Hallo Annemarie, Ik heb een aantal vragen. Mijn zoontje is nu 6 maanden en krijgt borstvoeding. Afgelopen twee weken was ik op vakantie. Ik heb gemerkt dat mijn bv achteruit ging. Rond 4 uur heb ik daarom 200cc kunstvoeding gegeven. Vaak drienkt hij maar 170 cc. Ik merk nog steeds dat hij bij de laatste voeding na de borst nog steeds hongerig is. Ik geef hem dan nog 60cc kv. Ik voed nog wel op verzoek. Ik twijfel heel erg tussen stoppen met bv of doorgaan. Zou bv achteruit kunnen gaan vanwege de vakantie? Ook slaapt mijn zoon nog steeds niet door en wordt hij drie keer per nacht wakker. Zou hij overdag niet genoeg binnen krijgen? Ik wil ook beginnen met bijvoeden maar kan geen schema vinden met bv. Hoe kan ik dat het beste regelen?
Hoi, In principe zou je zeggen dat de BV niet achteruit gaat tijdens de vakantie maar meestal juist toeneemt. Kan natuurlijk wel zijn dat hij inmiddels toe is aan vast voedsel. Nachtvoedingen hebben rond deze leeftijd ook vaak te maken met gewenning: drinkt hij echt enorm tijdens de nacht of valt hij ook vrij vlot in slaap?
Hij valt wel snel in slaap. Ik heb geprobeerd om hem in slaap te wiegen maar hij slaapt niet verder voor hij wat heeft gedronken aan de borst. Nog steeds is hij na de avond voeding hongerig en drink tussen de 60 tot 90 cc kv. Ik leg hem wel vaak aan de borst om de productie te verhogen maar het lijkt niet te helpen. Vast voedsel zit er nog even niet in. Hij lust geen gepureerd voedsel. Ik ben me nu aan het verdiepen in de rapley methode want eten uit de hand lust hij wel.
Nachtvoedingen: klinkt als een "gewenning" zijn manier om in slaap te vallen als hij in de nacht wakker wordt. Prima op zich maar je moet vooral zelf bedenken wat jij/jullie hiervan vinden. Als je merkt dat het geen echte voedingen zijn zou ik toch proberen om dit te verminderen (lees: je partner erheen laten gaan om te troosten ) Als je merkt dat hij na de avond voeding nog hongerig is en je wil/moet hem nog bijvoeden probeer dan je eigen productie op te kricken door vaker te vragen: hem overdag meer aanleggen of tussendoor eens extra gaan kolven (in ieder geval iedere keer als je hem bijvoedt maar evt ook nog her en der door de dag tussen de voedingen door) En gepureerd eten is ook niet lekker haha: rapley is echt heel erg leuk en vooral makkelijk aangezien je kindje zelf aangeeft wat hij wil!
Bedankt voor de tips. Ik ga proberen om hem te troosten zonder te voeden. Heb gelijk ook het boek besteld. Ik hoop dat ik de bv weer kan opkrikken. Ik ga de tips gebruiken. En gepureerd eten is inderdaad niet lekker en het stinkt ook nog eens Groetjes Gülendem