gatsiedarre, we hebben vlooien. we hebben 2 poezen, komen nooit buiten (op een enkele ontsnapping na af en toe) er zit een egel in de tuin, nu ben ik bang dat onze ene poes bij de laatste ontsnapping daar vlooien van heeft gekregen, want die egel heeft er ook veel achter gelaten natuurlijk. maar tis ook net die kat die een vlooienallergie heeft, de andere heeft nu ook de vlooien, maar heeft er weing last van. we zijn nu ondertussen (sinds de meivakantie) 2 soorten vlooienpipetjes verder, en nog .......... nog steeds vlooien. onze allergische kat heeft al medicijnen gehad van de dierenarts, tegen jeuk en tegen misselijkheid, want ze doet niet anders dan overgeven, hielp heel goed, maar medicijnen zijn op en daar gaat ze weer. heb nu Advantage meegekregen, als het goed is, moet dat wel goed helpen. maar mijn huis dan, die moet ook "schoon", dus vlo-vrij. ik ben er zo vies van, het liefst trek ik heel mijn huis leeg, ontsmet de hele boel........... nou ben ik niet zoń heel erge schoonmaakmiep, tis niet dat het vies is hier, maar best rommelig, hoe krijg ik daar nou alle vlooien weg. ik wil alles opruimen, maar dat krijg ik ook niet voormekaar, aangezien man en kids ook alles laten slingeren. er is allerlei gebeurd hier afgelopen 9 maanden, mijn moeder is overleden, zus is zwanger en in de steek gelaten, haar kindje 8 weken te vroeg geboren, dus al met al is hier de boel al zo lang verslonst, ik kom er gewoon niet door. en dan nu met die vlooien....... ik zie het even niet meer zitten. sorry, moest ff mijn verhaal kwijt, de rommel en vlooien is er niet mee weg, maar het lucht enorm op.
bolfo fleeygard is een omgevings spray werkt super uurtje huis verlaten zodat het kan stinken in huis en dan de boel open zetten. wij hadden ook een giagantische vlooienplaag was net zwanger ook een vliegen plaag na deze behandelijk geen vlo en vlieg gezien. wij hebben we de boel dik 3 uur laten dicht zitten.
ja die heb ik ook net opgehaald. maar moet wel ruimte voor ruimte doen, en de katten dan maar steeds verplaatsen. bij de dierenspeciaalzaak had ze het ook over een soort bom van bolfo, maar dat gaat weer niet vanwege onze 3 aquariums. maar wat heb je allemaal ingespoten met die omgevingsspray? ook de matrassen? ik vind dat zo eng, je moet er ook weer op slapen
ja wij hebben alles onder gespoten maar moet eerlijk zeggen heb de katten in de hondenbench buiten gezet de hond erbij samen met een vriendin van voor af aan begonnen stukje bij beetje we eindigde in de slaapkamer. ps wij hebben ook de borden en glazen kast gedaan alle het etenswaar hebben we in dozen gedaan en ergens anders gezet. koelkast afgeplakt. en toen we klaar waren hebben we alles in de vaatwasser en omste beurt de kleren gewassen. want ook die spoten we vol. kheb er nooit meer last van gehad en ik ben er mischien een beetje in doorgeslagen maar alles was weg en mijn lieve poes die ook allergies is voor honden vlooien die knapte op.
Zou ook alles wassen. Dekbedden, kussens... Dekentjes van de bank en kussentjes... En vergeet je plinten niet, daar zitten ze vaak!
ja zal me daar een flinke klus zijn, maar moet maar even doorzetten. Toetie, ja met die etenswaren, daar had ik ook al aan gedacht. alles maar in tassen even in het tuinhuisje, en idd daarna ook alle borden, glazen etc in de vaatwasser. Lexxie, alles moet gewassen he, maar dekbedden passen bij mij niet in de wasmachine, denk dat ik die buiten hang (net of het weer goed meewerkt) en dan daar met de stoomreiniger over. maar eh, ik heb ook 3 aquariums.......... wat daarmee dan, vuilniszakken erover en flink afplakken?
Hier ook hoor. Wij hadden een logee kat. dat is nu 1.5 maand geleden en semmie mijn kat liep maar te krabbelen en ja hoor vlooien. En mijn zoontje was op zijn bed aan het springen en zag ik ineens een vlo wegspringen. Volgende ochtend gelijk naar de da. Pipetten, ontwormingspilletje en omgevingsspray gehaald. 50 euro armer en echt gesloopt smiddags van het op mijn knieen stofzuigen en het hele huis spuiten maar als het goed is zijn we er nu klaar mee.
trouwens je kan ook een stukje vlooienband in de stofzuiger stoppen want dan gaan de vlooien ook daar dood.
ik wil nog wel even een vlooienbandje halen, in stukjes knippen en onder de kasten leggen. want daar kan ik niet steeds zo 123 stofzuigen. stukje in de stofzuiger hoeft niet, ik heb eentje zonder zak, die gooi ik steeds al leeg en ga er met dettol door.
Brrr.. krijg al jeuk als ik het lees zeg. Wat rot zeg, hoop dat je alle vlooien beetje wegkrijgt. Wij hebben sinds bijna 2 weken een katertje en heb toch altijd angst voor vlooien..
Als ik jou was zou ik voortaan ook de katten elke maand zo'n pipetje geven tegen vlooien. Want dat ze niet buiten komen, betekend niet dat ze geen vlooien kunnen krijgen. Jullie kunnen ze onder je schoenen meenemen, vrienden/familie met huisdieren kunnen ze in de kleren meenemen, etc. Als je ze nu standaard behandeld, krijg je het probleem ook niet meer. Ik ben er met onze eigen kat ook heel streng in. Niet dat hij alergisch is voor vlooien, maar ik wel. 1 vlooienbeet resulteerd bij mij in een jeukbult van 10cm doorsnee....
Helaas hebben wij ze ook. Een kitten dir helemaal gek word van de jeuk. Frontline is niet sterk genoeg meer voor de vlooien. Nu heeft de dieren arts een pil en zijn ze binnen 24 uur dood. Na een week nog een keer druppels je bent ervanaf.
bouncytigger, ja ze krijgen sowieso regelmatig een vlooienpipetje. maar het lijkt wel of de vlooien imuun zijn. lijkt me ook makelijker om de vlooien van de kat af te krijgen dan uit de omgeving te halen. overal die eitjes bah. voel me nu al een paar dagen lang niet fit, zal er volgende week eens fllink tegenaan gaan, in de strijd tegen die malle kriebelbeestjes. tis toch verdorie wat, ze zijn zo klein, maar o wat een overlast veroorzaken ze.
wij hebben ze ook.. of eigenlijk hadden... gelukkig~! Bij de ene kat hadden we er vorige week 30. Echt bizar. Wij naar de dierenwinkel en die zei dat het echt niet normaal was hoeveel er dit jaar zijn. Ze gaf aan dat dit komt doordat er wordt bezuinigd bij de Gemeentes en ze dus niet meer zo vaak snoeien. Welk middel je gebruikt maakt echt niet zoveel uit. Je kan het zo duur maken als je wilt. Het enige waar je goed op moet letten is om het consequent te gebruiken. Bij dat spul van ons moet je het na 4 weken weer gebruiken. Maar dan ook echt na 4 weken. Doe je het twee dagen later dan hebben de vlooien alweer vrij spel zeg maar. Succes want het is een ramp die rotbeestjes. Wij hebben alles goed gewassen en tussen bank en dergelijke doen we toch iedere dag altijd al goed stofzuigen. Ook de plintjes zijn heel belangrijk daar gaan ze vaak zitten.
hmm zelfs als j een paar dagen te laat bent, werkt het al niet goed meer? wij gaan volgende week op vakantie, en als we terug komen, wilde ik meteen weer pipetjes geven, maar dan ben ik 4 dagen te laat. paar dagen te vroeg dan, is dat erg? ik kom ondertussen nog een keer weer thuis, maar dat zou dan 3 dagen te vroeg zijn. denk dat ik ze dan maar vast weer geef, beter dat als net te laat lijkt mij...