Hey allemaal, Mijn zoontje is nu bijna 11 weken en ik blijf het idee hebben dat hij zo last van krampjes houdt. Nu dacht ik aanvankelijk dat het kwam door de spruw, waardoor hij wat onrustiger dronk. Dit is nu in principe over, huisarts had aangegeven dat ik moch stoppen met de medicijnen omdat het er goed uit zag en de natuur zijn werk verder laten doen. We hebben 2,5 week medicijnen gebruikt. Nick gaat de laatste 2 weken alleen maar onrustiger drinken, hij begint meestal goed, maar bij het wisselen van borst wordt hij vaak boos. Hij overstrekt zich en geeft wat gilletjes. Toch heb ik dan niet het idee dat hij dan genoeg heeft, maar als ik hem dan overeind houdt is hij vak wel meteen rustig. Daarnaast vind ik hem ook slecht drinken, dan bedoel ik qua techniek. Hij maakt smakgeluiden, als ik wil kan ik hem zo loshalen. De tepel is dus ook niet vacuum. Het lijkt dus wel zuigverwarring. Zou dat nog kunnen? We zijn met 7 weken gaan oefenen met het drinken uit een flesje. Wel heeft hij sinds dat hij 2 a 3 weken was een fopspeen. Vind het voeden nu echt vervelend worden, door dat verkeerde drinken heeft hij naar mijn idee die last van krampjes en winderigheid. Overigens zijn er wel momenten dat hij beter drinkt. Dat overstrekken is gelukkig ook niet bij alle voedingen, maar ik heb wel het idee dat het toeneemt. Ben benieuwd naar jullie advies. Groetjes Chantal
Als ik jou was, zou ik een LK bellen, want zo vanachter een pc is het heel moeilijk beoordelen of er sprake is van een verkeerde aanleg c.q. drinktechniek. Als je geen kloven hebt, leg je in principe goed aan. Je baby kan goed zuigen als de tepel EN een groot gedeelte van de tepelhof in zijn mondje zit. Dit bereik je door met je tepel over de onderlip te strijken, dan de samengeknepen tepel en tepelhof naar binnen te duwen. Dan zuigt je kind de tepel achterin zijn/haar mondholte. Maar nogmaals een LK kan het je laten zien en je direct tips geven. Ook kan het zijn dat je nog steeds spruw hebt, soms is spruw niet waarneembaar, maar moet je toch behandelen. Laat je tepels goed drogen aan de lucht met bepanthen? Ook heel belangrijk. Hier het gratis telefoonnummer van de VBN: zij kunnen je direct helpen: 0343-576626.
Ik zou inderdaad even een vrijwilliger of lk bellen. Het kan verschillende oorzaken hebben en dan is het handig om er even naar te laten kijken.
Heel herkenbaar.... hier ook spruw gehad (met 3 weken), speentje vanaf 3 weken en niet goed aanhappen, terwijl ze het wel kon. Ik heb heel vaak huilend gevoed en stond telkens op het punt om een lactactiekundige te bellen. Maar toen ging het telkens weer beter. Uiteindelijk alleen een vrijwilliger gebeld om mijn verhaal kwijt te kunnen. Ik denk dat het bij ons mijn sterke toeschietreflex en overvloed aan melk is geweest in combinatie met de sterke zuigkracht van Eva. Dat zij daar 'boos' om werd. Ik ben toen op een gegeven een speentje gaan geven als ze zo onrustig werd. Als ze weer rustig was weer aanleggen. En zo telkens totdat ik dacht dat ze wel genoeg had gehad. Wel een beetje een onnatuurlijke manier, maar je moet toch wat, hier werkte het erg goed. Ongeveer sinds Eva 4 maanden is gaat het helemaal super, meestal is ze heel rustig en het voeden is nu alleen nog maar genieten. Ik denk dat dat komt omdat mijn productie zich heeft aangepast. Als ik mijn tsr heb, spuit het er ook niet meer zo belachelijk hard uit (voorheen spoot het met gemak een meter ver weg, nu spuit het meestal in klein boogje) en Eva is natuurlijk ook ouder geworden! Wij hebben ook getwijfeld of het toch nog spruw was, maar dat was het niet, heb het laten testen bij de huisarts (wat slijm uit de mond nemen). En het 8 weken sprongetje had er hier ook mee te maken, misschien bij jullie ook wel (het 12 weken sprongetje is dat dan geloof ik). Succes! Ik weet hoe vervelend het is, maar hier werd het dus echt beter! Liefs, Snoopy
Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb gister een vrijwilligster van borstvoeding natuurlijk gebeld. Bedankt voor de tip jingles. Zij dacht aan spruw of teveel melk. Eerlijk gezegd denk ik zelf dat het geen van beide is. Want het gaat eigenlijk ineens weer veel beter, het overstrekken is minder en hij drinkt ook weer wat beter, af en toe nog wat smakkend. Alles gaat eigenlijk weer beter, denk dus dat het met name te maken had met een sprongetje! Bedankt voor het meedenken.. Groetjes
Mijn zoontje deed i.d.d. ook precies hetzelfde bij een sprong, soms nog zelfs een tandje erger en wilde dan overdag helemaal niet meer drinken. Nu maar weer genieten dan! P.S. Heeft hij niet een tekort tongriempje dat hij zo smakt? Want als hij goed is aangelegd hoort hij toch wel echt goed vacuum te zuigen. Overproductie zou ook kunnen, maar jij zegt zelf dat jij je daarin niet herkent.