heel goed kunnen we daar nooit 100% over oordelen. Omdat Bureau Jeugdzorg de problemen die in de gezinnen spelen. altijd geheim houden. dus ze zullen nooit in de publiciteit treden. dus zullen wij nooi zeker weten wat er allemaal gebeurd is. als er iets gebeurd bij een ouder/gezin thuis en noem zo iets als hier boven. dan is de ouder kwaad en voelt zich onmachtig en zoekt het hoger op. (helmaal gelijk) maar ze zoeken ook vaak publiciteit en daar door komt er een slecht bericht geven uit over bureau jeugdzorg. de goei verhalen dat er dus ook bepaalde kindjes worden "gered" daar wordt niet over gesproke in de publiciteit. en daar door kunnen wij buitenstaanders hier niet over oordelen.
Nee, wij kunnen alleen oordelen over gevallen waar het gòed mis ging (denk aan de zaken Rowena en Savanna)...Vooral in de zaak Savanna waren ze op de hoogte van de toestand waarin het kind leefde en toch woonde het meisje nog thuis
Die zaken kun je inderdaad redelijk over oordelen. Moet je wel het hele openbare rapport lezen, en niet alleen oordelen op basis van de informatie die de media verstrekt. Ook hier was niet alleen Bureau Jeugdzorg 'schuldig'.
Jeugdzorg die ingrijpt als het niet nodig is en als het wel nodig is grijpen ze niet in. Bah ik kots op jeugdzorg.
Ik vraag me af, ondanks dat ik geen fan ben van BJZ of de RvK, hoe 't kan dat zo'n breuk pas zo laat ontdekt wordt... Kraamzorg, verloskundige, ouders, doktoren, allemaal de breuk over 't hoofd gezien? Kan dat? Ik weet 't niet... Ik weet niet of die mensen uberhaupt al bekend waren bij jeugdzorg, of 't misschien een gezin was met enige problemen.. Weet ik niet.. We weten gewoon niet wát hier allemaal aan vooraf gegaan is, dus 't is erg lastig oordelen... Jeugdzorg maakt veel fouten, dat is wel iets dat bekend is, maar ik weet niet of dit ook zo'n fout was. Als het wél 'n fout is, dan is 't een behoorlijk grove fout, waarbij zowel kind als ouders behoorlijk geschaad zijn. Als het geen fout is, dan denk ik dat we in onze handjes mogen klappen met enkele alerte mensen.
Ik zal je eens wat vertellen. een kindje bij op me werk. altijd onder controle van het cb. daar zijn haar ouders er achter gekomen dat haar beentjes niet even lang zijn. en dat was pas toen ze 1 jaar oud was. toen is er op het cb nog een keer naar gekken. en wat blijkt haar heup zat/zit niet in de kom. daar door heeft ze heel veel aan de hand gehad en nog steeds. dus nee zuks wordt niet altijd gezien
Mijn zus heeft ook als kind jaren met een arm uit de kom gelopen na blijvende klachten na een armbreuk, nagekeken door verschillende artsen die zeiden dat er niks aan de hand was, huisarts kon niks doen, en een verpleegkundige in het ziekenhuis merkte het opeens op toen ze voor iets anders bloed moest laten prikken en deze vond dat de arm raar stond. Toen was het helaas al te laat en is haar arm totaal vergroeid en verschillende operaties later kan ze haar arm nog steeds niet goed gebruiken
Heb het van dichtbij meegemaakt dat ze fouten maken Ze vertrouwen blind op het verhaaltje wat een ouder ophangt , ze gaan niet eens de feiten na , niet bij school en niet bij doktoren of wat dan ook ..... en zeg nou niet dat dit incidenteel is want het komt vaker voor ...
Jeugdzorg doet veel goed werk maar ook heel veel niet en lijkt alsof ze steeds onzekerder worden en meer stomme fouten gaan maken die gewoon niet nodig zijn!
Nachtmerrie eerste klas! Zou niet voor mezelf instaan als ze mijn baby (of welk kind dan ook) zomaar mee namen terwijl ik niks misdaan had... Ben totaal niet gewelddadig maar denk niet dat ik dan nog bij zinne zou zijn... Wat de situatie waarschijnlijk 10x erger zou maken. Maar mijn god je hele lichaam SCHREEUWT dat je dat prulleke moet beschermen en dan gebeurt er zo iets!
dit is echt te erg gewoon Arme ouders echt onwijs zielig gewoon. Arm kindje BAH moet er niet aandenken gewoon Zware bevalling gehad en dan in de bak komen. Niet normaal.
Bizar toch!! Ik weet wel dat ze op 't CB niet zagen dat mijn oudste een scheve voet had (en was echt flínk scheef hoor!). Moest ik ze zelf op wijzen. D'r voet staat nu weer recht, maar goed... Ik weet niets van breuken, dus vandaar dat ik 't me afvroeg...
Weet je wat ik vooral kwalijk vind? Dat er niet eens met de ouders gepraat is, vòòrdat ze dat kindje weghaalden. Op die manier hadden ze meer info verschaft en hadden ze haar hele bevalling even na kunnen gaan. Echt heel, heel erg om zomaar af te gaan op èènzijdige informatie..
Onderzoekers die moeten bepalen of er sprake is van kindermishandeling, slaan in de helft van de gevallen de plank mis. Ze ontdekken het niet of er is helemaal geen sprake van kindermishandeling. 'Weinig kennis kindermishandeling' - RTL Nieuws.nl
niet altijd..ik ken ook een situatie, waar het maar goed was dat de kinderen weggehaald zijn, waaronder ook een baby van 4 weken... die had al anderhalve dag zonder eten in huis gelegen... moeder was al anderhalve dag achter der gestoorde vriend aan, en er zaten 5 kinderen alleen En naar aanleiding van 1 telefoontje van de buren, zijn de kindjes opgehaald
Vreselijk! Doet me echt pijn in mijn hart om zoiets te lezen. En iedereen doet wel alsof BJ zo slecht is. Maar het is ook nooit goed. Als ze meteen handelen is het niet goed, maar als ze even afwachten ook niet. Het lijkt mij toch erg lastig om zo iets in te schatten. Je moet wel een beslissing maken die voor de betreffende grote gevolgen heeft. En stel nou dat ze er naast zitten? Dan hebben ze wel een gezin uit elkaar gerukt. En dan kun je wel zeggen, beter het zekere voor het onzekere, maar wat nou als het om jou gezin gaat? Of om familie/vrienden. Had je dan niet liever gehad dat ze even verder keken voordat ze meteen kinderen uit huis halen? En tuurlijk is het zo dat als een kind echt mishandeld wordt het zo snel mogelijk dat huis uit moet. Maar die inschatting lijkt mij erg lastig. Omdat er vaak geen harde feiten voor zijn.
Jamaar er is toch ook een midden weg tussen uithuis plaatsing en t kindje aan zn lot over laten? Of denk ik nou te simpel? Een aantal maal p dag controle, info halen bij HA, kraamhulp, verlos, ziekenhuis etc. Dan hadden ze er iig al achter gekomen dat ze een zware bevalling gehad had en hadden ze misschien ergens iemand gehad die het scenario anders had bekeken en uitkwam op n breuk tijdens bevalling ipv mishandeling. Vind dit ERG rigoureus zo. Echt ik moet er niet aan denken. Mijn pas geboren kindje in n ander huis als waar ik ben dat druist al tegen ALLES in kwa moeder gevoelens etc (van mij persoonlijk dan). Laat staan als ze het zo boem bats afpakken want jij bent geen goede moeder (CQ mishandelt het).