Mischien een stomme vraag Maar hoe doen jullie dat als het straks weer hartstikke mooi weer is en je wilt met de kleine naar het strand? Ik neem aan dat jullie dan geen zoogcompressen in je bikini/badpak doen? Gaat dat met die warmte dan niet ontzettend lekken in je bikini? En nemen jullie dan een strandtentje mee oid.,waar je kunt voeden?
Nou, domme vragen zijn er eigenlijk niet he! Maar toch kan je je soms dom voelen dat je je iets afvraagd . Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk nog niet echt over nagedacht heb. Mijn borsten zijn alweer een aardig tijdje 'zindelijk' , dus compressen gebruik ik eigenlijk niet meer. Maar stel dat ze nog wel lekten dan zou ik gewoon compressen in mn bikini (hoewel, met die strepen op mn buik ben ik aan het kijken voor een badpak) stoppen. En als je dan het water in gaat er even uit halen. Uhm, ik denk niet dat ze door de warmte van de zon ineens ontzettend gaan lekken. Waarschijnlijk iets wel zoiets of een parrasol, zodat ze daaronder ook kunnen liggen en slapen op het strand/bij het zwembad. Voeden doe ik dan idd gewoon lekker daaronder of als het op vakantie is lekker in het hotel (of de hotelkamer) lekker uit de zon en een beedje koel.
Ik drukte gewoon met mijn duim even op mijn tepel als ik een lekkage aan voelde komen. Meestal heb je na een paar maanden echt geen compressen meer nodig. Je zou eventueel Lily Padz kunnen proberen, daar zie je niets van en je kunt er mee zwemmen. Ik kwam so wie so niet met een kleine baby op het strand, tenminste nooit langer dan een half uurtje, omdat ik het babyhuidje tot ze 1,5 a 2 waren niet aan de sterke zomerzon wilde blootstellen (verbranden voor je 3e jaar verhoogt enorm de kans op huidkanker), dus heb ik me ook nooit in een strandtent hoeven wurmen voor een voeding. Lijkt me erg ongemakkelijk. In het zwembad heb ik ze altijd gewoon aangelegd, handdoek om mijn schouders voor de kou, hielp meteen tegen ongewenste blikken.
Daar hoef je je toch ook helemaal niet in te wurmen? Een strandtentje is toch gewoon zo een half bochtig dingetje? Alleen voor een beetje schaduw? Daar kan je toch niet helemaal inzitten? Of ik heb nu iets heel anders in gedachte bij 'een strandtentje'.
Ja, die. De eerste maanden was ik nog niet zo heel erg soepel, dus op de grond zitten enzo was mijn hobby niet.
Oke, dan hebben we het dus toch over hetzelfde. Maar dat is dus idd wel even wat anders ja, ik kan prima op de grond zitten. Zit thuis ook geregeld 'gewoon' op de grond.
Mijn borsten zijn ook al maanden zindelijk dus geen zoogcompressen mer hier. Mischien zijn jouw borsten deze zomer ook alwel zindelijk. En met het voeden gewoon even een handdoek over je schouder of onder de parasol o.i.d. Als je een beetje geoefend bent zien veel mensen niet eens dat je aan het voeden bent.
Ik heb ook Lily Padz in huis en die gaan zeker mee op vakantie, wij gaan als Kim 3 maanden is. Het zijn siliconen-kompressen en die zie je niet onder kleding. En die spoel je na elk gebruik af en dan gebruik je ze opnieuw.
Ik ben vorige maand een dagje naar een kuuroord geweest, in badpak en droeg dus geen zoogcompressen of niks. Ik heb 2 keer gekolfd, om 11 uur en om 17u, terwijl ik eigenlijk toen nog om de 3/3.5 uur voedde. M'n borsten stonden dus aan t einde wel redelijk gespannen, maar heb niks gemerkt van lekkage.
Maar goed, het speelde niet omdat ik met de kinderen niet lang de zon in ging en al helemaal niet naar het strand om te zitten (wel om even te lopen) toen ze zo klein waren. Te riskant, met die zon.
Aha, ja daarin mag ieder zijn keuze maken. Wij vinden het onder een parrasol in de schaduw prima kunnen. Wij gaan eind juni lekker naar spanje, en dan hoop ik toch wel op een lekker zonnetje !
Mijn borsten zijn ook al zindelijk gelukkig. Op het strand kom ik alleen na 16.00 uur en dan voed ik gewoon met een doek om net als in het zwembad.
Hier ook zindelijke borsten (hopelijk blijft dat zo ... ben docent ... lijkt me erg genant om met incontinente boobies voor de klas te staan ) ...
Verschil is dat wij een aantal jaar in Australie gewoond hebben, waar je echt ontzettend tegen de zon gewaarschuwd wordt. Dan word je vanzelf voorzichtiger. Parasol houdt geen UV-straling tegen en strandzand weerkaatst het. Maar je kunt van die UV-pakjes voor babies kopen tegenwoordig (o.a. van odiezon) en dan zijn ze wel redelijk beschermd. En er zijn ook strandtentjes met UV-folie, die zijn ook goed.
Ik weet het (of eigenlijk wij weten het) maar hier (heel onverantwoordelijk) zonder uv-pakjes, onder een gewone parasol/tentje oid. Wel zonnebrand overigens .