Rodelen en Valkenburg staan al op het lijstje, maar wat mogen we deze zomer zeker nog meer niet missen? En tips voor lekker eten en kindvriendelijk zijn zeer welkom!
De speeltuin bij het drielandenpunt, het zwembad in Gulpen, het natuurhistorisch museum in Maastricht, wandelen in de duinen
Discovery museum in Kerkrade Grotten in Valkenburg Kasteelpark Born (kleine dierentuin) Kasteel Hoensbroek (bekijk hun programma. Regelmatig leuke activiteiten voor kinderen.)
3 landenpagina Ijsboerderij Epen Gaia Zoo Wandelen tussen de koeien Bierbrouwerij Gulpen Valkenburg Ruines Grotten Kabelbaan Sprookjesbos Misschien nog België of Duitsland in. Ben super vaak in die omgeving geweest maar meer met honden voor we kinderen hadden. Misschien oorlogskerkhof margraten. Al denk ik dat je kind dan 7 ofzo moet zijn wil de 2e wereldoorlog wat vragen oproepen. zwembad Gulpen. Maastricht
Gaia zoo Monde verde Labyrinth drielandenpunt Valdeludo Continium Blote voetenpad Schutterspark Brunssum Eten: boscafé het Hijgend hert Bernardushoeve In het heuvelland zijn diverse restaurants met speeltuin / speelweide te vinden.
Drielandenpunt is leuk idd! En ook leuk, er zit een dierentuintje in Aken. Zit je zo, is niet duur (7 euro en kinderen 3,50) en veel te spelen. Je ziet geen giraffen enzo, maar eens wat andere dieren. We gaan er altijd heen als we in Zuid-Limburg zitten. http://www.euregiozoo.de/site_nl/
Net over de grens, Lanaken (naast Maastricht) Pietersheim. Kabouterpad (met opdrachtjes langs de route) is hier ook altijd succes geweest met kinderen. Ook horeca, kinderboerderij, speeltuin, kasteel ruïne en oud landhuis ter plekke. Wandeling is gratis. In Maastricht is de wandeling op de Pietersberg ook mooi.
Ik moest even opzoeken wat het discovery museum is, zei mij niks. Maar is dus het voormalige continium. Wist niet dat het een andere naam heeft.