Voedingsschema baby 4 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Dreumes, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreumes

Dreumes Lid

23 sep 2008
    16
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemiddag voedingsdeskundige,

Ik heb een vraagje betreffende de voeding van mijn 4 maanden oude zoontje Milan.
    Op 28 augustus ben ik bij het cb geweest en woog hij 7350 gram (hij was toen nog net geen 4 maanden). Zij gaven aan dat hij ietswat aan de bovenkant van de groeicurve zat qua gewicht en adviseerde ons geen rijstebloem aan de laatste voeding toe te voegen, omdat het een enorme dikmaker zou zijn. Klopt het dat rijstebloem een dikmaker is en welk schema zou ik nu het beste kunnen volgen? Ik mocht namelijk wel met 1 eetlepel fruit en 1,5 eetlepel groente beginnen. Kunt u mij adviseren welk schema ik nu het beste zou kunnen gebruiken?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Groet, Astrid.

2. Dreumes

Dreumes Lid

23 sep 2008
    16
    0
    0
    Noord-Brabant
    Beste voedingsdeskundige,

Zou u aub nog willen reageren op mijn berichtje?

Alvast bedankt!

Groetjes, Astrid.

3. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Dreumes,

Het is niet zo dat de Rijstebloem een enorme dikmaker is het bevat ongeveer 19 kcal per afgestreken eetepel. Echter omdat je kindje vrij zwaar is, is het wel zo dat alle kcal meetellen. Ik zou het advies van het consultatie bureau wel opvolgen. Het is niet pers sé nodig om al met rijstebloem te beginnen op deze leeftijd.
    Waarschijnlijk zit je nu op een schema van 5 flesjes van 180 ml.
    in de loop van de ochtend kan je dan het fruithapje geven. precies tussen 2 flessen in. Aan het einde van de middag kan je het groentehapje geven. Omdat het in eerste instantie kleine hoeveelheden zijn zal je noog niet echt merken dat er meer tijd tussen de flessen komt. Naarmate je het opbouwt zal dat wel zo zijn.

Groet,
    Saskia

4. Dreumes

Dreumes Lid

23 sep 2008
    16
    0
    0
    Noord-Brabant
    Beste Saskia,

Bedankt voor je reactie. Mijn zoontje krijgt inderdaad 5 flesjes van 180 ml. Ik zal dit voorlopig nog zo houden en al wel wat groente en fruit gaan geven.

Groet, Astrid.

Deel Deze Pagina