DE camping in Ligurie (Bloemenriviera) !

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Soit, Jan 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Soit

Soit Niet meer actief

Hoi,

Hard op zoek naar een super leuke camping in Italie, Ligurie (bloemenriviera). Zoek me suf op internet maar het is zoveel info, mss zitten er hier mensen met ervaringen...

Wat vinden we belangrijk?

- mag zeker iets te doen zijn voor de kids, maar geen bomvolle schreeuwcamping vol hollanders en georganiseerde animatie. Speeltuin is al fijn.

- zwembad

- mag vlak bij zee, maar 10 a 15 km er vanaf is ook zeker goed!

-mooie camping, veel groen...

- liefst zandstrand ( niet alleen kiezels)

Wie weet er een leuke, mooie camping met fijne sfeer voor ons?
    Alvast bedacht voor het meedenken!

Ps wat ik tot nu toe het leukste vond is camping Della Rosa, toevallig iemand geweest?

2. Amare

Amare Niet meer actief

Ik heb al vaak gekeken voor campings in de bloemenriviera, maar vind het erg moeilijk.
    Want heb ik het idee een goede te hebben gevonden, zijn de waarderingen weer niet goed.
    Heb je 'delle rose' al eens op zoover bekeken? Heeft namelijk erg slechte beoordelingen.

3. Soit

Soit Niet meer actief

Hoi, ja is idd lastig zoeken. Reacties ben ik eerlijk gezegd niet zo bang voor, over all zijn ze op de dingen die we belangrijk vinden goed. Duizend mensen duizend wensen, ik denk niet dat je altijd een goed beeld ad hand van beoordelingen krijgt... Bij de anwb zijn een hoop recensies die een stuk beter zijn trouwens ;). 7,7 uit 70 beoordelingen.

De voordelen zijn denk ik dat dit wat kleiner en natuurlijker is, stukje van de zee af en toch zwembad...

Het lastige lijkt in Ligurie ( en trouwens ook aan de andere kant, aan de kust tussen veneto en triest) dat die campings echt heel vol, druk en schreeuwerig zijn. Waar we dus niet echt van houden.
    Moeten natuurlijk wel compromissen omdat we met kleine kids zijn, maar een camping waarop je niet merkt of je nou in italie of in nl staat vinden we echt verschrikkelijk :)
    Maar ben echt verliefd op de streek, zo mooi daar :)

We blijven zoeken... Thanks trouwens voor je reactie!

4. Soit

Soit Niet meer actief

En over die waarderingen; ook bij 'goede' campings staan gewoon negatieve reacties. Kan idd verwarrend zijn. Maar het kunnen natuurlijk gewoon zeikerds zijn. Of mensen die een heel ander idee hebben van vakantie vieren. Noem maar op.
    Ik denk dat je beter de camping en voorzieningen goed kunt uitzoeken, en op jezelf vertrouwen :)

5. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,484
    3,938
    113
    Female
    Ik lees mee. Vorig jaar ook naar campings gezocht daar, maar niks leuks kunnen vinden. Terwijl de omgeving me zo mooi lijkt.

6. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,170
    2,283
    113
    Ik vond de omgeving juist zo tegenvallen toen wij er een paar jaar geleden waren. Het voelde een beetje alsof we in het Westland op vakantie waren, zo tussen de kassen. Ik had toch een iets ander beeld bij het woord Bloemenriviera, haha, beetje verkeerde verwachtingen blijkbaar.

De camping waar wij stonden is trouwens niets voor je hoor. Wel een mooie camping mét veel bloemen inderdaad, maar ook erg druk en lawaaiierig. Wij zijn er weggevlucht vanwege de herrie 's avonds na een paar dagen. Dat was camping Bella Vista.

7. topper12

topper12 Niet meer actief

Waarom ga je niet iets hoger zitten in Piemonte? Stuk minder toeristisch en rustiger. Je zit dan wel drie kwartier in de auto als je naar zee wil, maar ook het strand vond ik hysterisch druk in het hoogseizoen.

Je zou eventueel nog op de Italiaanse site van agriturismo kunnen kijken of er een agriturismo tussenzit met campingplaatsen.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    8,024
    6,767
    113
    zuid-holland zuid
    Is cinque terre misschien ook goed? Wij vonden Levanto een erg leuk dorpje. Je hebt daar camping acqua dolce die goede beoordelingen heeft (wij zaten in een agriturismo, dus geen ervaring met campings aldaar)

9. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Via kleineitialiaansecampings.nl? Google op charme campings ligurie etc.

Ook mooi en geen eng plat Hollands massa toerisme vind je ook bij het Como meer. Zeer mooi!

10. Soit

Soit Niet meer actief

Dankje voor jullie reacties. Ik heb de afgelopen dagen veel gezocht en ook jullie tips gebruikt. Thanks! :)

Na uuuuuren zoeken vond ik hem dan opeens... DE camping :D. In Ligurie, aan de kust. Mooie groene camping met niet alleen nederlanders maar ook veel italianen. Veel goede beoordelingen. Genoeg te doen voor de kids maar niet over-georganiseerd. 500 m. Van zee. Denk dat deze goed bij ons past.

Man gaat vrij vragen en dan boeken :)

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    8,024
    6,767
    113
    zuid-holland zuid
    wil je de naam noemen of ben je bang dat wij ook allemaal komen? ;)

12. Soit

Soit Niet meer actief

Haha nee tuurlijk niet :)
    Dei Fiori in Pietra Ligura!

Share This Page