Zuivel rond 1 jaar

Discussion in 'Voeding' started by Chivay, Jul 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chivay

Chivay Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,552
    0
    0
    Utrecht
    Mijn dochter gaat nu razend hard richting haar eerste verjaardag...
    Straks mag ze dus gewone melk...
    Ik vroeg me af hoe jullie de overgang hebben gemaakt..

Nu krijgt ze nog het volgende aan flesvoeding:

Na het wakker worden een fles van 180+6
    Na het brood een flesje van 90+3
    En voor het slapen gaan een fles van 180+6

Na het avondeten krijgt ze soms een paar lepels kwark (Yoghurt is ze geen fan van)

Officiel mag ze straks nog maar 300 ml zuivel.

Nu denk ik aan het volgende:

Na het wakker worden 90+3 en een boterham
    Na het brood 90+3
    En de avondfles ook langzaam afbouwen naar 90+3

Dan zou ik na een tijd het flesje na het brood kunnen vervangen voor gewone koemelk... en daarna de 2 anderen??
    Dan zit ze dus al op 300ml, maar de kwark komt er nog bij??

Kortom :D Hoe doen/deden jullie dat!?

2. susy26

susy26 Niet meer actief

MIjn zoontje krijgt de ene ochtend een ontbijtpapje, ene keer met water aangemaakt ,andere x met melk. en de andere onchtend 2 boterhammen.

tussen de middag 1a2 boterhammen, + diksap of yogi of thee.

dan rond een uur of 15uu fruit.

(tussen door rijstewafeltje of berenkoekje ) niet altijd , wanneer dat meneer er zin in heeft .

17.00, warm eten, soms potje en soms met ons meeeten. +drinken. en toetje.

en dan rond half 8 flesje van 180 en dan rond half 10 flesje van 210. maar niet altijd op hoor.

3. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik ben gewoon ineens over gestapt op gewone melk. 's ochtends bij de boterham een beker melk en 's middags ook een beker melk erbij. 's avonds na het eten kreeg hij Yoghurt of kwark (is ook zuivel dus teld ook mee) Toen die 1 jaar werd wilde hij zijn laatste avond fles al niet meer dus die had hij al niet meer.

Daarbij krijgt hij nog zijn vitamine D druppeltjes.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier krijgt ze borstvoeding dus de hoeveelheid zuivel is niet van toepassing (en allergieen hier).
    Maar hier ging de middagvoeding er makkelijk af. Je kunt bij de boterham ook ander drinken aanbieden. Met wel een avondfles, zou ik 's middags de melk laten staan. En dan 's morgens en 's avonds 100cc melk geven en 100cc toetje.

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    8,003
    6,753
    113
    zuid-holland zuid
    hmm wij mochten van het cb nu al beginnen met koemelk...
    ik geef nu sochtends pap van koemelk, yoghurt bij het avondeten en verder krijgt hij nog 3-4 voedingen bv.
    Maar mijn man heeft laatst ook een keer savonds een fles koemelk gemaakt toen ik er niet was. Wij gaan dus geleidelijk over :)

6. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hier zijn we ineens overgestapt.

Ze krijgt nu:
    Ontbijt: 1 Boterham + fles 180+6
    Middag: 2 boterhammen + beker melk
    Avond: fles 180+6

7. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Dronken jullie kindjes wel gelijk koemelk? Nick was gewend aan de flessenvoeding en wil nog steeds niks van koemelk weten om te drinken. Hij krijgt daarom elke ochtend een bordje pap (Bambix 12+ met gewone halfvolle melk) en een toetje na het eten. Dus qua zuivel krijgt hij genoeg, maar ik wil zo graag dat hij ook gewone melk gaat drinken. Ik bied het nog elke dag aan bij de bammetjes tussen de middag, maar na een paar kleine slokjes is het over. :(

Share This Page