Nog een paar weken en dan staat de kerstvakantie voor de deur. Nu zou ik heel graag een weekendje naar een huisje ofzo willen maar vind dat wel echt heel erg aan de prijs voor die paar dagen. Nu dacht ik om bijvoorbeeld een leuk dagje weg te gaan naar bijvoorbeeld WinterEfteling of Toverland Winter. Winter Efteling wel eens geweest, Toverland niet in de winter. Zijn er hier mensen die bij beide zijn geweest? Of andere leuke ideeën hebben voor een dagje weg in deze periode? Dochter is 8
Winter Efteling bezoeken we ieder jaar. Park is mooi aangekleed maar verder niet heel bijzonder vinden wij. Toverland niet geweest maar wat wij echt een aanrader vinden is Phantasialand Wintertraum. Prachtige in kerstsfeer aangekleed en leuke attracties. Wij boeken dan een b&b in de buurt maar afhankelijk van waar je woont is een dagje op en neer rijden prima te doen.
Toverland vinden wij sowieso een leuker park dan de Efteling. We zijn er nooit met kerst geweest. Wel rond sinterklaas. Maar ze doen het over het algemeen goed in seizoenaankleding. En in de hallen is het voor een 8-jarige echt heel leuk. Veel spelen/klimmen etc. Maar ook het miniachtbaantje en de waterglijbanen (met bootjes) en de bobsleebaan. Dus ook met slecht weer zit je goed. Heel ander soort uitje: dagje Valkenburg. Dat is ook een belevenis rond kerst.
Toverland is super leuk! Nog niet rond kerst geweest maar wel met Halloween. Ze doen heel veel aan de aankleding. Zoals hierboven al gezegd is- je hebt een geweldige binnenhal wat echt voor uren vermaak zorgt.
Toverland geweest afgelopen januari in de kerstvakantie. Wij vonden het verassend mooi aangekleed, en dat is geen uitspraak voor mij maar wij vonden het in kerstsfeer leuker dan bij de efteling.
Toverland is heel leuk met de kerst. Efteling ook! Wij gaan naar Disney on Ice in de jaarbeurs. Ze krijgen het met sinterklaas
@Afua32 Bedankt voor je bericht. Ik vind de winter aankleding ook zo leuk daar. Maar zijn 3 maanden nog met vrienden in de Efteling geweest. Dus dan is het misschien ook niet zo leuk meer achteraf. Phantasialand zijn wij keer in de zomer geweest, leuke dag gehad maar voor ons niet de moeite waard om 4.5 uur voor te rijden. @Mamafiets Dat was mijn 1e idee, Valkenburg. Maar mijn man vond het idee om 4 uur te rijden voor een kerstmarkt beetje te. Maar als we t kunnen combineren met Toverland en kan voor een beetje redelijke prijs een huisje huren voor een weekend is dat zeker het overwegen waard. @Deedee91 ok, ben heel benieuwd. De foto's en filmpjes zien er wel echt heel mooi uit in de winter in Toverland. Zijn er 4 jaar geleden in de zomer geweest, was het zooo gigaheet dus zijn ook eerder weg gegaan. Toch maar weer keer proberen denk ik @2jongensmama Ohhh super leuk, Disney On Ice, gingen wij ook jaarlijks heen. Dochter lief wil toch alleen wel het liefst een hele dag op pad