Mijn kleintje is bijna 1 jaar oud. Ik ben aan het experimenteren met zuivelproducten als yoghurt of kwark als toetje. Mijn eerste kind at rond die leeftijd gewoon naturel volle yoghurt zonder problemen. Dit kind dus niet, die spuugt de yoghurt/kwark letterlijk weer uit. Ik heb al geprobeerd met een beetje diksap erdoor, dit vindt hij ook niets... meer dan deze hoeveelheid diksap wil ik er niet indoen, dan wordt het gewoon mierenzoet. Fruit erdoor is ook niet echt een optie, ze eten eigenlijk al teveel fruit tussendoor. Welke yoghurt/kwark geef jij? Als ik bij mijn moeder ben geeft ze Almhof volle kwark met perzik o.i.d., dat vindt meneer prima. Verder geef ik niets zoets eigenlijks, dus het is geen kwestie van gewoonte bij hem, het is verder geen zoetekauw. Het zure vindt hij gewoon niets.
Kom je over de rest van de dag wel aan zo'n 300 cc zuivel? Uit gewone melk bijvoorbeeld? Dan hoeft een toetje ook niet..
misschien vanilleyoghurt proberen? Dat is net wat zoeter dan gewone yoghurt. Of iets van kwark met een smaakje?
Mijn dochter wil alleen Turkse yoghurt. Die is veel wat en romiger. Nu krijgt ze een danoontje als tussendoortje
Griekse yoghurt is veel lekkerder dan Nederlandse yoghurt. Maar hij hoeft natuurlijk geen yoghurt of kwark te eten 2 bekers melk op een dag is voldoende. En als ie her en der boter, kaas, kookroom, crème freishe binnenkrijgt is dat helemaal genoeg zuivel.
Mijn dochter heeft vanaf 7 maand alleen Griekse yoghurt gehad. Dat is lekker dik en helemaal niet zuur. Pas sinds kort krijgt ze vruchtenjoghurt.
Inderdaad Griekse yoghurt! Werd hier wel van gesmuld... En wat meerderen zeggen, het hoeft niet natuurlijk. Vanille yoghurt zou mijn voorkeur niet hebben... Bevat veel suiker.
Die Griekse of Turkse yoghurts heb ik nog nooit in huis gehad, ga ik dat eens proberen! Vind kwark/yoghurt wel een ideaal gezond toetje als ze eens wat minder eten of een goed vullend tussendoortje, vandaar dat ik het toch wel graag wil proberen aan te bieden. Bedankt, ik ga kijken!
Griekse en Turkse yoghurt smaakt inderdaad veel voller, ook zonder zoets er in. Maar verder: het hoeft geen aangezuurde zuivel te zijn. Beker melk is ook prima. Of vla of pap als het om dessert gaat.
Ik zou ook die Turkse yoghurt proberen. Mijn dochter lust nog steeds geen yoghurt, ze is nu bijna 2,5. Ik vind het ook wel jammer want het is makkelijk als ontbijt met muesli, na het eten of tussendoor. Wie weet in de toekomst nog eens..
'roeryoghurt' bijv van de aldi in plastic verpakking, niet in karton zijn wel vloeibaar, dus niet dik als Turkse yoghurt, maar helemaal niet zuur een heel zachte smaak. Voor zoetigheid zou je wel honing kunnen mengen anders dat is er gezond (als ze ouder dan 1 zijn)