mijn zoontje drinkt 's ochtends bij het ontbijt 50cc Nutrilon Pepti uit een bekertje, zo ook de lunch. tijdens de lunch eet hij geitenkaas op brood. (koemelkallergie) na ons avondmaal eet hij geitenvla. (ongeveer 100cc. ) 's avonds voordat hij gaat slapen drinkt hij een flesje van 180cc pepti. ik vond het allemaal wel relaxed zo de fles 's avonds, lekker gezellig op de bank bij ons. maar vandaag heb ik een beker met hem gekocht met harde tuit, zo'n 18+ avent beker. hij word in september 2 en allang de 18+ voorbij maar dat terzijde. ik weet niet goed hoe ik dat met de avond zuivel moet doen?.. hij wilden vanavond niet uit die nieuwe beker drinken na motiveren, stimuleren, gentle teaching en consequent zijn. toen maar de dop met harde tuit eraf gehaald en zo gedronken. maar dat is niet echt makkelijk uit een open bekertje op de bank. hoe doen jullie dit 's avonds? ik ben bang dat hij te weinig zuivel krijgt. groetjes Terra
Hij krijgt 200 ml melk en nog kaas op brood, dat is zo ongeveer wel genoeg. Lisa kreeg met 10 maanden al geen melk meer 's avonds, ze hebben dat ook echt niet meer nodig. En een fles ook niet. Hier krijgen ze standaard te weinig zuivel binnen, maak me er niet zo druk om, kan er weinig aan doen als ze het niet willen.
hoe geef je 200ml melk? drinkt ze dat uit en beker? als ik hem 's avonds geen pepti meer geef mist hij per dan opeens 180cc. ik geef mijn zoontje nu nog nutrilon pepti ivm koemelkallergie. zou ik (als hij dat lekker vind) geitenmelk voor hem kunnen kopen?
Hier krijgen ze 2 keer per dag melk en dan drinken ze in totaal zo'n 50ml gok ik, niet veel dus. En uit een gewone beker, maar bij Lisa ligt het wel anders, want die is na de sondevoeding alles uit een beker gaan drinken met 8,5 maand. Maar Eva dronk met 1 jaar ook alles uit een beker behalve 1 keertje de borst 's avonds (wat niet veel meer was). Ze krijgen hier ook een toetje, zo'n 50 ml. En nog wel wat kaas. Ik denk dat we aan 150 gram zuivel komen, te weinig dus, want het zou ongeveer 300 moeten zijn. Zonder die 180ml 's avonds krijgt jouw zoontje nog rond de 250 gram zuivel binnen, dus wel ongeveer genoeg. Als hij goed reageert op geitenmelk kan je dat gewoon geven, gewoon een keer voorzichtig proberen.
ik ga ervanuit dat zijn lichaam goed reageerd op geitenmelk/ geintenkarnemelk. de kaas en de vla/ yoghurt gaan er ook prima in en krijgt hij geen plekken van. zonder die 180cc krijgt hij 100cc melk, plak kaas, 100cc geitenvla, dat is iig 200cc. weet niet hoeveel ml een plak kaas is..? domme vraag misschien haha ik ben erg gericht op hoeveeheden zoals je merkt wat geef ik hem dan voor het slapen gaan?
als het niet uitmaakt of hij die 180 ml mist....qua nodige zuivel.. kan ej toch ook wel gewoon klein open bekertje van 50cc laten drinken...is toch paar slokjes warm...en btj afbouwen...
Voor het slapen gaan een beetje water. Hier drinken ze altijd wat water vlak voor ze naar bed gaan, in hun kamer. Ze hebben op zich niets meer nodig. Geen idee hoeveel een plak kaas is, maar ik zou het wat loslaten. En inderdaad wat fafje zegt, gewoon nog die 50ml laten drinken 's avonds.
Eerst beginnen met een zachte tuit? Die overgang is een logsich vervolg op een zachte speen. Het advies op die leeftijd luidt trouwens: 300cc + 1 plak kaas (met plak bedoelen ze zo'n voorgesneden plak uit een pakje, je kan een boterham aanhouden).