Beste moeders, Mijn zoontje krijgt s avonds nog een heerlijk flesje melk, even zijn rust momentje. We hebben weer een nieuw pak gekocht echter hoeft hij deze niet en ik weet eigenlijk wel zeker dat het komt omdat de smaak anders is... weet iemand hoe dit kan komen? Zijn ze toevallig van smaak veranderd ofzo Ik vind het wel sneu want is dus nu al de tweede avond en hij denkt dat we hem nu in de maling nemen volgens mij Maar voor we weer een nieuw pak kopen (en die weer deze, voor ons zoontje, vieze smaak heeft...) wil ik weten of dit misschien herkenbaar is.
Heb je nog een oude verpakking toevallig? Dan kun je de ingrediënten vergelijken. En anders nutricia even bellen of ze iets veranderd hebben?
Nee had ik direct weggegooid.. Maar wel een goede om even te bellen..helemaal niet aan gedacht! Bedankt!
Is er een specifieke reden dat je nr4 melk gebruikt? Wellicht een gied moment om over te stappen op gewone koemelk?
Ik heb net even gebeld met Nutrilon en het klopt dat de smaak nu iets is veranderd... Nu staat er een strandbal ook op de voorkant.. Ze zegt dat de meeste kindjes het niet merken en anders wel het nemen na 6 a 10X Proberen... nou mijn kind denk ik niet dus ik laat het inderdaad dan maar zo. Hij drinkt s morgens koemelk maar is er niet weg van.... En heb inderdaad gisteravond koemelk in de fles gegeven maar dat moest hij ook niet ( s morgens drinkt hij t wel meestal op) hij zit me dan ook echt zo aan te kijken van " wat maak je me nou?"... Reden dat we nog dit gaven is omdat hij sinds 1,5 jaar pas door slaapt en ik zoiets had.. hij slaapt er goed op, geniet even van het rust momentje en het is al zwaar verdunt (3,5 op 200cc) dus zag er ook geen probleem in.. maar nutrilon maakt nu dus het probleem. Hij gaat zo ook prima slapen hoor, had t ook echt niet meer nodig voor de vulling of wat ook (hoewel ik, als hij keer slechter had gegeven, t wel fijn vond dat hij nog flesje kreeg...) maar goed.. ik vind t zo sneu omdat het nu zo ineens stopt.. de andere overgangen heb ik altijd langzaam gedaan (telkens schepje extra van de nieuwe) maar ja.. nu was t gewoon nog steeds nummer 4 en wist ik dus niet dat het ook 'nieuw' was. En hij krijgt nu dus wel te weinig zuivel binnen.. dus we gaan maar even bedenken hoe we dat gaan oplossen... (aangezien hij de melk s morgens ook niet meer altijd op drinkt= 150 cc). Bedankt voor het meedenken!
Nee.. Had ik inderdaad ook geprobeerd.. Vanavond wat thee met melk.. Ook niet.. Hij is die fles gewend en verder laat alles hem koud (in de avond dan). Dus we bekijken t maar positief; de fles is er af! Maar bevorderlijk voor de avond is t niet, wellicht toeval.. Maar hij slaapt laatste avonden moeilijk in.... Voor morgenochtend Brinta gekocht.. Voor extra zuivel.. , hopelijk lust hij dat. Wilde t s avonds geven maar geloof dat dat afgeraden word.
Ja als je het 's avonds geeft heb je kans dat hij helemaal niet goed slaapt. Van pap krijgen ze juist energie. Maar bedoel je echt de volwassen variant Brinta? Daar zit wel zout in..
Ja die had me man gekocht... maar hij heeft er geen hap van gegeten. Heb je toevallig nog tips voor de avond om te geven ipv de fles? Hij mist ook zijn momentje rust denk ik.... Is nogal een actief mannetje Vriendin van mij geeft een koekje en wat drinken.. maar ik vind dat eigenlijk niet echt een geslaagd idee... niet voor elke avond in elk geval.
Brinta is echt een flinke pap, niet geschikt als dagafsluiter... En terug naar nr 3, is dat een optie?
Ja bij natrillen zeidezen ze ook dat ik anders vast over kon stappen naar de oeutermelk vanaf 2 jaar maar die smaakt dan ook weer net anders.. Had vorige week naar pak van toevallig gekocht omdat dus die poeder op was en in de winkel op dat moment ook.. Maar wilde die dus ook niet... 3 heeft hij vroeger wel gedronken maar is ook bijna jaar geleden dus dikke kans dat hij deze ook afwijst... Zonde van die 11 euro.. Laat t dus maar zitten.. Maar jammer dat nutrikon dat niet van te voren had gezegd.. Had ik er rekening mee gehouden...
Wij hebben als avond ritueel: 18.00 nog een wandeling 18.30 in bad Daarna beneden boekje lezen en een bekertje warme melk drinken. Wij houden de lichten gedimd en de tv uit ivm prikkels. Ze snapt dan dat het avond is en het tijd is om rustig te worden.