Hadden/hebben jullie kindjes dat ook? Tygo heeft nu uitgevonden hoe hij kan gaan zitten in bed. Hij gaat zitten vanuit lig stand maar weet niet hoe hij weer moet gaan liggen. Nu zit hij steeds in bed te schreeuwen/krijzen/huilen. Hem neerleggen en weglopen werkt niet, dat gaat hij meteen weer zitten. Hij is nu een paar dagen om 6 uur 's ochtends beneden, opzich niet erg maar nu zit ik dus met een kindje dat na een uur alweer moe is en zeeeeer sjaggie.... Wat deden jullie toen?? Is dit een fase?? Ik hoor hem nu alweer druk doen boven dus ik ga hem maar proberen neer te leggen.....
Veel kinderen maken deze fase door, wel kunnen gaan zitten maar nog niet weten hoe ze terug moeten gaan liggen. Straks krijg je nog dat ze in bed gaan staan en dan niet terug kunnen. Sommige kinderen kunnen het wel meteen, maar vaak duurt het even voordat ze het uitgevonden hebben. Tot die tijd maar even helpen en maar even wat minder slaap! Je kunt misschien oefenen met hem in de kamer overdag! Dan heeft hij het misschien eerder door.
idd overdag oefenen dan kan ie het in zijn bed ook wel. hier doet ie het ook hoor al kan ie wel weer trug dusdat scheelt natuurlijk. zodra hij kon gaan zitten kon hij ook weer trug das wel fijn. al gaat het snachts dan nog wel eens mis hooor dan valt ie om dus dan is het nog meer krijsen omdat ie dan tegn zijn bed valt. maar jah dat krijg je als je slaapdronken bent he dan is je evenwicht niet zo best.
dat was hier ook zo. ik liet hem gewoon zitten en spelen met zijn slaap knuffel. na een half uur dan valt hij in slaap en ligt hij vaak andersom in bed en is hij gewwon tijdens het spelen in slaap gevallen. dna ga ik heen en leg ik hem ven recht en onder de dkentjes. en slaapt hij lekker verder. zodra ik er heen ga en hem gelijk weer neerleg dan word het krijsen en wil hij eruit. dus laat hem lekker spelen gewoon. valt wel in slaap.
mijn dochter had dat niet, eigenlijk had ze dat gelijk door toen ze eenmaal zelf ging zitten. Ze had dit echter met staan wel. Ze kon ineens gaan staan maar ze wist niet hoe ze weer naar beneden moest. Ja, dan ga je er toch maar heen en helpen. Ik bleef gewoon even boven en na een paar keer legde ze zich erbij neer en ging ze slapen. Dit was maar een weekje nodig en toen had ze dit gelukkig door!
Die fase hebben wij ook gehad. Ik legde hem alleen goed als hij begon te huilen. Na een weekje was het over en snapte hij hoe hij weer moest gaan liggen.
Ok het rare is dat hij het alleen in bed doet, dus niet beneden in de box of zo, alsof het makkelijker gaat op een zachte ondergrond ofzo. Daarom is het ook wat lastig oefenen misschien. Hij gaat ook vanuit liggen zitten, wat ook wat vreemd is. Hij gaat acuut als hij zit schreeuwen, dat hoor ik over de babyfoon. Anders zou ik hem zeker even laten spelen. Voorheen lag hij heel vaak lekker in bed te spelen/kletsen en kon ik hem rustig nog even laten liggen, viel vaak 's ochtends ook nog gewoon in slaap, maar nu wil hij eruit als hij gaat zitten... Kleine driftkikker haha..