Zuivel

Discussie in 'Voeding' gestart door Salapio, 31 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoe nodig is het dat kindjes zuivel krijgen. Mirre drinkt nog aan de borst, dus die 300 ml komen we (ruim) aan, maar koemelk wil ze niet (meer), evenals yoghurt en kwark. We bieden het nog aan, maar ze weigert eigenlijk steevast (of neemt 1 slok).

Welke andere producten bevatten calcium ed?

(ze lust ook geen sojamelk)

(ze eet wel roomboter en gesmolten kaas)

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik geef nog 2 borstvoedingen en heb ik voeding (bij de boterham) vervangen door melk op basis van rijst. Ik moest een tijdje melk en soja elimineren (uitsluiten allergie) en toen kwam ik hierop. Er zit toegevoegd calcium in (120 mgram per 100 ml) en dat is zelfs iets meer dan in groeimelken enzo. Dus een volwaardig alternatief. Hij vindt het heerlijk!
    Het is te koop bij de AH en het heet ricedream. Staat bij de sojaproducten.

Verder schijnt er ook een roosvicee te zijn met calcium waarvan een glas evenveel bevat als een glas melk.

Toetje geef ik ook yohurt, maar daar roer ik altijd wat fruithap doorheen. Is het wat minder zuur en het is beter dan van die danoontjedingen. :)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En peutermelk? Is dat misschien een alternatief?

4. appeltje

Dat is met vanillesmaak (suiker). Ik ken Salapio nu wel een beetje en ik denk dat zij de suikers zo lang mogelijk buiten de deur wilt houden. ;) (net als ik trouwens)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva is nooit echt weg geweest van zuivel behalve borstvoeding. Ben uiteindelijk drinkyoghurt gaan maken van yoghurt, melk en diksap. Maar daar zit dan wel suiker in. 's Avonds krijgt ze kwark met roosvicee, vindt ze echt heerlijk! Ik ben een beetje afgestapt van het helemaal geen suiker geven en dit is voor ons de middenweg, want ik vind het wel belangrijk dat ze zuivel binnenkrijgt. Maar snoep komt er voorlopig nog niet in ;). Danoontje krijgt ze trouwens 1 a 2 keer per 2 weken.
    Ricedream vind ik zelf echt heel vies, ik heb hier zelf nog een paar pakken staan. Eens kijken of Eva het lekker vindt, zo zonde om weg te gooien anders...

6. appeltje

Dat is met vanillesmaak (suiker). Ik ken Salapio nu wel een beetje en ik denk dat zij de suikers zo lang mogelijk buiten de deur wilt houden. ;) (net als ik trouwens)

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva is nooit echt weg geweest van zuivel behalve borstvoeding. Ben uiteindelijk drinkyoghurt gaan maken van yoghurt, melk en diksap. Maar daar zit dan wel suiker in. 's Avonds krijgt ze kwark met roosvicee, vindt ze echt heerlijk! Ik ben een beetje afgestapt van het helemaal geen suiker geven en dit is voor ons de middenweg, want ik vind het wel belangrijk dat ze zuivel binnenkrijgt. Maar snoep komt er voorlopig nog niet in ;). Danoontje krijgt ze trouwens 1 a 2 keer per 2 weken.
    Ricedream vind ik zelf echt heel vies, ik heb hier zelf nog een paar pakken staan. Eens kijken of Eva het lekker vindt, zo zonde om weg te gooien anders...

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Peutermelk wat mij betreft geen alternatief, meer vanwege het smaakje dan de suiker. Ben overigens niet anti-suiker hoor ... in fruit zit ook heel veel suiker en dat mag Mirre best ;)

Voorlopig drinkt ze nog genoeg bij mij dus het is gelukkig niet urgent.

Jammer genoeg is Mirre ook niet gek op fruit, dus zuivel mengen met fruit werkt denk ik niet. Maar kan het allicht proberen. Banaan vindt ze de laatste tijd wel lekker, dus banaan met yoghurt/kwark misschien ook (en anders smikkel ik het wel op) ...

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En bedankt voor de reacties :D

Deel Deze Pagina