Zo zo dat jij dat allemaal kon al. Ik ben in een uurtje bevallen en het wasbest onverwacht. Ik was kapot erna en kon amper lopen omdat ik mijn spieren te erg aangespannen had. Pas na 4 dagen kon ik me een beetje normaal bewegen. Heb toen ik thuis was wel bezoek gehad maar niet zoveel elke keer. En slapen kon ik ook niet hoor, ik kan sowieso nooit slapen overdag behalve als ik ziek ben. Mijn wasvouwen deed ik wel ook toen de kraamhulp er was. Ja het moet er netjes uit zien en we hebben wat kastjes anders opgehangen enzo dat zal wel terug moeten en opmeten doet ie ook. Deze vent heeft nog zitten zeiken toen ik moest bevallen dat we een vuilniszak weg moesten gooien en ik stond te schelden bij de lift en mn vriend zei ze is aan het bevallen dus die vuilniszak komt later wel
Binnen een uur bevallen?!!!!!!! Zo dat had ik ook wel gewild. Ik heb er ongeveer 8 uur over gedaan, ontsluiting ging snel alleen persen wilde niet lukken. Had geen persweeen meer en hij kwam gewoon niet, uiteindelijk ben ik op de baarkruk bevallen. En ik kan ook nooit slapen overdag, en toen ik bevallen dus ook niet. Terwijl mijn vriend en kraamhulp zeiden ga nu gewoon liggen je valt vast in slaap nou niet dus! haha. Nou wat een zeikerd dan die vent over een vuilniszak...die komt idd later wel! Maar jullie hoeven gelukkig niet veel terug te brengen in jullie huis?! alleen die kastjes?
Hihih ja ik had al 4 cm in een week erbij gekregen had al vanaf week 30 veel harde buiken. Met de bevalling zelf op die dag wilde mijn weeen niet doorzetten ik was al 2 dgn ervoor in de het zh geweest omdat ze dachten dat ik ging bevallen. Maar toen ik in het zh was werden mijn vliezen gebroken en kwam ik in een weeenstorm. Om 16.00 uur zijn ze gebroken en om 17.10 was Jason er! Pfff ze zijn wel echt zeikerds. Het ging bijv over kalk die kalk zat er verdomme al toen wij hier kwamen!! Nou als het niet weg gaat is het niet mijn probleem. Nouja we moeten dus zelf het laminaat eruit halen, douchekabine, hordeur enz maar dat gaat voor de verkoop en hordeur nemen we mee.
Jeetje een weeenstorm schijnt wel heftig te zijn maar ja een uur later was hij er wel Maar dan heb je dus een tijdje met ontsluiting gelopen. Ik heb nooit last gehad van harde buiken of voorweeen dus bij mij kwam het echt op als kakken. Had mijn hele zwangerschap nergens last van en toen ineens begon het. Ik kwam aan in het ZH 's nachts en toen had ik al 6 cm en 1,5 uur later 10 cm maar ik heb bijna 1,5 uur geperst. Wat een drama was dat. Ik zei toen NOOIT meer en zeg het nu nog steeds haha! Ja dat heb je met een huurhuis, moet je weer vaak in de originele staat terugbrengen, maar snap niet waarom je de douchecabine niet kan laten staan. Is toch alleen maar perfect voor de volgende bewoners...ach ja gewoon verkopen dan hebben jullie weer een extraatje.
Oh dan heb jij het ook wel snel gedaan behalve het persen dan! Ik heb 21 min geperst en toen heeft de verpleegkundige op mijn buik geduwd. Had 1 hechting. Weeen storm is heftig maar achteraf heb ik liever dat dan uren lang moeten zwoegen. Tja ik snap dat ook niet..We hopen dat de nieuwe bewoners hem over willen nemen. Zo vaag allemaal. Maar verder was hij wel aardig, hij vond het er heel netjes uitzien hier.
Ik had 4 of 5 hechtingen dacht ik....dat deed zo'n zeer!! haha ben je net bevallen moet je nog gehecht worden en die dagen erna kan je niet normaal plassen of zitten. Dat deed bekant nog meer pijn dan die bevalling, na een paar dagen zijn ze ook doorgeknipt want ik trok het niet meer en wat een verlichting was dat zeg. Ja kan me voorstellen dat een weeenstorm heel heftig is maar liever dat idd dan uren bezig zijn. Zo maar bij een 2e moet je denk ik gelijk de VK bellen of gelijk naar het ZH anders beval je dalijk thuis of onderweg naar het ZH! Ja misschien dat de nieuwe bewoners hem idd willen overnemen, zou perfect zijn. Nou fijn dat hij het er verder netjes uit vond zien Wanneer is het de bedoeling dat jullie in het nieuwe huis gaan wonen?
Ai dat lijkt me ook niet erg fijn zoveel hechtingen. Ik had al last van 1 haha. Maar wel beter dat ze dan door geknipt werden, dan is die spanning eraf he. Ik had echt het idee dat mijn puni vreselijk gehavend was Maar viel wel mee eigenlijk. Ik denk dat als mn vliezen breken dat ik dan gelijk moet bellen maar met de weeen niet, want het was volgens mij echt alleen omdat ze mn vliezen gebroken had. Ik hoop het echt en het laminaat mogen ze ook hebben. We hebben ook 2 schermen op het balkon ivm privacy, die moesten ook weg, maar die wilde de buurman hebben. Er waren ook nog wat dingen in de keuken mijn vader heeft daar een plankje gemaakt voor messenset en waterkoker enzo en licht onder het keukenkastje. Dat moest ook weg maar dat is ook zo gebeurt die willen we dan in het nieuwe huis weer.
Nee die hechtingen waren echt niet prettig en ondanks dat het er 4 of 5 waren is het ook goedgekomen met mijn puni haha! Gewoon weer zoals voor de bevalling! Nou normaal gesproken moet je bellen als je om de 3 minuten weeen hebt, mijn vliezen zijn namelijk pas gebroken in het ZH dus toen ik al flinke ontsluiting had. Het begon bij mijn rond 11 uur 's avonds echt flink had op de dag wel krampen maar 's avonds werd het heftiger, dus had tegen mijn vriend gezegd ga nog maar even slapen als het niet meer gaat maak ik je wel wakker. Om 1 uur 's nachts heb ik hem wakker gemaakt en zijn we samen gaan klokken om 2.15 uur hebben we de VK gebeld omdat de weeen nu snel achter elkaar kwamen, die vertelde dat we op ons gemak naar het ZH moesten gaan en dat zij er rond half 4 zou zijn. Ben nog even gaan douchen 's nachts en toen op ons gemak naar het ZH gereden en kwamen rond 3 uur aan en toen de VK er om half 4 was had ik al 6. Dus had mijn best al gedaan Ja als dat laminaat er goed uitziet zou het zonde zijn om het niet te laten liggen, dus hopelijk willen de nieuwe bewoners het hebben. Scheelt weer werk! Ach en die kleine dingetjes zijn idd zo gebeurt.
Nou bij jou dan ook nog best wel vlot gegaan toch! Was het ook goed te doen tot die 6 cm? Want dan scheelt het helemaal. Ik zou echt nog graag alles een keer over willen doen. Maar dat komt ook omdat het bij mij allemaal zo snel is gegaan. Ik had op zich een fijne zwangerschap, bijna geen kwaaltjes, alleen van wk 6 t/m 14 misselijk. Maar rond 32 wkn is het bij mij allemaal niet leuk gegaan. Ik had veel harde buiken op een dag wel meer dan 20 en ik zat toen nog bij een vkpraktijk die alles wel best vonden. s Avonds toch nog de vk gebeld, gekeken voor blaasontsteking dat was het niet, ook geen ontsluiting. De volgende dag op mijn verjaardag allemaal bloed en slijm in mn hotpants dus gebeld, inwendige echo niks aan de hand. Uiteindelijk met 33 weken overgestapt naar andere vk en toen had ik ineens vreselijk pijn in mijn rug, heb echt gegild en gehuild. Toen zijn mn nieren nagekeken, was ook niks mee, maar bleef pijn houden. Met 35 wkn en 4 dagen in het zh opgenomen aan t infuus. En bleef ook harde buiken houden, had toen 1 cm. De week erop bij de vk geweest had ik 3 cm, beeb was erg stil en ik moest die harde buiken wel weg puffen dus zij ons naar het zh gestuurd, ik pethidine gehad (wat een kutspul is dat!!) en nog niks gebeurd. Naar huis gegaan en die dag daarna uiteindelijk bevallen. De gyn had nog wel gezegd dat ze die zaterdag mn vliezen sowieso wilden breken (met 37 wkn) omdat het zo erg rommelde. Maarja dat hoefde dus niet meer hahaha. Zo heel verhaal... Pff Jason slaapt nu pas, dus even wachten op hem, dan eten en naar het andere huis. Ik hoop ook dat sowieso 1 slaapje nog lang blijft hoor, toch wel lekker die rust zo
Nou die uurtjes thuis waren wel te doen, zat in de woonkamer in het hoekje van de hoekbank, in het donker mijn weeen weg te puffen. En met een horloge te kijken hoe snel het terugkwam! Toen het dus echt vaker terugkwam ben ik mijn vriend wakker gaan maken en toen kwam ze dus al gauw om de 2 a 3 minuten. Maar was gewoon helemaal in mezelf gekeerd een soort van om me te concentreren op die weeen. Heb ik eigenlijk mijn hele bevalling wel gedaan, was heel rustig. Nou kijk ik zou best nog een keer zwanger willen zijn want had echt een topzwangerschap, nooit kwaaltjes, weinig aangekomen maar ik wil die bevalling niet meer en ik wil die babytijd niet meer haha! Ik vind het nu zo heerlijk en makkelijk. Zo leuk dat hij al lekker kan kletsen, makkelijk om ergens heen te gaan zonder rekening te houden met voeden en slapen enzo! En niet meer 's nachts eruit oke nu hoefde ik dat al bijna nooit want Jason sliep na 3 weken al door. En nu wordt hij echt nooit wakker 's nachts dus heb het echt getroffen daarin. Maar nee denk niet dat ik weer van vooraf wil beginnen..maar zeg nooit nooit misschien komen de kriebels ooit nog wel ben nog jong dus kan altijd nog. Maar kan me heel goed voorstellen dat het bij jou ineens zo snel is gegaan en dat die laatste weken niet echt leuk waren. En dan is je kindje ook nog is te vroeg geboren, valt dan vaak toch tegen. En dan mocht je zeker ook niet naar huis met hem gelijk?! Lijkt me ook zo lastig nog een paar dagen in het ZH blijven terwijl je eigenlijk gewoon wilt gewoon thuis met je ventje. Ja ik ga Jason nu op bed gooien en dan zelf douchen en dan als hij wakker is maar weg. Eet lekker bij mijn vader vandaag, mijn moeder is een week op vakantie met haar werk dus mijn vader is alleen en gaat lekker voor mij koken. Mijn vriend zit vandaag op school dus eet normaal altijd bij mijn ouders op maandag. Heerlijk is dat!
Dat lijkt me dan wel weer fijn gewoon 'rustig' in je eentje je weeen wegpuffenl. Dan kan je volgens mij ook meer ontspannen hoe jij het omschrijft! Ik heb dat ook hoor, ik vind het nu zoveel leuker dan de beginfase. Een vriendin van mij is net bevallen, kindje is nu 7 of 8 weken ofzo. Maar ik moet er niet aandenken weer, snachts wakker, slaapjes enz. Het is ook saai want ze doen niks. Snap ook wel dat je die bevalling niet meer wil. Woooow met 3 weken al door slapen dat lijkt me heerlijk. Gaf je bv of fv? Hoe oud ben je? Nee we mochten idd niet gelijk naar huis, vond ik zooo erg. Jason kon ook nog eens niet goed op temperatuur blijven dus midden in de nacht kwam een kinderarts zeggen dat ie naar de kinderafdeling moest in de couveuse met een suikerinfuus. Ik vond het best, was moe en wilde slapen We mochten pas na 2 dagen naar huis, eigenlijk mocht ik die maandag pas maar ik wilde perse zondag, ik vond het helemaal niks in het zh. Zeker niet omdat ik daar natuurlijk al eerder 3 dagen gelegen had. Nu zou ik het denk ik wel rekken, althans proberen, niet meer zo snel de vk bellen of vragen of ze dan wil wachten met de vliezen breken. Oh lekker zeg, niet koken heeerlijk!!! Ik heb een hekel aan koken hahahaha. Fijne dag alvast ik ga ook want ik hoor een klein biggetje hihi. (wij noemen Jason altijd Jason Big)
Ja dat heb ik nu ook met mijn vriendin, vind het schattig zo'n klein hummeltje maar ben niet jaloers hoor. Ben gewoon deeltijd mama, kom alleen knuffelen en dan ga ik weer weg en zij heeft de gebroken nachten En ja als ze zo klein zijn slaapt, poept en eet het alleen maar dus niet echt heel leuk. Enige voordeel was wel dat je heerlijk kunt kroelen want met Jason zit dat er niet meer in want die kan niet meer stilzitten en wil alleen maar spelen en lopen. Maar als ik nu kijk naar Jason wat hij allemaal al kan zeggen en doen dan geniet ik er zo van en is het zo leuk. Zo ondeugend en bijdehand dan zou ik het liefst een 2e kindje willen maar dan dat hij of zij al ouder dan 1 jaar is hahaha! Gewoon bevallen van een dreumes Au au au!! Maar ik gaf FV en ben 25 jaar wordt in juli 26. Nee BV was niet iets voor mij en ben blij dat ik FV heb gegeven. Zou bij een 2e ook gewoon weer FV geven. Heb ook nooit getwijfeld over BV en FV. Wist altijd al ik ga FV geven. En jij?! Kan me voorstellen dat het verschrikkelijk was om in het ZH te blijven, het liefst ben je dan gewoon thuis met je gezinnetje. Maar het is ook wel rot omdat je mannetje dan niet op temperatuur kon blijven en weer weg wordt gehaald en dat je altijd maar moet wachten hoe of wat. Een vriendin van mij is 5 weken te vroeg bevallen en zij zelf mocht wel naar huis maar haar zoontje moest een week blijven, moest elke keer heen en weer rijden naar het zh. Lijkt me ook zo raar, ben je net moeder geworden en ga je zonder kindje naar huis! Ooh ik heb ook een hekel aan koken, 9 vd 10 keer kookt mijn vriend ook! Maar als ik werk ben ik later thuis als hem dus dan kan ik zo aanschuiven maar op mijn vrije dagen kook ik meestal wel of we halen wat maar ik eet 1 dag in de week bij mijn ouders en 1 dag in de week bij mijn schoonouders. Dus scheelt weer voor ons Wij koken in principe maar 3 dagen zelf, want 1 dag halen we wat te eten en op vrijdag eten we broodjes of tosti's ofzo! Wij zijn nogal van het makkelijke haha! Ik ga nu echt douchen...fijne dag!
Heheh ja dat heb ik ook! Hahah lekker knuffelen en zij heeft het huilen en wakker zijn Auuuuuw bevallen van een dreumes nee dank je whaahahaha. Welke woordjes zegt hij allemaal? Lijkt me leuk man als je kindje kan kletsen, Jason zegt alleen maar mama whahaha. Ik ben 23 wordt 24 april 24 (en mijn neefje wordt dan 2). Ik wilde heeeel graag bv geven maar het lukte mij bij helaas niet. Mijn boobies maken niet genoeg melk aan en Jason was een slaapkop dus wilde niet drinken. Hij sliep alleen maar en ookal deed je ijskoud water of uitkleden hij ging gewoon verder slapen whaha. Maarja fles gaat ook goed en dat doe ik ook nu gelijk bij de volgende. Maar het voelde voor mij wel heel erg als falen. Mijn zus, vriendinnen en nu die vriendin kunnen wel bv geven en ik niet. Maarja dat slijt wel Ja het was niet leuk, maar wij wonen vlakbij het zh en daarbij komt dat hij maar 1 dag met dat suikinfuus heeft gelegen en daarna mocht ie alweer bij mij op de kamer En we mochten ook saampies naar huis. Lekker man 3 daagjes maar koken. Hihi wij zijn ook makkelijk hoor. Hier is het ook vaak bestellen, halen of brood in het weekend. En verder proberen we wel beetje gezond te doen maar lukt ook niet altijd hihihi. Nou ik ga nu ook echt hahah want anders gebeurt er niks in het andere huis!!! Tot vanavond?
Nou Jason kan dus echt al heel goed praten, hij kent al zoveel woorden dat ik ze niet eens kan opnoemen. Daar loopt hij wel ver vooruit mee. Hij was laat met kruipen, staan en dat soort dingen maar praten is hij heel vlot mee. Hij probeert soms al 2 woorden te zeggen bv. kijk uit en het is net een papegaai want hij zegt werkelijk alles na. Ik verbaas me elke dag weer over wat hij allemaal kan zeggen. Ook als ik poesje mauw zing dan maakt hij de zinnen af zeg maar...dus poesje MAUW kom eens GAUW ik heb lekkere MELK voor JOU en voor MIJ en hij kan ook al tellen nog niet geheel tot tien maar hij doet zelf 1,2,3 en als ik dan 4 zeg zegt hij 5 en 6, dan zegt hij 8 en 10 haha! Dus daar ben ik best trots op! Maar verder was het gewoon een luie donder die het allemaal wel best vond dus hij maakt een inhaalslag met praten denk ik. Ja als je te weinig melk aan maakt dan houdt het op mijn zus had het ook die was begonnen met bv en mijn neefje bleef maar afvallen dus zij had gewoon te weinig voeding en is over gegaan op fles en zou nooit meer anders willen. Maar hoor wel vaker dat vrouwen het zien als falen als het niet lukt. Kan me er niks bij voorstellen eigenlijk maar ik ben meer anti BV, heb er helemaal niks mee! Maar wel fijn dat jullie saampjes naar huis mochten en toen konden genieten Nee en dat gezond doen dat herken ik wel hahah dat lukt hier ook niet echt. Nee wij proberen wel elke week aardappels en groente te eten maar ik vind nasi, burrito's, pasta's enzo allemaal veel lekkerder. Deze week eten we morgen nasi, woensdag krieltjes met doperwten en vissticks en donderdag pannenkoeken! Dan is de week alweer voorbij want op vrijdag eten we broodjes, zaterdag bij mijn schoonouders en zondag halen we een patatje! hahah Maar ik denk niet dat ik er vanavond ben want moet een berg was wegstrijken en heb er nu geen zin in dus dan maar vanavond (of morgen)
Hoi dames, Ff een update: Zwemmers waren beter dan de 1e test maar kon beter, maar wel goed genoeg voor IUI. Mijn bloeduitslag was goed, heb duphaston 10 mg gekregen om ongie op te wekken. Kreeg eerst een echo, ze zag dikke slijmvlies van een aankomende ongie die maar niet door wil zetten vandaar de pijn in mijn baarmoeder/eierstokken, ook zag ze dat de eitjes het gezelliger hebben dan ooit (pco is toegenomen). Over 2 maanden (als mijn kleine 1jr is) beginnen we met IUI, hoop wel dat ik tegen die tijd weer geluk heb en spontaan zw raak (maar zal er niet in zitten denk ik). Ik heb in het zh bloed laten prikken (2 buisjes) op verzoek van de gyn om te kijken of ik geen suikerziekte heb gezien mijn klachten, en bij Star ook bloed laten prikken (4 buisjes) op verzoek van de ha om te kijken of die vermoeidheid en pijn niet van een ontsteking zijn. Die van het zh krijg ik vanmiddag doorgebeld door de gyn en die andere krijg ik donderdag.
Waauw wat kan hij dan al lekker kletsen joh!!! Heerlijk zeg. Dan is hij misschien gewoon met praten sneller dan met het fysieke. Zing en praat je veel met hem? Wanneer is hij echt gaan kruipen? Tja dat hele bv gedoe ook altijd hhahaha. Ik snap best dat je anti bent hoor.Mag ik ook vragen waarom? Ik vind dat het zo opgelegd wordt en dat als je het niet doet het meteen een zonde is! Maar dat slaat nergens op.IK bedoel mijn moeder kon mij ook moeilijk de tiet geven whaha ik ben ook groot geworden (1.m50) Oh nou dat is toch nog best gezond??Heerlijk hoor hahaha ik hou van lekker eten en dat is meestal ongezond. Wij hebben vanavond spagetti op, morgen weet ik nog niet ligt er aan met klussen enzo. Jammer dat je er niet bent hihi, nou ja morgen weer of moet je dan weer werken? Jason is trouwens ook niet snel hoor. Hij tijgert pas sinds 2 weken en zegt sinds een maandje ofzo mama. Maar verder niks hoor. We lopen ook weer bij de fysio met hem, en hebben 16 april een EEG omdat hij miss epilepsie heeft, dat gaan ze dan onderzoeken. Oooh en ik heb zoooveeel ideeen voor het nieuwe huis. Ik wil de slaapkamer graag klassiek, zwart/wit. Dat hebben we hier ook wel maar is toch anders. Ik wil wel weer barokprint behang (kan mijn pa weer lekker puzzelen whaha) en dan 1 muur daarmee en 1 muur wit. We hebben grijze vloerbedekking en dan een zwart bed. Ik wil graag barokprint zwarte gordijnen en dan denk ik een witte kast. En dan moeten we nog 2 nachtkastjes maar dat is afwerking. En de woonkamer wil ik graag zachte kleuren, caramel verf op 1 muur en barokprint op de andere (daar komt mn dressoir, zal wel ff een foto doen van hoe het nu is met dressoir hier). In de hal wil ik een kleine kroonluchter. Voor in de eetkamer hebben we er al 1 en slaapkamer ook. Hihi alleen Jasons kamer weten we nog niet. Moest het ff aan jullie kwijt hoor dames!!! Wil zo graag dat het af is
@ Angela, mag ik jouw bob ff lenen dan hier moet nog genoeg afgemaakt worden hahaha mooie tattoo trouwens. Wil er ook zo graag 1 maar ik weet nooit wat. @ SR, hoop voor jullie dat je spontaan zwanger raakt. @ Aal, leuk zo je dressoir.
Oh Sr heb helemaal niet op jouw gereageerd...Sorry!! Spannend hoor allemaal. Hopelijk is IUI niet nodig en raak je spontaan zwanger meid!!!
Dank je Ben er ook erg trots op we hadden eerst een andere deze is nieuw, samen met de eettafel en tv meubel. Zo wil ik het dus ook in het nieuwe huis, met zulk behang.