Ik heb zojuist een vroege miskraam gekregen door het drinken van cichorei(ongeveer 3 kopjes per dag) Ik wist niet dat dit kon. Zijn er meer vrouwen die hier ervaring mee hebben? Ik las ook dat er veel kruiden zijn (bijvoorbeeld vrouwenmantel, frambozenblad) die een miskraam kunnen veroorzaken. Bij de bevalling kunnen deze kruiden dan weer wel goed van pas komen. Vreemd dat dit niet meer bekend is.
Vervelend zeg. Had er nog nooit van gehoord. Is het ook echt bevestigd dat het daardoor is gekomen? Sterkte!
Als je 3 kopjes chicorei drinkt (uitgaande van een normaal kopje, geen maatje emmer) acht ik de kans vele malen groter dat er gewoon iets niet goed was met de kleine. Chicorei wordt wel aangeraden matig te gebruiken, waar een vrouwenmantel etc. echt afgeraden wordt.
Heel naar van je miskraam, maar het is natuurlijk helemaal niet zeker dat het door de cichorei komt. Met kruiden moet je altijd even uitvogelen of het schadelijk is als je zwanger bent of niet. Van de gangbare dingen weet je het wel, andere dingen moet je even uitzoeken.
De kans dat het vruchtje in aanleg niet goed was is aannemelijker. We hebben de neiging een verklaring te zoeken voor zo'n nare gebeurtenis, iets waar we invloed op kunnen hebben. Maar helaas heb je hier geen invloed op. Als je je kruidenthee niet had genomen, had je alsnog deze miskraam kunnen krijgen.