Hoi! Dinsdag 10 november heb ik de griepprik voor H1N1 gehad. Ik weet nog niet helemaal zeker of ik mijn meiden ga laten inenten, ik denk het wel. Maar dat is pas vanaf de 23e. En ik wil graag dat mijn kinderen zo goed mogelijk beschermd zijn. Mijn jongste van 10 maanden krijgt nog 6-8 keer per dag bv dus die krijgt mijn antistoffen nu lekker binnen. Maar ik zou zo graag willen dat mijn oudste dochter er ook van kon profiteren, al was het maar als overbrugging. Nu heb ik vanaf het begin al enorme problemen met kolven, het is me eigenlijk gewoon nog nooit gelukt. Net stond ik onder de douche en heb met behulp van Syntocinon een piepklein bodempje eruit gekregen. (jeej ) en die hebben we net door een beetje warme melk gemengd en dit haar gegeven. Ik ga vanaf morgen proberen steeds na elke voeding zo'n bodempje te kolven, en die dan 's avonds voor het slapen gaan geven. Nu mijn vraag. (haha, ik ben een tikje breedsprakig geloof ik..) Heeft dit wel zin? Krijgt zij wel iets van de antistoffen binnen op deze manier of is dit zo weinig dat ik al die moeite net zo goed kan laten? Heeft ze er wat aan? (haha je kunt deze lap tekst gewoon beantwoorden met 1 woord: ja of nee.. ) In ieder geval bedankt voor het lezen! Groeten van Vlinderbloem
Hallo Vlinderbloem, NOu, meestal lukt het mij ook wel om lappen tekst op het scherm te krijgen..... Ik zou zeggen, elke druppel is meegenomen. Ik kan je dus niet met een simpel ja of nee zeggen of het effect heeft. Het zijn antistoffen en dat is meer dan niets. Of dat beetje effect heeft zul je nooit echt weten. Als ze niet ziek wordt dan kan dat net door dat beetje komen of gewoon omdat er verder geen besmetting plaats heeft. Wordt ze wel ziek, dan weet je niet of dat komt omdat de antistoffen van jou te weinig waren (je hoeft zeker geen schuldgevoel te krijgen hoor) of omdat de infectie toch sterker was. Je weet dan ook niet of de ziekte ernstiger zou zijn als je geen beetje moedermelk had gegeven.... Dus het kan zeker geen kwaad maar het zal geen 100% bescherming geven. Hopelijk kan je er wat mee? Groet Ilse
Nouja, op zich wel, ik ga er in ieder geval gewoon mee door. Ik kolf nu tussen de voedingen door (= 6/7 keer per dag bv en 3 keer per dag kolven) en dan kolf ik steeds 10 cc per keer. Dus aan het eind van de dag heb ik 30 cc opgespaard om aan mijn oudste meisje te geven. en dat doe ik dan maar. Bedankt voor je antwoord!