zuinig zijn op spullen

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

#41 MamaPeetje, 10 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2013
    Om vaak een andere aan te kunnen en ze dan mooi te kunnen houden... :) Iets wat wel werkt overigens. Alles wat nu op zolder ligt is echt in nieuwstaat en nr. 2 kan het ook aan. Dus het lijkt veel maar uiteindelijk toch efficiënt ;) Ja ik ben erg zuinig met kleding. Ben ook al heel snel bang dat als hij er vies of met kapotte kleding bij loopt dat mensen denken dat ik mijn kind verwaarloos :):):)

Overigens : Mijn zoontjes mogen gewoon alles hoor, tis niet zo dat ik een zeiker.d ben. Hoppa uit en schone kleren aan. Wel is het zo dat ik kleding met vlekken meteen in de Biotex doe of Ossegalzeep erop en extra wasjes draaien ben ik ook niet vies van ;) Bepaalde vlekken krijg je er niet uit als je ze niet voorbehandelt.

2. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    "De wacht aangezegd" in de zin van dat je geen schoenen en kleding meer krijgt? Laat haar dan wat goedkopere dingen kopen die jij wel durft aan ter doen.

Ken je probleem wel. Ben soms ook te zuinig op schoenen en kleding.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    nou meer "de wacht aangezegd' in de trant van dat het eens tijd wordt dat ik ze ook daadwerkelijk aantrek ipv bijna in nieuw staat door te geven naar de volgende.

Mijn kinderen spelen ook gerust buiten hoor, maar dan gewoon lekker in een joggingbroek met speelschoenen eronder.

Maar zoals vorig jaar kreeg mijn zoon van oma hele mooie fel blauwe giga schoenen. Hij mocht ze aan op visite en op zondag, zelfs mijn man merkte toen op dat hij ze ook best naar school aan kon, tja en toen waren ze dus te klein :). Ze staan nu te wachten op mijn dochter, misschien dat die ze dan ook wel leuk vind.

4. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik ben zuinig op mijn kleding en andere spullen, maar vind wel dat ze gebruikt moeten worden. En natuurlijk is het jammer als je ineens een vlek hebt in je nieuwe spijkerbroek en je schoenen er niet meer helemaal als nieuw uitzien, maar het zijn dan ook gebruiksvoorwerpen. Als je kinderen echt in de modder gaan spelen of zoiets, dan zou ik ze lekker een joggingbroekje aantrekken, maar naar school en gewoon om te spelen kunnen ze toch hun mooie kleren aan? Ik zou het anders echt zonde vinden om te kopen. Mijn schoonmoeder was vroeger ook zo voorzichtig met alles dat haar kinderen niet eens in de zandbak mochten spelen omdat ze anders vies werden. Mijn schoonzusje heeft twee kinderen die eigenlijk niet eens spelen als ze bij ons zijn, want als hun kleren vies worden dan wordt mama boos. Dat vind ik best sneu. Daar heb je toch een wasmachine voor? En ja, soms gaan kleren stuk, dikke pech, dan koop je nieuwe!

5. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    En dat gaat nou net niet voor iedereen zo makkelijk. Zeker niet als het om schoenen zou gaan.

6. Melief

Melief Niet meer actief

Daarom koop ik zo min mogelijk dingen waar ik heel zuinig op moet zijn ;)
    Meubels en kleding kopen we zo veel mogelijk tweedehands, in de uitverkoop of in goedkope winkels. En het leukste... Ik krijg altijd te horen dat dochter of onze inrichting er zo leuk uitziet ;)

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    zonde van al dat geld als het toch niet gedragen word...

Deel Deze Pagina