Niet dat het goed/slecht is wat wij hier doen maar bureau jeugdzorg is een prof instantie die wel wat meer moet doen dan alleen op eerste indruk handelen, onderzoek is nodig! Het is een verschil of je hier zit te kleppen of verkeerd handeld in een ernstige situatie
Bureau Jeugdzorg neemt vast niet zomaar deze beslissing, daar is vast voldoende aan vooraf gegaan. Ik denk eigenlijk niet dat we hier over kunnen oordelen aangezien we het hele dossier niet kennen. Dit informatie-stukje kent ook wat eenzijdig belichte info (tenminste zo komt het op mij over).
Bureau Jeugdzorg Gelderland zegt in een reactie geen andere keuze te hebben gehad. "Als er sterke aanwijzingen zijn dat een pasgeboren baby in de thuissituatie letsel heeft opgelopen, moet Bureau Jeugdzorg kiezen voor de veiligheid van een kind. We maken daarbij een zorgvuldige afweging." Welke overwegingen in dit gezin een doorslaggevende rol hebben gespeeld, wil jeugdzorg uit privacyoverwegingen niet in het openbaar benoemen. Uit bovenstaand stukje lees ik overigens ook niet dat bureau Jeugdzorg spijt heeft van deze beslissing. Ik denk dan ook dat ze een weloverwogen beslissing genomen hebben.
Zeker, belang en veiligheid van een kind staan voorop. Vooral als het gaat om kleine/jonge kinderen die niet kunnen vertellen wat er aan de hand is. Oordeel niet te snel, je weet nu eenmaal niet alle feiten die er spelen!
Ìk werk niet bij jeugdzorg!! Zowel in het stuk van ts, als in het stuk van Fok.nl staat te lezen, dat er nìet met de ouders is gesproken, maar meteen gekozen voor het weghalen van de baby. Ookal zijn alle aanwijzingen er, dan nòg dien je minimaal met de ouders te spreken over de verdenkingen om hun kant van het verhaal te horen, daarna kun je alsnog ervoor kiezen om zo'n kindje mee te nemen! Dat is dus (uit beide verhalen te vernemen) nìet gebeurt en dat vind ik persoonlijk wel heel erg..Een kindje dat mishandeld wordt bij barbaren laten zitten is misdadig, maar een zuigeling bij zijn ouders vandaan plukken zonder deugdelijk onderzoek is minstens zo erg!! En ook ik maak jeugdzorg mee, van zeer dichtbij (nee, niet voor mijn eigen gezin). En geloof me, je wordt niet blij, zèker niet van die trienen die nog nat achter hun oren zijn, zelf geen kinderen hebben, maar doordat ze een bepaalde richting gestudeerd hebben, denken alles beter te weten en luisteren....hò maar!
Nee dùh, meteen spijt betuigen is meteen zeggen dat je fout gehandeld hebt. Lijkt me niet dat ze dat doen. Wil ik niet mee zeggen dat ze per defenitie fout hebben gehandeld, maar dit soort instellingen zullen niet snel (en al helemaal niet in het openbaar) toegeven als dat wèl een keer voorkomt..Ze zullen dit wss tot de bodem uit gaan zoeken (ja, nu wel) en er wss nooit meer op terugkomen, althans, niet in de publiciteit..
@Loetje... Je spreekt echt je eigen woorden tegen. Jij weet zeker dat de media de waarheid spreekt. Over éénzijdige informatie gesproken! Laat me niet lachen. Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil.
zeer eenzijdig is de informatie, omdat ouders wel hun verhaal kwijt willen en instanties dat in belang van onderzoek vaak niet kunnen. Deze vader is meermaals gearresteerd voor mishandeling van zijn vrouw en andere vergrijpen, dus prima actie van jeugdzorg!!
Mijn zoontje had ook een gebroken sleutelbeen na een zware bevalling. De consultatiearts kwam hier pas na 6 weken achter (toen het dus mooi geheeld was volgens haar). Vond dit heel erg om te horen want we hebben hier dus geen rekening mee kunnen houden. Het had ons dan ook kunnen gebeuren??? Net een zware bevalling achter de rug en dan word je kindje ook nog 's afgepakt....
Nouja zeg, mag ik vragen waar ik jou ergens persoonlijk beledigd heb dat je op deze manier op mij reageerd En wat een belachelijke manier om een discussie zò af te kappen zeg (gezien je laatste zin) En waar spreek ik mijn eigen woorden tegen, kan dat echt niet vinden namelijk....Het enige waar ik over val, is dat de ouders compleet buitenspel gezet zijn, terwijl het toch om hen en hun kindje draait.. En ik wèèt niet zeker dat de media de waarheid spreekt, net zozeer dat jìj niet zeker weet of jeugdzorg goed gehandeld heeft in deze....
Enkel en alleen van jou stukje uitgaande, is het nog steeds raar dat het kind in dit geval òòk bij de moeder vandaan gehaald is dan, gezien zij ook slachtoffer is van deze man?
Ik wil hier even appart bij vermelden dat ik niet tegen instanties als jeugdzorg ben hoor, voor het geval het lijkt dat ik liever heb dat kinderen maar in elkaar geramd moeten worden...Maar ze zijn niet heilig en maken soms ook schrijnende fouten, maar daar mag duidelijk niet over gediscusieerd worden
Heb je helemaal gelijk in. Dit was een erg drastische "oplossing". Maar bedoel meer te zeggen dat als het om kinderen gaat het erg moeilijk is om het goed te doen. Zeker als het gaat om mishandeling.
ze hebben gekeken of er al weer herstelweefsel was. Iets dat dus eigenlijk altijd het geval is, zeker bij kleine kinderen, hersteld het lichaam dit soort dingen snel. Maar er was dus géén herstelweefsel.Dus wat dat betreft denk ik dat het kindje sowieso verder onderzocht moet worden áls er inderdaad geen sprake is van mishandeling. Waarom was er dan geen herstelweefsel?
Toch denk ik niet, na alles wat hierboven gezegd en geschreven is, dat wij over dit geval een oordeel kunnen geven. We kennen echter het verhaal niet, zoals het werkelijk gegaan is.
We "kennen" maar één kant van het verhaal. De kant van de ouders. Natuurlijk zoeken die de media op. Dat zou iedere moeder doen. Maar dat wil niet zeggen dat ze onschuldig zijn en dat jeugdzorg fout heeft gehandeld.
Loetje ik heb ook diezelfde ervaring als jij ( ook niet voor ons zelf) Ik begrijp wel dat je niet 1 kant van het verhaal moet bekijken maar helaas hoor ik echt veel vaker dat BJ ernstige fouten maakt ( al dan niet van hoger hand). Het blijft mensen werk. En natuurlijk doen ze ook vast heel veel goede dingen voor kinderen. Dat geloof ik zeker. Ik denk alleen dat er in sommige gevallen zeer kwalijke fouten worden gemaakt. Dat zie je toch ook wel in de gevangenis? Daar zitten mensen die onschuldig zijn omdat er door een groep mensen niet zorgvuldig is gewerkt.