Ik vroeg me af hoeveel cc vocht jullie kleintje binnen krijgt op een dag? Hier zit ik tussen de 300 en 400cc op een dag. Hij krijgt dan wel alleen melk (ook tussendoor), omdat hij anders teweinig zuivel binnen krijgt (mag niks anders geven ivm koemelkallerige), soms krijgt hij wat water tussendoor, maar merendeels melk.
's morgens en 's avonds bv, dat zal samen maximaal 300ml zijn. overdag nog 2 keer 190ml bv in de fles, of 1 keer live bv als ik thuis ben. Verder slokjes water. Ik las dat ze een liter binnen moeten krijgen, dat redden wij zeker weten niet. Maar de halve liter zuivel halen we gemakkelijk. Simone is nu rond de 7300 gram trouwens, dat zal wel uitmaken....
melk ongeveer 450cc ander zuivel 50-100 min 200ml aan water/thee/sap 2 stuks fruit en groente ach hij heeft goede plasluiers
Een baby heeft min 500cc vocht nodig per dag om gezond te functioneren. Optimaal is tussen 700-1000cc, en echt minimuum is 300cc (om niet uit te drogen) Een baby van 10mnd heeft ong 500cc zuivel nodig en daarnaast fruit, groente en wat ander drinken
zoontje van 9 maanden krijgt : bordje pap 200ml flesje melk na boterham 133ml na avond eten 133 of 160ml melk tussendoor flesjes water of soms druppeltje diksap. er staat altijd een flesje water in de buurt. Dit lijkt me wel oke toch?
Met 10 maanden kreeg mijn dochtertje: 1 x 200 ml melk 1 x 100 ml melk 1 x 150 ml melk 1 x 150 water / thee / sap 1 x 25 ml water 625 ml dus ongeveer (en dan ook nog wat yoghurt)
ongeveer 500 cc opvolgmelk 100 cc yoghurt 's morgens tussen de 50-100 cc water 's middags flesje diksap van 100 cc en dan nog groente en fruit..
Bij mij: 1x pap met 200ml melk 2x 200ml melk, maar niet altijd helemaal op. Voor de rest krijg ik er bijna niets naar binnen, dus smokkel meestal wat water door z'n fruit en avondeten. Heb van alles geprobeerd, maar hij wil niet echt goed drinken... Verschillende flesjes, uit een bekertje, tuit etc. Maar goed, hij heeft blijkbaar ook echt geen dorst?!
Hier krijgt ze qua drinken het volgende: Smorgens fles 180+6 Smiddags bekertje melk (30/ 40 cc) Savonds fles 180+6 Verder drinkt ze tussendoor water uit haar rietjesbeker (drinkt een volle beker per dag!), stuk fruit in de ochtend, savonds groente + toetje
ochtend: 210 melk fles water ( tuitbeker vol) bij brood water halve tuitbeker middag: hele tuitbeker bij avondeten nog een hele tuitbeker avond: 210 melk Drinkt best veel..( vooral appelsap met water of perensap met water..mmmm in een keer tuitbeker leeg) Kortom...elke dag zeker een liter drinken