Als je dat gaat doen is deze situatie peren de ouders hem. of zijn het de voorbeeldigste ouders die er zijn. en dan maak ik heeel veel mee. (amk )
Je gaat toch niet eerst met mensen praten waar van je het vermoeden hebt dat ze en pasgeboren baby mishandelen En daarna is er heus wel met die mensen gepraat hoor. maar die mensen gaan nu alleen maar de gunstigeste dingen aan de pers vertelen zodat heeel nederland meteen hun kant kiest. zonder dat we het hele verhaal weten.
Bureau Jeugdzorg is toch een achterlijke instelling, ze hoeven geeneens bewijs te hebben om kinderen weg te halen bij hun ouders, zolang iemand maar verteld dat de ouders hun kind mishandelen. Kinderen hoeven geen letsel te hebben, geen blauwe plekken, niks, ze worden zo weggehaald. Was op tv nog laatst, moeder had haar 3 kinderen al 4 jaar niet gezien omdat de huishoudster vertelde dat ze haar kinderen mishandelden, vervolgens is BJZ gekomen en heeft ze zo weggehaald.
Weet je wat ik zo moeilijk vindt over dut soort berichten. Wat is waar wat niet wat wordt overdreven. En waar wordt exspres niet over gesproken Al weet ik wel dat wat ik nu 2 x gezien heb de kinderen na 1 beschuldiging niet wegvgehaaldcworden.
Bij mijn zoontje voelde ze pas na 6 weken dat het geheeld was. Na de bevalling heeft de verloskundige het niet gevoeld omdat het een 'rechte' breuk was. Die mevrouw was nog maar een week bevallen, of er dan al herstelweefsel moet zijn weet ik niet.
Jeetje wat achterlijk weer zeg van jeugdzorg. Tis altijd precies andersom, de onschuldige pakken ze en de schuldige laten ze lopen juist! Ze mogen wat mij betreft weer terug naar school!
jeetje zeg het zal je maar gebeuren zeg, dat ze je kind ineens afpakken terwijl je niks gedaan hebt.. pfff gelukkig zijn ze erachter gekomen dat de ouders er niks mee te maken hebben. jeugdzorg.:x:x
Het zal je maar gebeuren zeg! Ik ben wel benieuwd wie het is! Ik heb namelijk altijd in Zutphen gewoont.
Dit is echt vreselijk. Mijn ouders zijn ook, welliswaar heel kort, een keer verdacht van kindermishandeling. Dit toen mijn moeder vertelde bij de EHBO dat mijn broertje zijn been had gebroken toen ze hem uit bedje tilde. Alleen mijn broertje heeft dus net zoals ik de aangeboren lichamelijke handicap dat we snel onze botten breken. En met deze ziekte gebeurt het dus heel vaak dat je als ouders scheef aangekeken wordt. Helemaal als de ziekte bij het kind nog niet erkend is... :'(
'Diagnose bij kindermishandeling vaak fout' | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Ik las in het AD dat vader bekend stond als 'agressief' hij had eerder ook al zijn vrouw mishandeld. Begrijp dus best dat deze fout gemaakt is. Als je weet dat vader agressief is en kleintje heeft 'opeens' een gebroken sleutelbeen, tja, 1+1=2 he..... Maar hier blijkt gelukkig/helaas, maar net hoe je het leest, dat er een grove fout is gemaakt, en de kleine niet mishandeld is.
Ah, ik ben ook twee keer in Zutphen bevallen en beide keren heb ik m'n kotertjes gewoon zelf mogen houden hoor.
Moeten ze niet eerst uitzoeken of moeders ook niet losse handjes heeft. Ik vind het heel erg wat er gebeurd is, maar stel dat ze het kind wel mee naar huis hadden gegeven en er zou blijken dat er wel mishandeling in het spel is.....Het was , zoals ik begreep, niet meteen op de foto duidelijk of het om een verse of oude breuk gaat. Zekerheid voor alles, baby's zijn zo kwetsbaar, daar moet je voorzichtig mee zijn. Neemt niet weg dat het voor ouders heel erg is. Maar met wat ik in het artikel lees is niet meteen onomstotelijk duidelijk dat het om breuk gaat die bij de bevalling is ontstaan.
Uithuisplaatsingen zijn niet ziekenhuisgebonden hoor. Hier heeft gewoon een kinderarts zijn werk goed gedaan. Hij heeft melding gemaakt bij twijfel over mishandeling. Stel je voor dat het wel door mishandeling gebeurd is, dan zou het veel erger zijn om het kindje weer mee naar huis te geven.