maar dat gebeurt bijna nooit toch? Dan hoop ik van harte dat jij de uitzondering bent op de regel en je volgende week goed nieuws krijgt. Wat gaat de tijd dan langzaam he!

Wat vreemd dat ze niet gemeten heeft trouwens. Want daaraan kan je ook al veel informatie ontlenen.

Nogmaals heel veel succes, ik ga voor je duimen!

9. Kiekeboe4

Had je wel je cyclus duidelijk in zicht of wist je niet exact hoe of wat?

10. Kiekeboe4

Klopt 30-12 een heele lichte tuurtest. Net zichtbaar. Dat was 12dpo. In theorie kun je dan ook een paar dagen later je eisprong hebben gehad toch?

Dan nog zou je wat moeten zien, al lees ik ook weer ervaringsverhalen van mensen waarbij het hartje ook later zichtbaar was. Ik kam er ondertussen geen touw meer aan vastknopen :(

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,083
    12,043
    113
    Ik wil je geen valse hoop geven, maar een paar scenario's waarbij het toch positief kan uitpakken. Bij een tweeling kan het zijn dat je hcg aanmaak sneller gaat en dat je eerder positief hebt getest. (Bij mij knalde de moeders voor moeders test, dat had ze niet vaak met die termijn, ik had toen nog geen echo gehad en wist nog niet dat het een tweeling was)
    Daarnaast had ik aan het begin van mijn tweelingzwangerschap (wel eerder dan 7 weken) enorm bloedverlies en krampen, waardoor ik dacht dat mijn menstruatie was begonnen... Maar er zaten toch mooi twee jongens in mijn buik.

Uiteindelijk zijn ze extreem prematuur geboren, maar dat staat volledig los van de start. Succes, ik begrijp dat je graag wilt weten hoe het verder verloopt. Goed dat je voor jezelf op kwam tijdens het bellen.

12. Kiekeboe4

Bedankt voor je verhaal. Ik hoop ook dat ik gewoon heel vroeg een tuurstreepje zag en mijn ei later is geweest dan ik dacht.

13. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Ik ben direct na mijn curretage zwanger geworden, ik hen daarvoor maar 1 kans gehad ivm gescheurd condoom.... dus ongeveer wel dus. Ik was dan ook zeer teleurgesteld dat ze me een week terugzette naar 5 weken en ik meteen dacht dat het mis was. Maar de week erop was ik dus 6.6 (zag net dat ik verkeerd getikt had) en dat zou op 2 dagen kloppen met wat ik dus dacht! Dat was meteen stuk positiever....moet tot 10 feb wachten voor echo en dan kijken wat er met tweede vruchtje is gebeurd

14. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female

In dat geval zou je inderdaad ook (ik denk) max vier dagen korter zwanger kunnen zijn. Maar dan is het alsnog opvallend dat er geen hartje(s) te zien waren. Maar inderdaad er zijn wonderen, dat het hartje later gaat kloppen of de ontwikkeling even stil heeft gelegen en ik hoop van harte dat je daarbij hoort!

15. Kiekeboe4

Zijn er nog vrouwen die iets soortgelijks hebben gehad? Ervaringen?

16. Zeepje3

Zeepje3 Niet meer actief

Wat naar, die onzekerheid! Ik hoop voor je dat het goed afloopt

17. Roosje000

Roosje000 Actief lid

Mar 11, 2015
    224
    0
    16
    Gelderland
    Wat een onzekerheid... Ik duim voor je meid!

18. Fely

Fely Lid

Jun 24, 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Kiekeboe,
    Ik zit in een soortgelijke situatie alleen alweer een paar weken verder...
    Met 6 weken kreeg ik een fikse bloeding(geen kramp, stolsels). Ik heb net een miskraam gehad en dacht het ergste. Echo gekregen. Daar was 1 goede vruchtzak te zien(geen vruchtje wel een ring, wat ik raar vond) en nog een vorm van vruchtzak maar daar zat ook de bloeding dus konden ze niet goed zien.
    Week later... 1 Vruchtje met hartactie.
    Weer week later twee vruchtzakken, 1 met vrucht en hartactie
    Nu 9weken en nog steeds 2 zakken(beide gegroeid) eentje vol en eentje leeg.

Achteraf gezien heb ik al op 7dpo positief getest (moet er wel bij zeggen dat ik normaal al op 9dpo positief test wegens veel HCG). Ik hoop dat bij jou ook zoiets het geval is.
    Verder zijn ze bij mij nog steeds voorzichtig omdat ze bang zijn dat de ene vruchtzak de ander meeneemt. Blijft spannend.

Ik vind wel dat ze je lang laten wachten 1,5 week.?? Soms ligt het ook aan de apparatuur of je wel of niet iets kan zien. Was het inwendig?
    Anders pretecho boeken?

19. Minty

Minty Bekend lid

Feb 5, 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had in het begin ook een tweelingzwangerschap. Bij 8 weken zagen ze een lege vruchtzak met stolsels en een goede met hartactie. Uiteindelijk heeft mijn lichaam de lege vruchtzak opgenomen. Met 7 weken is het altijd gissen en zeker als het echobeeld rommelig is doordat je bloedverlies hebt zien ze het volgens mij ook niet altijd goed. Op die termijn is alles nog zo klein. Sterkte met alle onzekerheid en hopelijk over twee weken goed nieuws.

20. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Hier is het ook omgeslagen in onzekerheid. Vannacht erge kramp en vanmorgen heel licht bloedverlies. Bij toiletgang alleen wat te zien bij afvegen, niet op maandverbandje. Zo begon het vorige keer ook, alleen nu dus 2 vruchtjes waarvan 1 niet goed. Zou ik alleen de ene afstoten of moet ik van het ergste uitgaan. Ik ga het een paar dagen aankijken hoe het verloopt, kan er toch weinig aan doen denk ik. Heb pas 10 feb echo op echocentrum, dus ga eens bellen of ik weekje eerder mag checken bij gyn. Zodat bij volledige miskraam ik die klap niet krijg bij termijnecho (vorige keer was dat ook moment dat we zagen dat het mis ging)

Share This Page