(Zuid) Thailand : tips accomodaties / route?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door bunchy, 2 mrt 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Willen jullie meedenken? We gaan met z’n vijven naar Thailand deze zomer
    In totaal hebben we 22 dagen.
    We starten met 3 nachten in Bangkok (o.a. fietstocht). Hotel reeds geboekt
    - daarna willen we door naar KHAO SOKH. 4 nachten denk ik: helaas is ‘our jungle house al vol’. Iemand een alternatief?
    - daarna eiland koh phangan: aanrader? Accommodatie?
    - eiland koh samui. Nog geen accommodatie. Aanrader?

heb ook leuke dingen gelezen over khao Sam roi yot national park. Dit er mischien nog invlechten?
    Of hebben jullie tips? Zie ik iets over het hoofd? We gaan niet naar het noorden hebben we toch besloten. Kinderen zijn 10-12-14

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik vlieg toevallig komende week naar Thailand. Vanuit Bangkok gaan wij naar Khao Sok (morning mist resort), de recensies zijn goed, maar ik heb dus nog geen ervaring. Wij hebben wel bewust een kamer met airco geboekt.
    Wees blij dat Jungle house al vol zit, volgens mij is dat het resort waar pas een koningscobra van 4m in de tuin is gevangen. :|
    Daarna gaan we zuidelijker dan dat jij van plan bent (Phang Nga, Koh Phiphi en Nong Thale).
    Khanom is misschien ook nog een aanrader voor jullie, daar kan je (als je geluk hebt), roze dolfijnen spotten.

3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Voor Koh Tao kom ik op boooking niks tegen wat betaalbaar is en goede reviews lijkt het.
    Dit is het eiland van onze voorkeur.
    Het gaat om 26/7 - 2/8
    5 personen. Twee volwassen en 3 kinderen > 10 jaar
    Annuleerbaar, zwembad, aan zee
    max 300 per nacht maar liever een stuk goedkoper

ko pangan is anders ook een optie!
    Wie helpt mij?

4. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    Wij hebben in khao sok geslapen in jungle hut resort. Ook gewoon in het straatje, geen zwembad, wel een rivier waar je je kan opfrissen .

Wij hebben alleen koh samui bezocht, We wilde juist niet in het toeristische gedeelte, dus wij hebben gekozen voor het satva samui yoga wellness hotel . Een hotel aan zee, met zwembad ( deze zijn niet super groot).
    Misschien is dit een idee?
    We zijn wel met de brommer naar de grote plaatsen gegaan, maar het was daar zo druk met verkeer, toeristen en vooral Nederlanders, dat we dat maar 1 dag gedaan hebben.

5. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.259
    113
    Centrum België
    ik spreek over 20 jaar geleden maar: wij hadden niets geboekt. Geland op Koh Samui en met de boot naar Koh Pangan en daar gewoon een kleinschalig resortje uitgekozen. Wel primitief maar veel heb je daar niet nodig. Zee is er zo prachtig dat je niet eens zwembad nodig had Was iets van omgerekend 10 à 12€/nacht. Laatste nachten op Koh Samui hadden we een soort van paalwoning/bungalow en kostte omgerekend 16€. Was het duurste van de hele reis :roflmao:

Deel Deze Pagina