Wij gaan dit jaar voor het eerst naar buiten kamperen. Camping geboekt in zuid frankrijk, 1350 km rijden. In 1x rijden of overnachting. Onze voorkeur heeft overnachting Hebben alleen auto bij ons. kind van 6 en 15 maanden. Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Wij gaan altijd overnachten op 2/3 van de weg. Gewoon je route uitstippelen en kijken waar je dan ongeveer zou eindigen en daar hotels zoeken. Zelf hebben we goede ervaringen met hotel van de keten B&B hotels, maar dat zijn wel echte doorreis hotels en hebben geen faciliteiten als restaurant of zwembad. Ook kan je kijken op Booking.com of Expedia.nl ofzo
Wij overnachten altijd in een chambre d'hotes. Via Zoek Chambres d'Hôtes op kaart van Frankrijk vinden wij vaak onze chambre d'hotes. ook op het forum van camping-frankrijk.nl vinden wij veel informatie.
Wij gaan ook bijna ieder jaar naar zuid-frankrijk zonder kinderen (heb ze helaas nog niet). Wij kamperen ook altijd en stippelen uit hoe laat wij ongeveer op de camping aan willen komen en wat dan haalbaar is qua vertrektijd. Met een goed hete zomer wil je namelijk niet je tent op staan te zetten op het heetst van de dag. De eerste jaren namen wij altijd een motel (formule 1, etap) ongeveer ter hoogte van Orange (dat hing er vanaf hoe de reis vlotte). Maar omdat wij altijd een grote zware koelbox bij ons hebben, overnachten wij de laatste jaren in een pop-up tent op een camping. Zo hoeven we niet te sjouwen en begint het vakantiegevoel eerder. Wij hebben dus altijd 2 tenten bij ons; een kleine voor de overnachting en een grote om een paar weken in te kamperen. De pop-up vinden wij echter geen optie meer mochten wij kinderen krijgen. Maar decathlon heeft goede grotere alternatieven. Hoe dan ook zou ik overnachten, alleen wie wat waar en hoe, kan ik je niet over adviseren, alhoewel ik met kinderen denk ik zou kiezen voor een formule 1 hotel.
Wij gaan als we naar Zuid Frankrijk gaan wel overnachten. Maar we rijden om 12:00 weg vanuit school op vrijdag, dus we moeten wel anders komen we 's nachts aan . Formule 1 vind ik met kinderen juist niet fijn, wij hebben vorig jaar overnacht in een oud klooster, dit jaar overnachten we bij een chambre d'hotes, lekker huiselijk, lijkt me erg leuk! Op de terugweg overnachten we niet, maar we gaan naar 2 campings. De tweede camping is weer 5 uur meer naar het noorden, dus is het nog 8 uur rijden terug naar huis, dus dat is goed te doen.