Niks innemen bij keelpijn?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cowgirl80, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.995
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    Vorige week waren we een midweekje weg naar Duitsland.
    Helaas werden mijn man en ik daar grieperig en kreeg ik enorm keelpijn. (baby bleef gelukkig gezond!) Omdat ik niet zeker wist welke producten ik zou mogen gebruiken bij borstvoeding, besloot ik naar een apotheek te gaan.
    De apothekaresse vertelde me dat ik helemaal niks mocht innemen bij keelpijn; van hoestbonbons zou mijn productie minder worden en van de pijnstillende middeltjes zouden er slechte stoffen in de melk terecht komen. Het enige wat ik volgens haar kon doen was warme thee met honing drinken :(
    Dat heb ik toen maar gedaan en gelukkig is nu mijn keelpijn over... maar ik vraag me toch af... heeft ze nou echt gelijk?
    Mijn man kreeg strepsils mee en daar stond inderdaad op dat het niet geschikt was om te gebruiken bij borstvoeding. Vaag??

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Strepsils bevatten bij mijn weten idd medische stoffen, maar medicatie wordt ook vaak afgeraden, omdat er gewoon geen onderzoek naar gedaan is... (want ja: wie wil daar in vredesnaam proefkonijn voor zijn he?).

Maar volgens mij zijn al die keelmiddeltjes sowieso grote onzin: je keel voelt misschien even wat zachter, wat fijn is, (maar waar thee met honing net zo goed voor werkt volgens mij), maar verder is het toch echt een virus dat je lijf moet bestrijden. Daar helpen strepsils en hoestdrank helemaal niets tegen, (sterker nog, die leggen juist de boel plat, terwijl je lijf hard aan het werk is om de rotzooi eruit te krijgen).

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb een hele poos terug tabletjes gehad van VSM, die mochten! Het hielp echt heel goed. Ik heb gauw last van mijn keel (keelonsteking). Nu heb ik weer een dikke keel, hoest de longen uit mijn lijf..maar ben vergeten wat te halen.
    Bij mij is de werking geen flauwekul.

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Je kan dan toch ook gewoon paracetamol nemen?

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.995
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    ik heb wel paracetamol ingenomen tegen de andere griepverschijnselen, maar het hielp in elk geval niet tegen de keelpijn...

6. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb nu ook enorme keelpijn, als ik hoest moet ik zelf kokhalzen, zit super veel slijm vast...ik neem telkens een klein theelepeltje honing om te verzachten en antaflu...tja...hopen dat t snel over is..

zout in citroenzsap btj opgewarmd in je keel laten gietenm helpt ook

7. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik heb laatst noscapect van de ha gekregen. Dit mag wel met borstvoeding en is overigens gewoon vrij verkrijgbaar. (werkzame stof is noscapine)

Er staat trouwens op borstvoeding.com een lijst met medicijnen die wel en niet kunnen. Mocht je twijfelen kun je een bepaald medicijn daar altijd opzoeken.

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    kruiden/rooibosthee met wat citroen en een schep honing of stemgember...

Deel Deze Pagina