hey, Mijn dochtertje gaat straks voor de 1e keer haar prikjes krijgen, en wat heeft mama het er toch al moeilijk mee .... Hoop zo dat het mee gaat vallen! Maar kunnen ze ziek worden van deze prik? Hoe groot is de kans dat ze ziek word? Zijn jullie kinderen er ziek van geworden? Ik heb geen pcm in huis omdat ik overal op de pakjes gelezen heb vanaf 3 maanden... maar wat als ze nu echt ziek word? joh ben verder niet onzeker hoor...... liefs DA
Mijn kleine heeft wel koorts gehad maar niet zo heel schrikbarend hoog. Hij is een dag hangerig geweest en toen was het weer goed. Ik heb geen pcm gegeven die keer, maar ik weet wel dat je voor die ukkies bij de apotheek pcm kan halen (60mg volgens mij...)
Je kunt idd pcm 60 mg bij de apotheek halen.Onze dochter was wel behoorlijk ziek na het 1ste prikje.Prikje 2 en 3 geen last gehad. Succes!!
F.ebe heeft er geen last van gehad. Maar het verschilt per kind. Ook ik had pcm in huis gehaald. Just in case. Succes! (ik stond er zelf bij te huilen)
Mijn kinderen werden er niet ziek van. 's Middags wel wat 'hangerig', voor zover je daarover kunt spreken bij een baby. En een heel klein beetje warm. Maar zeker niet ziek. Heb dus ook geen pcm gebruikt. Ik had wel 60 mg in huis, voor het geval dat, maar niet nodig gehad bij de prikken.
Dochter is van prik nr 1,2,3 erg ziek geworden.. ( prik nr 4 moet nog komen over 5 maanden ) 39/40 graden koorts ondanks de paracetamol, ze had er erg veel last van.. Onze zoon daarentegen is van geen een prik ziek geworden. Verschilt dus erg per kind/persoon. Heel veel succes met de prik, hopelijk word je kleintje er niet ziek van.
Mijn zoon ging bij de eerste prikken enorm veel slapen. Bij de tweede keer prikken niets gemerkt en deze week derde keer prikken maar verwacht geen bijzonderheden. Je kunt de zetpil ook doormidden snijden.
Hier hebben beide kinderen nooit last gehad van de prikjes. Het enige wat ze daarna hadden is veeel slapen.
Beide niet ziek geweest van de prikken tot nu toe. Onze wijkverpleegkundige zei dat je ook vooraf/preventief een pcm kunt geven. Pcm gaat naar gewicht. Een pcm120 mg detail kun je ook halveren.
Wij hadden veel last bij de eerste prik en hebben N vooraf aan de 2e prik een pcm gegeven. Kreeg wel op mijn lazer van de verpleegkundige, maar N had geen last. 3e prik hebben we het aangekeken en had ze geen last. pcm halveren lijkt me lastig, de vorm zorgt voor gemakkelijk inbrengen, een half afgebroken zetpilletje lijkt me pijnlijk... Mocht je het overhouden, kun je later ook 2 x 60 mg geven, lijkt me fijner voor je kindje
Onze kleine man is ook niet ziek geweest wel ontzettend slaperig. Heeft die dag van 's avonds zes uur tot 's ochtends vijf uur geslapen. Hebben hem toen maar wakker gemaakt. Morgen 2e prikjes!!
Ik had voor de zekerheid wel zetpillen in huis gehaald op advies van een "ervaren" moeder maar niet nodig gehad. Hij heeft het eigenlijk heel goed doorstaan. Hij was wat rustiger en heeft meer geslapen wat heel handig was voor mama zo kon ze toch winkelen. Vandaag zijn 2e prikjes gehad en zoals het er nu uit ziet heeft hij er nog niets van, tenminste hij is alleen slaperig.
mijn eerste reageerde raar op 2-3-4. ga je verder niet vertellen wat want komt zeer zelden voor . de twee andere nergens last van. hooguit een beetje verhoging of slapen wat meer. nooit bij hun paracetamol gegeven
1e & 2e set heeft ze enorm veel geslapen. Na de 3e set had ze koorts. 4e set weinig last van gehad behalve pijnlijke beentjes bij aanraking. Is zoals je lezen kan verschillend per kindje.