Koortsblaar tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door wwrr, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Dat is toch niet gevaarlijk? Is het iets dat ik moet melden bij mijn vk? Ik kan echt wel janken, heb dit maar 1 keer eerder gehad, jaaaaaaaren geleden en omdat het nooit meer is terug gekomen dacht ik dat het misschien toch iets anders was geweest, ook omdat ik het niet op m'n lip maar m'n neus heb. Maar als ik nu beval kan ik m'n eigen kind niet eens een kusje geven :( Hoe snel gaat dit over en zijn er wondermiddeltjes?

2. Mirabella

Mirabella Lid

15 aug 2011
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor nu is het niet gevaarlijk, ik heb er ook heel veel last van. Door weinig slaap etc in de kraamweek kreeg ik ook toen een gezellige koortsblaar op bezoek... Idd niet kussen met de kleine man en ik had het afgeplakt met die pads! Veel handen wassen en met die antibacteriële gel smeren.Dat voorkomt besmetting! Voeden kon wel gewoon gelukkig! Maar voor nu is het echt niet gevaarlijk! Succes!!

3. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een watje met pure alcohol deppen een paar keer per dag. Dan droogt de koortsblaar in. Mocht je al een koortsblaar hebben dan een naald steriliseren, blaar doorprikken en het vocht opdeppen met bijv. wc-papier daarna nog met ern watje met wat alcohol erover heen (het prikt als een malle maar het helpt). Alcohol net zo lang blijven gebruiken totdat het weg is.
    Flesje alcohol kun je gewoon bij de drogist of apotheek kopen voor nog geen 2 à 3 euro geloof ik.

Bij mij duren ze ongeveer 1,5 week als het een grote is. Vorige keer nog een kleine gehad en die was binnen een week weer weg.

4. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    denk dat het krentenbaard is heb ik ook vaak bij verminderde weerstand bij mijn neus en vooral in de zwangerschap er is zalf voor te krijgen en verder goed handen wassen

5. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Ik denk niet dat het krentenbaard is. Het lijkt me eerder herpes zoals je zelf ook al dacht. Dit komt ook vaker voor aan de neus

6. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik heb met behulp van het internet een wondermiddeltje gevonden en het is nu al zo goed als verdwenen! Twee dagen gesmeerd met zinkzalf, heb het tot een minimum kunnen beperken en dus binnen een week vanaf beginnende jeuk en branderigheid opgelost.

Bedankt allemaal voor het meedenken!

7. Summer sun

Summer sun Bekend lid

14 dec 2013
    570
    1
    0
    Het is niet gevaarlijk als je zwanger bent. Ik heb het ook gehad tijdens m'n zwangerschap en toen aan de vk gevraagd.

Deel Deze Pagina