Tegenstrijdig advies onder jullie voedingsdeskundigen zelf

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door sweetchocolate, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Beste voedingsdeskundigen,

Ik stuit op iets raars. Onze dochter gaf aan genoeg te hebben aan 300cc melk, terwijl haar groeilijn heel licht afboog. Inmiddels is hij weer aan het bijtrekken, echter gaat mijn "vraag" niet hierover. Ik stuit op het volgende. Binnen Nestlé is niet 1 duidelijk advies. Toen ik mijn vraag postte de vorige keer was het advies tot 1 jaar 500cc opvolgmelk (buiten ander zuivel om).

Nu las ik alleen dat binnen 1 babyvoedingsorganisatie 2 verschillende adviezen worden gegeven. De een zegt dat 300cc opvolgmelk bij 10 maanden voldoende is, de ander zegt rond dezelfde leeftijd mieten ze 500cc opvolgmelk hebben. Het is nogal een groot verschil, het gaat niet om maar 100cc. Inmiddels ben ik gestopt met het geven can fruit om aan de, voor mij, geadviseerde hoeveelheid melk te komen. Kan melk er immers niet in proppen. Echter nu ik de tegenstrijdige adviezen binnen jullie organisatie lees. Het concultatiebureau geeft aan dat 400cc zuivel voldoende is en maakt zich totaal geen zorgen mbt groei.

Ze is nu 11 maanden trouwens.

Heel appart dat jullie binnen de organisatie 2 totaal verschillende adviezen geven.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Sweetchocolate,

Normaal gesproken is het advies om 500 ml opvolgmelk te geven tot de leeftijd van 1 jaar.
    Het advies daarna is 300-500 ml. Er kunnen zich altijd situaties voordoen dat daar van af geweken kan worden. Het één en ander zal afhangen van waar het kindje zit in de groeicurve en hoeveel bijvoeding een kindje al eet. Aangezien we hier op het forum ook persoonlijke adviezen geven kan er een verschil zitten tussen het ene en het andere advies.

Groet,
    Saskia

3. sweetchocolate

4. sweetchocolate

Jammer dat ik geen reactie meer krijg. Hieruit concludeer ik dat jullie niet tegen kritiek kunnen.

5. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Sweetchocolate,

Excuses voor de verwarring. Mijn collega heeft inderdaad een andere advies gegeven.
    We hebben het nog even intern besproken en zodat iedereen in de toekomst eenduidig is in het geven van antwoorden.

Groet,
    Saskia

Deel Deze Pagina