Mijn dochter zit iedere dag wel even in de schommelstoel Rainforest van Fisher Price, ze vind dit echt fantastisch! Ik kan dan even koken, stofzuigen noem maar op, heel fijn! Maar ze mag hier tot 6 maanden in, of tot 9 kilo. Hebben jullie ideeen wat hierna een idee is, zodat ze zich even goed vermaakt zonder mij? De box vindt ze ook leuk, maar een beetje meer afwisseling vind ik zelf belangrijk.
Gewoon op de grond rollen en tijgeren en kruipen lijkt me daarna prettiger voor haar en beter voor haar ontwikkeling dan ergens 'vast' in zitten.
Het gaat er juist om dat ik haar even een kwartiertje vast kan zetten haha, om zelf even wat te doen. De rest van de dag is ze al 'loslopend wild' haha Dus met de ontwikkeling zit het wel goed
Mag ook maar tot 6 maanden / 9 kilo. Er staat ook duidelijk in de omschrijving dat wanneer ze gaan rollen, leunen, zitten, etc. ze er niet meer in mogen ivm omklapgevaar Toevallig net een paar weken geleden die van ons opgeborgen. Wij hebben hem trouwens maar een vrij korte periode gebruikt, zo ergens tussen de 10-16 weken. Daarna was de box veel leuker (en beter ). Maareuh... Is de box niet wat dan? Kun je ook even rustig "je ding" doen en heeft de baby de ruimte: win-win. /edit: euh... Niet goed gelezen je kunt ook voor afwisseling in de box zorgen, hoor Bijvoorbeeld een babygym of een boxmobiel (FP heeft ook hele leuke!)....
Vanaf een maand of 9 ging mijn dochter tijdens het koken even in de kinderstoel voor een dvd-tje met kinderliedjes inc dansjes. Verder weet ik eigenlijk niks waarin ze vast zitten na de 6 maanden... Ja, een loopstoel. Maar ik weet niet vanaf hoe oud dat is, en het is natuurlijk niet goed voor de heupen.
Een baby heeft niks aan het zitten in zo'n stoel. Ik zou daarom niks anders zoeken met de reden dat ze dan afwisseling heeft. Je kunt afwisselen in de box, op de grond op een kleed etc. Vrij bewegen is het fijnst. Zo'n jonge baby komt toch nog niet van zijn plek, jij kan dan toch gewoon schoonmaken?
Ach, ze zegt toch dat ze verder wel op kleedjes en dergelijke ligt? Ik zie dan niet in wat er erg aan is om elke dag ook eventjes in de schommelstoel te zitten hoor. Die van FP is volgens mij zo'n jungle ding, dus genoeg te zien
Een wipstoel van babybjorn mag tot 13 kilo. Verder inderdaad in de kinderstoel voor de tv of de ipad met baby Einstein filmpjes. Dat was hier een groot succes.
Die van ons speelt op de grond. Als ik iets wil doen of even de kamer uit moet gaat ze in de box. als de daar geen zin in heeft en ik moet bezig (met de andere kids of koken ofzo)dan gaat ze in de.kinderstoel met een soepstengel.
Lekker op een speelkleed en babygym, of in de box Mijn dochter zat ook wel eens in een wippertje, daar zat een speelboog aan.
Bedankt voor de reacties. Ik ga eerst maar voor de kinderstoel denk ik, dat is natuurlijk ook alweer wat nieuws voor haar straks
Toen de onze met wipper en al door de kamer ging heb ik haar voor dat soort momentjes in de box gezet en voor het eten in de kinderstoel, want ze ging toen nog niet uit zichzelf zitten dus wilde haar daar niet te lang in hebben per dag. Nu gaat ze weer in de box, want in de kinderstoel met tuigje om presteerd mevrouw het om om te draaien en net zo lang te wurmen totdat ze er half uit hangt og ergens klem zit... Zucht haha
Herkenbaar...tenminste dat van die wipstoel! Wij zetten dochterlief ook in de box. We hebben de box laag staan en sinds we dat hebben gedaan vindt ze het ook wel prima om daarin te spelen als ik bezig ben. Heel apart!
Bij mijn zoon hadden we dezelfde schommelstoel. Daarna ging hij over in de Babybjorn Balance. Dat lijkt een doodeenvoudige wipstoel, maar mijn zoon ging daar helemaal in los. Hij wipt namelijk op de beweging van je kindje en mijn zoontje had dat heel gauw door. Die gooide de hele tijd zijn beentjes hard de lucht in zodat die stoel heel hard ging wippen. Prachtig vond hij dat. Ik vind dit echt een aanrader. Wel een beetje prijzig, maar wellicht via marktplaats?
Hier kan ze nog niet zo lang zitten in een kinderstoel, maar gewoon babygym in de box of op de grond gaf hier even ruimte om even iets te kunnen doen