Hallo dames, Zijn er hier mensen die HRM hebben gedaan op het HBO? Heb je dit ervaren als een moeilijke studie? Is dit te doen naast een parttime baan? Ik denk dan aan de deeltijd studie. En hoe is het om te werken in dit veld? Is het een beroep met veel "ellebogen" werk? Hoor het graag. Alvast bedankt!
Ik heb in 2002 mijn HBO P&A afgerond. Dit was een deeltijd studie van 4 jaar. Ik werkte naast mijn studie nog 40 en uiteindelijk 32 uur per week. Het was wel pittig om te combineren, maar ik vind het zo'n leuk vak dat ik het achteraf gezien heel erg mee vond vallen. Tot de geboorte van de oudste heb ik gewerkt als hoofd P&O bij diverse organisaties in de zorg en ik heb het niet ervaren als een vak waar veel ellebogenwerk werd toegepast, maar dit ligt misschien ook aan de sector waarin ik werkzaam was. Als de jongste straks naar school is, dan hoop ik weer aan de slag te kunnen. Ik begin er nu wel een beetje naar uit te kijken. Weer lekker aan het werk in mijn eigen vakgebied en niet de hele dag alleen maar met de kinderen bezig zijn. Mocht je nog meer willen weten dan kun je me altijd PB'en.
Ik heb personeel en arbeid gedaan, vond het een vrij makkelijke studie. Ben daarna verder gegaan aan de universiteit en ben nu docent, dus nee, niet in dat werkveld terecht gekomen. (was voor mij meer een ik weet niet wat ik wil studeren, dus dan dat maar...)
Ik heb HEAO gedaan maar werkte als HR Manager bij een grote onderneming. Mijn ervaring is dat hoe "hoger" je komt hoe politieker je je moet opstellen. Daar moet je van houden. Voor concrete vragen, pb gerust!
Ik heb personeel en arbeid gedaan en in 2009 afgerond. Het was een studie die ik op mijn sloffen heb kunnen doen. En naar mijn idee goed te doen naast een parttime baan. Ik had 12-15 lesuren in de week en dat was de voltijdsvariant. De deeltijdstudenten gingen van 12-10 naar school geloof ik (tenminste in Zwolle). Qua werk hangt het er een beetje vanaf waar je komt te werken. Profit/non-profit scheelt een hoop met elkaar. Ik heb als arbeidsconsulent gewerkt in de sociale werkvoorziening en dat is vrij sociaal, maar blijft toch ook wel voor een gedeelte zakelijk. Nu TBM.
Ik heb de hbo p&a studie afgerond in 2005. Erg leuke studie waar op deze school ook vooral veel accent lag op persoonlijke ontwikkeling en het coachingsaspect. Ik werk inmiddels al zo'n 8 jaar in het hr werkveld en ben nu HR adviseur in de zakelijke dienstverlening. Ik merk nu ik een zwaardere functie heb, de politiek wat toeneemt. Maar ik vind het erg meevallen. Ik kan prima mijzelf zijn en vakethiek staat bij mij hoog in het vaandel, dus ik doe niets waar ik echt niet achter sta. En ik kom idd wel eens rare casussen tegen . Ervaring met deeltijd studeren op dit niveau heb ik niet echt. Ik had het niet gekund denk ik. Vooral de denkprocessen kosten veel tijd.
Hoi, Ik heb de deeltijdstudie gevolgd naast een baan van 36 uur. Ik vond de studie niet moeilijk maar wel tijdrovend. Veel moet in projectgroepjes gedaan worden, waardoor je -door die afhankelijkheid van studiegenoten- niet je eigen tijd kunt indelen. Het is wel een hele leuke studie! Ik werk nu als HRM adviseur bij een overheidsorganisatie en ik herken wat anderen ook zeggen over de politieke situaties. Maar ik ben van mening dat dat niet persé gekoppeld is aan dit vakgebied. In vele soorten situaties hebben mensen een eigen agenda met eigen strategie en hoewel ik me er wel eens aan erger, kan ik altijd bij mezelf blijven. Ik vind het een heel leuk vakgebied! Succes met je keuze.
Ik heb P&A in 2010 afgerond. Ben zelf verder gegaan als trainee met een master bedrijfskunde. Waar ik wel over zou nadenken is de werkgelegenheid, veel medestudenten van mijn jaar hebben echt een baan onder niveau. Het is heel moeilijk om nu in te stromen als P&O/HR adviseur!
Maar ongeacht arbeidsmarkt, heb je vaak sowieso niet direct een baan op hoger niveau. Zeker in dit werkveld vind ik werkervaring / levenservaring zeker wel nodig.